Ervaringen bioresonantie (positief/negatief/neutraal?)

Eus

Re: Ervaringen bioresonantie (positief/negatief/neutraal?)

Berichtdoor Eus » Za 05 Aug 2017, 19:30

Dus; we moeten deze rubriek gaan sluiten? :mrgreen:

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 05 Aug 2017, 19:33

En wat over het diagnosticeren van lyme?

Eus

Berichtdoor Eus » Za 05 Aug 2017, 19:39

Sproetje schreef:En wat over het diagnosticeren van lyme?

Sorry Sproetje, daar ging jouw link van het ICCOB niet over :D Je vroeg;
Mocht het zo zijn dat iemand een goed wetenschappelijk onderzoek vindt of kent over deze methode, dan zou ik het graag willen lezen, tot die tijd is het hocus pocus halleluja
Dus ik bood je wat onderzoeken aan. Je hebt nog niet eens tijd gehad om ze te bekijken, zo snel reageer je. Je "moet" eerst even lezen.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 05 Aug 2017, 19:44

@Sproetje,
Van waar komt de ommezwaai wat is er gebeurd of mis gegaan? eerder had je interesse voor de apparatuur viewtopic.php?f=24&t=1105
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Josie

Berichtdoor Josie » Za 05 Aug 2017, 19:58

Josie schreef:Dit soort claims zijn onzin:

alanlentz schreef: Overigens: met bioresonantie is ook de besmetting vast te stellen !

Sproetje’s reactie hierop is terecht, dit stoot mij ook tegen het zere been. Er zitten ernstig zieke mensen op het lymeforum en we willen wel graag serieus genomen worden. Dergelijke onzin maakt het lezen van de bijbehorende ervaring met de behandeling zinloos en zelfs potentieel schadelijk.

Eus schreef:Hier ben ik het niet mee eens; het bericht staat onder alternatieve therapieën. Respecteer ieder zijn eigen keuze en als je niets met alternatieve therapieën hebt; je hoeft er niet te lezen! Ik heb me ook gestoord aan het "welkomsbericht" van sproetje. Het is wel de toon die de muziek maakt.

Ik respecteer absoluut ieders eigen keuze. De opmerking dat Lyme is vast te stellen met bioresonantie heeft niets met een keuze of vrije mening te maken. Dat is misleiding en onzin verspreiden. Alan en zijn vrouw zijn zoals velen waarsch. zelf ook voorgelogen.

Het is belangrijk om een geïnformeerde keuze te maken, een keuze die niet is gebaseerd op misleiding en onzin.

Eus schreef:Dus; we moeten deze rubriek gaan sluiten? :mrgreen:

Het topic gaat over ervaringen met bioresonantie.
Eus, betekent dat voor jou dat er alleen positieve ervaringen gedeeld mogen worden?
Ik heb in mijn eentje meer dan 4000 euro aan negatieve ervaringen met bioresonantie. (destijds nog vergoed door de zorgverzekering) :shock:

Saboteer ik met het delen van mijn ervaring het placebo-effect voor anderen?

Dat dergelijke valse claims verboden zouden moeten worden lijkt me o.a. zaak van de reclame code commissie. Het zou goed zijn als ook voor therapeuten verplichte aansluiting geldt i.p.v. alleen voor de officiële reclamemakers. Er is vorig jaar nog een uitspraak geweest:

Onderdeel van de strijd tegen massale misleiding door behandelaars die met allerlei valse claims komen zoals dat ze met hun bioresonantie apparaat lyme kunnen diagnosticeren en behandelen. :o

https://www.reclamecode.nl/webuitspraak ... 024&acCode

Uitspraak juli 2016 bedrieglijke claims over bioresonantie

Status: Compliant. Er is gevolg gegeven aan deze beslissing.
Datum: 29 juli 2016
Dossiernr: 2016/00258
Uitspraak: VT bevestigd (=Aanbeveling)
Product / dienst: Gezondheid
Motivatie: Misleiding Voornaamste kenmerken product, Zwarte lijst (misleiding)
Medium: Digitale marketing communicatie

“De ziekte van Lyme is een moeilijk te behandelen ziekte die met bioresonantie veelal goed te behandelen is”.

Gelet op het bovenstaande is de uiting misleidend als bedoeld in artikel 8.5 van de Nederlandse Reclame Code (NRC) in verbinding met punt 16 van Bijlage 1 bij artikel 8.5 NRC.

(…)
De klacht
De in de uiting gebruikte claims komen in feite erop neer dat vrijwel iedere denkbare aandoening succesvol gediagnosticeerd en behandeld kan worden met bioresonantietherapie en de BICOM (Optima), en nog snel, pijnloos en eenvoudig ook. Er worden termen gebruikt als "zeer succesvol", "goed te behandelen", "met groot succes", "zeer vruchtbaar", "op eenvoudige wijze getest worden" etc. Het probleem is dat voor deze claims geen enkel deugdelijk wetenschappelijk bewijs bestaat. Er is daarom sprake van bedrieglijk beweren dat een product ziekten, gebreken of misvormingen kan genezen als bedoeld in artikel 6:1939 onder q BW. Artikel 8.5 van de Nederlandse Reclame Code (NRC) bepaalt dat het op deze wijze reclame maken onder alle omstandigheden misleidend is. De reclame is dus ook oneerlijk in de zin van artikel 7 NRC.

(…)
De beslissing van de voorzitter

Op grond van het voorgaande acht de voorzitter de reclame-uiting in strijd met het bepaalde in artikel 7 NRC. De voorzitter beveelt adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.

Houden ze zich aan deze aanbevelingen? Nee helaas niet! :twisted: Je hoeft maar in te typen bij je zoekmachine “bioresonantie lyme” en je krijgt al snel honderd hits met valse claims, het lijkt wel een ziekte…

Eus, dergelijke onderzoeken waar jij naar verwijst worden in dit artikel stuk voor stuk uitgebreid weerlegd, laat je toch niet zo voor de gek houden.

Josie

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 05 Aug 2017, 20:23

Bioresonance Therapy: Better Diagnostic Method?

https://www.drweil.com/health-wellness/ ... ic-method/

[.....]
No evidence supports any of these claims. In fact, the little scientific evidence that does exist refutes them. In a randomized, double-blind trial of bioresonance for treatment of atopic dermatitis in children at Alpine Children’s Hospital at Davos, Switzerland, researchers found the method to be ineffective. Another trial compared the efficacy of electrodermal testing to the standard skin-prick test for allergies to house dust mites or cat dander and found no correlation between the electrodermal testing results and those from the skin-prick method. In addition, a British clinical trial to evaluate electrodermal testing for allergy diagnosis also found it to be unreliable. The findings were published in the British Medical Journal on January 20, 2001.
[.....]

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 05 Aug 2017, 21:29

@Josie,
Dank je wel voor de uitspraak. Juridische zaken vind ik vanwege mijn werkzame achtergrond altijd interessant :) om te lezen.
Wat mij opvalt is er bij de adverteerder-verweerder van een ander bioresonantie apparaat sprake is dan het apparaat wat in de uitspraak wordt besproken.
Het lastige is dat er verschillende apparaten zijn. Goed opgeleide en professionele AVIG (Lyme) artsen of Duitse Lyme artsen die met meetapparatuur werken als aanvulling op bloedonderzoeken volgen net als reguliere artsen jaarlijks verschillende bijscholingen.

Een persoon of zogenaamde therapeut die een workshopje doet in een weekend kan daarna een bordje op de muur timmeren en als therapeut aan de slag gaan. Daar zijn er best veel van in Nederland. Dat zijn niet de juiste behandelaars waar mensen naar toe moeten gaan.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

johnvz

Berichtdoor johnvz » Za 05 Aug 2017, 23:08

De topic-starter vraagt naar persoonlijke ervaringen met bioresonantie: positief danwel negatief.
Ik vind dat een interessante vraag, juist omdat een forum als dit hiervoor een uniek platform biedt. Deze gebundelde en niet-commercieel gekleurde ervaringsverhalen vind je immers nergens anders.

Mijn verzoek aan iedereen is daarom om zorgvuldig om te gaan met dit forum en in dit geval met de categorie 'alternatief'. Hoe verleidelijk ook, dit is nu niet de plaats voor een algemene discussie over de zin of onzin van bioresonantie. Verzoek aan de moderator om hierop toe te zien.
Kunnen we weer terug on-topic en het houden bij persoonlijke ervaringen?

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Zo 06 Aug 2017, 10:10

Beste Johnvz,
Dank voor je bijdrage. Ik lees mee met het onderwerp.
Ervaringen uitwisselen is 1 van de belangrijkste doelen van het lymeforum en de vraag van de topicstarter.

Ik lees dat de leden die gereageerd hebben (Roxy, Daisy, Eus, Sproetje, Josie en jij) allemaal spreken uit persoonlijke ervaring met deze methode. En op het lymeforum is aanvullende informatie over deze leden te vinden.

Het is onwenselijk, tegelijkertijd ook niet te voorkomen, dat er zo nu en dan onjuiste informatie geplaatst wordt. Door hierover met elkaar uit te wisselen, te discussiëren en elkaar te informeren nemen we samen de zorg en verantwoordelijkheid voor de integriteit van wat er hier te lezen is.

Een kennisrijke en gepassioneerde discussie houdt het forum levendig en kan de diversiteit aan inzichten vergroten. Het draagt bij aan het kunnen inschatten van een gedeelde ervaring.

Natuurlijk zolang de sfeer binnen de grenzen blijft van wat we nog willen toelaten op het lymeforum. Onder punt 5 van de lymeforum spelregels is er meer over te lezen, forumspelregels.

Het is niet duidelijk of er in het geval van Alanlentz sprake is van een niet-commercieel gekleurd ervaringsverhaal.

Het plaatsen van slechts 1 bericht voorzien van een valse claim / onjuiste informatie, overdreven uitspraken van snelle genezing met alternatieve middelen en het ontbreken van achtergrondinformatie, zijn typerend voor reclame.
Voor meer info over reclame op het Lymeforum klik hier.

Alanlentz, ik wil je van harte uitnodigen je ervaring toe te lichten zoals door Johnvz en met een minder genuanceerde formulering ook door Sproetje gevraagd is. Dit draagt bij aan het kunnen inschatten van de door jou geplaatste ervaring.

Leia, moderator

Terug naar “Alternatieve therapieën”