Ik had een vraag, het is toch wel vaak dat het converteren van een bestand wel goed lukt en desondanks niet meer te openen is op het forum, maar bv wel via mail .
Het punt is dat deze in pdf omgezette bestanden te groot zijn om als extra bijlage in het geplaatste bericht mee te sturen.
Nu vroeg ik me af of het misschien mogelijk is dat de grote van de meegestuurde bestanden veranderd kunnen worden?
En wat is überhaupt de gewenste grote hier op het forum?
Mijn laatste bestand was 102kb
Is het mogelijk om grotere bestanden mee te sturen?
Re: Is het mogelijk om grotere bestanden mee te sturen?
Beste Sproetje,
Dank voor je bericht!
Dit zou gewoon moeten kunnen ook als ze groot zijn. Dus daar verloopt iets niet zoals de bedoeling is.
Ik heb het nader uitgezocht en het lijkt dat de server waar het forum op staat in de laatste week erg vol begint te raken waardoor er nu geen bestanden meer als bijlage kunnen worden toegevoegd.
Ik heb Marco ingelicht en we zullen zorgen dat dit zo spoedig mogelijk is opgelost.
En we zullen jullie laten weten wanneer jullie gewoon weer bestanden kunnen toevoegen!
Dit lijkt een afzonderlijk probleem. Heb je een concreet voorbeeld bij welk document dit niet is gelukt, zodat ik daar naar kan kijken?
Vriendelijke groetjes,
Leia, moderator
Dank voor je bericht!
Sproetje schreef:Het punt is dat deze in pdf omgezette bestanden te groot zijn om als extra bijlage in het geplaatste bericht mee te sturen.
Dit zou gewoon moeten kunnen ook als ze groot zijn. Dus daar verloopt iets niet zoals de bedoeling is.
Ik heb het nader uitgezocht en het lijkt dat de server waar het forum op staat in de laatste week erg vol begint te raken waardoor er nu geen bestanden meer als bijlage kunnen worden toegevoegd.
Ik heb Marco ingelicht en we zullen zorgen dat dit zo spoedig mogelijk is opgelost.
En we zullen jullie laten weten wanneer jullie gewoon weer bestanden kunnen toevoegen!
Sproetje schreef:het is toch wel vaak dat het converteren van een bestand wel goed lukt en desondanks niet meer te openen is op het forum, maar bv wel via mail
Dit lijkt een afzonderlijk probleem. Heb je een concreet voorbeeld bij welk document dit niet is gelukt, zodat ik daar naar kan kijken?
Vriendelijke groetjes,
Leia, moderator
Leia, moderator
Hoi
Het Pdf was van Thomas Grier.
Staat in Wetenschap:
viewtopic.php?f=6&t=1526&start=20
Gisteren nadat het geplaatst was ging het nog open, en nu staat er "error"?
Misschien ligt het aan mijn laptop, kan ook nog.
Het Pdf was van Thomas Grier.
Staat in Wetenschap:
viewtopic.php?f=6&t=1526&start=20
Gisteren nadat het geplaatst was ging het nog open, en nu staat er "error"?
Misschien ligt het aan mijn laptop, kan ook nog.
Beste Sproetje,
Ik heb even gekeken.
Het ligt niet aan je laptop en niet aan het lymeforum, maar aan de link van het bestand.
Je linkt in je bericht door naar een externe site met een document.
Misschien kan je controleren of de link juist is of een andere bron vinden naar het betreffende artikel?
Datzelfde geldt voor de andere linkjes waarbij je dit probleem bent tegengekomen.
Het komt vaker voor dat linkjes na verloop van tijd niet meer werken doordat de betreffende pagina niet meer bestaat of is gewijzigd.
Vaak kan je dit herkennen door een 404 error.
Als het bestand niet is geupload (toegevoegd als bijlage) naar het forum, dan hebben wij hier geen invloed op en kunnen wij dit helaas niet verhelpen.
Vriendelijke groet,
Leia
Ik heb even gekeken.
Het ligt niet aan je laptop en niet aan het lymeforum, maar aan de link van het bestand.
Je linkt in je bericht door naar een externe site met een document.
Misschien kan je controleren of de link juist is of een andere bron vinden naar het betreffende artikel?
Datzelfde geldt voor de andere linkjes waarbij je dit probleem bent tegengekomen.
Het komt vaker voor dat linkjes na verloop van tijd niet meer werken doordat de betreffende pagina niet meer bestaat of is gewijzigd.
Vaak kan je dit herkennen door een 404 error.
Als het bestand niet is geupload (toegevoegd als bijlage) naar het forum, dan hebben wij hier geen invloed op en kunnen wij dit helaas niet verhelpen.
Vriendelijke groet,
Leia
Leia, moderator
Leia schreef:Het komt vaker voor dat linkjes na verloop van tijd niet meer werken doordat de betreffende pagina niet meer bestaat of is gewijzigd.Vaak kan je dit herkennen door een 404 error.
Ik denk dat dit een ander probleem is, want het bestand bestaat nog gewoon online, het is alleen steeds wanneer ik een bestand converteer naar een pdf om hier te plaatsen, in het begin doet het gewoon openen, de vlgd. dag is het ineens een "error" , misschien ligt het aan de manier van converteren?
Maar dan zou het ook niet per mail goed verstuurd kunnen worden, want dat is precies dezelfde link.
Hoe het mogelijk is weet ik niet precies, misschien dat Marco even kan kijken?
Maar anders wacht ik wel tot er een andere server is gevonden en ga het gewoon meesturen als bijlage op het forum zelf in een bericht, dan is dat probleem meteen opgelost.

Bedankt voor je uitleg.
Beste Sproetje,
Ik zie nu dat je een externe online converter hebt gebruikt voor het artikel. En dat de door jou geplaatste link uitsluitend naar deze converter verwijst. Dit is niet voldoende om het artikel te kunnen tonen.
Op dergelijke sites blijft het geconverteerde bestand maar kort staan en/of het is alleen toegankelijk vanaf het emailadres dat je bij die site hebt opgegeven.
Bij een online converter is het vaak de bedoeling dat je een bestand uploadt, en vervolgens het geconverteerde bestand downloadt. Dus jouw bedoeling om die link te gebruiken om er op het lymeforum naar te verwijzen kan helaas niet.
Wij hebben er om bij te dragen aan gebruiksvriendelijkheid voor gezorgd dat er veel verschillende bestandsformaten ondersteund worden door het lymeforum, zodat converteren vaak niet nodig hoeft te zijn. Weet je nog welk bestandsformaat het oorspronkelijke artikel had dat je wilde plaatsen?
Het is bij het uploaden van bijlages altijd nodig om ook even te kijken of dit is toegestaan binnen het auteursrecht. Punt 6 van de forumspelregels: viewtopic.php?f=2&t=271 Het verwijzen naar het artikel met de originele link kan wel.
Vriendelijke groetjes,
Leia
Ik zie nu dat je een externe online converter hebt gebruikt voor het artikel. En dat de door jou geplaatste link uitsluitend naar deze converter verwijst. Dit is niet voldoende om het artikel te kunnen tonen.
Op dergelijke sites blijft het geconverteerde bestand maar kort staan en/of het is alleen toegankelijk vanaf het emailadres dat je bij die site hebt opgegeven.
Bij een online converter is het vaak de bedoeling dat je een bestand uploadt, en vervolgens het geconverteerde bestand downloadt. Dus jouw bedoeling om die link te gebruiken om er op het lymeforum naar te verwijzen kan helaas niet.
Wij hebben er om bij te dragen aan gebruiksvriendelijkheid voor gezorgd dat er veel verschillende bestandsformaten ondersteund worden door het lymeforum, zodat converteren vaak niet nodig hoeft te zijn. Weet je nog welk bestandsformaat het oorspronkelijke artikel had dat je wilde plaatsen?
Het is bij het uploaden van bijlages altijd nodig om ook even te kijken of dit is toegestaan binnen het auteursrecht. Punt 6 van de forumspelregels: viewtopic.php?f=2&t=271 Het verwijzen naar het artikel met de originele link kan wel.
Vriendelijke groetjes,
Leia
Leia, moderator
Leia schreef:Ik zie nu dat je een externe online converter hebt gebruikt voor het artikel. En dat de door jou geplaatste link uitsluitend naar deze converter verwijst. Dit is niet voldoende om het artikel te kunnen tonen.
Ja, het gekke is dat het wel per mail gaat, dan gaat het goed.
Er zijn verschillende manieren om te converteren, maar deze doet het juist als enige goed (vond ik)
Je hoeft geen e-mail adres op te geven e.d.
Er staat geen auteursrecht op het stuk van Grier.
Maar ik vind het helemaal niet erg meer, want straks kunnen we weer grotere bestanden meesturen
Groetjes en alvast bedankt voor de moeite.
Hoi Sproetje,
Ik heb even gekeken en er was een bijlage quota actief. Deze hebben we nu uitgeschakeld. Ook hebben we de bestandsgrootte vergroot van 256kb naar 5 mb
Hoop dat dit de mogelijkheden vergroot
Mocht het uploaden nog steeds hierna een probleem zijn dan horen we het graag.
Groetjes,
Marco
Ik heb even gekeken en er was een bijlage quota actief. Deze hebben we nu uitgeschakeld. Ook hebben we de bestandsgrootte vergroot van 256kb naar 5 mb

Hoop dat dit de mogelijkheden vergroot

Groetjes,
Marco
Sproetje schreef:Groetjes en alvast bedankt voor de moeite.
Graag gedaan!
Leia, moderator
Leia schreef:Sproetje schreef:Groetjes en alvast bedankt voor de moeite.
Graag gedaan!
Het werkt tot nu toe prima, maar..
Het is weer zover hoor, sorry.
Kan alweer een bestand niet plaatsen.
Het gaat nu over een nog langere tekst, ik wilde het graag onder het topic plaatsen dat over "opwarming" gaat.
Het is een tekst van het ECDC
Kun jij of Marco de 5 mb misschien nog iets vergroten?
Bvd