Het zit tussen de oren ! Neurotransmitters

Daisy

Re: Het zit tussen de oren ! Neurotransmitters

Berichtdoor Daisy » Wo 18 Jan 2017, 16:29

O, ja heel herkenbaar. Lyme en griep of stress...pppfff nee die gaan niet samen. Het herstel van b.v. griep duurt vele malen langer dan voordat ik Lyme had.
Maar de griep gaat een keer over, en de Lymeklachten niet, die blijven ook nadat je van de griep bent hersteld.
Ook stress is zo'n factor die wel 10 X zo erg is dan normaal. De stress bleef bij mij hangen. Ik kwam er niet meer vanaf.
Sinds ik de Gupta Amygdala retraining volg (maar nadat ik 'bacterievrij' was) is de stress vele malen minder geworden.
Ik heb door die cursus begrepen dat mijn brein gewoon door de jarenlange stress van de Lyme getraumatiseerd was. En niet meer normaal reageerde.
Mijn brein bleef alles als stress ervaren. Toen ik dat door kreeg en het ook herkende ben ik die training gaan volgen, daarna is het al snel beter met me gegaan. Zie voor meer info op mijn eigen topic: viewtopic.php?f=17&t=5&start=230

Ja de restverschijnselen blijven volgens mij ook, daar is misschien niets meer aan te doen, maar ik kan daar wel mee leven.
Al blijf ik alert op de symptomen, want bij deze slimme bacterie weet je het maar nooit. :roll:

Daisy
Luister naar je lichaam.

Nien

Berichtdoor Nien » Wo 11 Apr 2018, 16:45

Nicky, zou ik jouw informatie, met natuurlijk alle credits aan jou, op mijn blog mogen plaatsen?

Daisy

Berichtdoor Daisy » Vr 13 Apr 2018, 08:08

Hallo hier ben ik weer!
Gelukkig zag ik dat er weer gepost werd op dit interessante topic.
Nu ik het weer herlees (want het is een complexe materie) ga ik er even weer voor zitten.

Ik ben weer eens na maanden in deze materie gedoken, en heb er heel veel aan gehad.

Ik kom hier zeker op terug, maar een andere keer als ik wat meer tijd heb.
Ik vind dit heel interessant, en ik niet alleen, geloof ik. ;) Nien, succes hiermee. Ik heb ook nog interessante informatie over dit onderwerp.
Wordt vervolgd.....

Daisy
Luister naar je lichaam.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Zo 15 Apr 2018, 08:31

Even om bij te brieven:
Ik heb een onderzoek gekregen om te kijken hoe het met mijn neurotransmitters staat. Ik bleef n.l. klachten houden die invloed hebben op mijn dagelijks functioneren.
Ik wist gewoon dat dit iets met mijn neurotransmitters te maken had.
Ik heb een test gedaan via het neurop4 profiel van Dr. Braveman.
En ja hoor....... ik had behoorlijke tekorten. Ik heb nu richtlijnen en adviezen gekregen waar ik wat mee kan.

Het herstel neemt wel een paar maanden in beslag, maar ik weet nu waar ik aan moet werken. Ook in mijn voeding moet er het een en ander veranderd worden.
Ik ben daar altijd al geïnteresseerd in geweest maar wist niet precies wat ik wel of juist niet moest eten. Ook dat is weer een samenspel met de tekorten van de neurotransmitters.
Natuurlijk is het onderzoek waar je een tekort aan hebt erg persoonlijk , en ook het daarbij behorende advies, maar wel héél interessant.
Net als de genezing van de Lyme, is het voor iedereen verschillend.
Maar dat de neurotransmitters hier iets mee te maken heeft is me wel duidelijk!
Bij mij zit het ook echt tussen mijn oren!

Daisy

PS
Ik ben nu 1 maand bezig met het verbeteren en beter functioneren van de neurotransmitters! Het is nu 23 April.
Ik ga er later verder op door, om te vertellen wat ik eraan heb gedaan, en wat het advies is. Maar wat nog belangrijker is: Wat het met me doet!!!
Het advies: "Neem je gezondheid in eigen hand."
Luister naar je lichaam.

Terug naar “Supplementen en kruiden”