En… wie weet exact hoelang de teek op het lichaam gezeten heeft eer je hem ontdekt?
Ik weet het wel exact; want ik wéét datum en tijd dat ik in de uitlopers van de Ardennen ben geweest (volgens een arts van de Spoedeisende Hulp een zeer beruchte plek) en ik weet ook precies de tijdstippen dat 2 teken en vervolgens 2 uur later nummer 3 is verwijderd.
Sproetje dank voor het plaatsen van alweer interessante artikelen, dit liegt er toch allemaal niet om?
Ik ga mijn verhaal ook melden bij de NVLP en STZ, misschien kunnen we gezamenlijk eenzelfde procedure hiervoor kunnen aanhouden.
Henriëtte
Tekenbeet en transmissietijd
Re: Tekenbeet en transmissietijd
En… wie weet exact hoelang de teek op het lichaam gezeten heeft eer je hem ontdekt?
Ik weet het wel exact; want ik wéét datum en tijd dat ik in de uitlopers van de Ardennen ben geweest (volgens een arts van de Spoedeisende Hulp een zeer beruchte plek) en ik weet ook precies de tijdstippen dat 2 teken en vervolgens 2 uur later nummer 3 is verwijderd.
Hier wordt bedoeld dat je weet wanneer de teek zich vast gebeten heeft en hoe lang het duurde voordat deze eruit gehaald werd. Op dat moment weet je exact hoelang de teek op je lichaam heeft gezeten.
Ik weet het ook nog precies, want ik was tussen 15:00 uur en 16:00 uur op de plek des onheils
In die tijd is ie aan mij vastgeklonken, want toen ging ik zwemmen en moest vanuit het water door het riet en het hoge gras mij optrekken vanaf de kant.
In de auto terug zag ik h'm vastzitten aan de rechter arm, buitenkant boven, het was een dikke, heb meteen gebeld, kon pas de vlgd. dag om 13:00 uur komen om te laten verwijderen, er ontstond meteen een klein rood/geel achtig kringetje.
Ik werd naar huis gestuurd zonder antibioticum.
Heb nog wel aangedrongen op ab, maar kreeg het niet.
In die tijd is ie aan mij vastgeklonken, want toen ging ik zwemmen en moest vanuit het water door het riet en het hoge gras mij optrekken vanaf de kant.
In de auto terug zag ik h'm vastzitten aan de rechter arm, buitenkant boven, het was een dikke, heb meteen gebeld, kon pas de vlgd. dag om 13:00 uur komen om te laten verwijderen, er ontstond meteen een klein rood/geel achtig kringetje.
Ik werd naar huis gestuurd zonder antibioticum.
Heb nog wel aangedrongen op ab, maar kreeg het niet.
Sproetje jouw verhaal is het zoveelste om verbijsterd over te zijn.
Zo zie je ook dat het in de hulpverlening bij de "bron" al helemaal mis gaat.
Dit noem ik gigantische medische missers met afschuwelijke gevolgen.
Zag het afgelopen weekend een Duits programma waarin werd gewaarschuwd dat teken zich massaal aan de oevers van water op houden.
Aan mensen met acné wordt maandenlang antibiotica verstrekt (en het is ze van harte gegund) maar wij moeten ervoor vechten.
Henriëtte
Zo zie je ook dat het in de hulpverlening bij de "bron" al helemaal mis gaat.
Dit noem ik gigantische medische missers met afschuwelijke gevolgen.
Zag het afgelopen weekend een Duits programma waarin werd gewaarschuwd dat teken zich massaal aan de oevers van water op houden.
Aan mensen met acné wordt maandenlang antibiotica verstrekt (en het is ze van harte gegund) maar wij moeten ervoor vechten.
Henriëtte
Duitse wolvenpopulatie blijft groeien
https://vroegevogels.bnnvara.nl/nieuws/ ... ft-groeien
Henriëtte
Ondanks het gevaar van drukke wegen en stropers gaat het goed met de wolf in Duitsland. De populatie blijft groeien. Het staat vast dat er inmiddels zestig roedels leven, dertien meer dan vorig jaar. Dat blijkt uit gegevens van de federale dienst natuurbescherming (BfN).
BfN-voorzitter Beate Jessel zei dat de natuurvorsers uitgaan van honderdvijftig tot honderdzestig volwassen dieren, met inbegrip van dertien paartjes en drie honkvaste solitaire wolven. Een jaar geleden waren dat er honderdveertig.
Door de groeiende populatie in Duitsland, worden er ook in ons land steeds vaker wolven gezien. Midden oktober was er nog een waarneming op de Veluwe, de derde dit jaar. In de Nederlandse natuur kwamen al zo'n honderdvijftig jaar geen wolven meer voor.
https://vroegevogels.bnnvara.nl/nieuws/ ... ft-groeien
Henriëtte
Laatst gewijzigd door Henriëtte op Di 05 Dec 2017, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.ecopedia.be/encyclopedie/zi ... n-aujeszky
Everzwijnen schijnen veelvuldig drager van dit virus te zijn.
Vraag me af dit herpus virus ook in de teek kan zitten.
Men beweerd wel dat het onschuldig is voor de mens maar....???
Henriëtte
Everzwijnen schijnen veelvuldig drager van dit virus te zijn.
Vraag me af dit herpus virus ook in de teek kan zitten.
Men beweerd wel dat het onschuldig is voor de mens maar....???
Henriëtte
- VerlorengezondheidM
O.a. Lyme expert dr. H. van het AMC Amsterdam.
Gepubliceerd in 2011
Bron: YouTube, kijk en luister meer
Gepubliceerd in 2011
De teek en de ziekte van Lyme
Bron: YouTube, kijk en luister meer
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Edit door de moderator: inhoud van het bericht verwijderd
Terug naar “Artikelen en Linkjes”