Berichtdoor Marjan van A » Vr 06 Mar 2020, 04:23
Beste allemaal,
Ik kom op dit forum terecht omdat onze zoon al maanden ziek is en nu een Bartonella henslea infectie blijkt te hebben.
Zoon is 13jr. Hij kreeg pfeiffer in het najaar. Heeft sowieso al verminderde weerstand door prikkelbare darm en parasiet die hem blijft plagen.
Ik ben op zoek naar tips en adviezen t.a.v. medische zorg. Wij zijn zelf als ouders erg ongerust. Klachten van zoon zijn al maandenlange vermoeidheid en uitputting. Pijn in ledematen, veel hoofdpijn, kloppend en soms stekend, ziet soms wazig, pijn onder voetzolen, klaagt nu over kloppende plekjes pijn in het hele lijf, haalt woorden door elkaar, veel buikpijn, beroerd. Vaak koorts en verhoging. Paar dagen wel, paar dagen niet. Lijkbleek. Zo moe van het ziek zijn. We hebben lang moeten doorzagen voor nader onderzoek. Vreselijk we werden niet serieus genomen, immers het bloed was goed, kind in de groei, moeders maakt zich te druk.
Maar ook nu we van de infectie weten worden we gesust. Hij heeft nu een kuur azitromicyne. We moeten afwachten. Er wordt ook niets anders onderzocht. Is dit normaal? Moet een kind met deze problemen niet doorverwezen worden voor nader onderzoek? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik realiseer mij dat het niet zelfde is als lyme maar zag deze topic staan...
Bedankt alvast!