ME/CVS patientenorganisaties over ME of Lyme?

Voor informatie die te maken heeft met Lyme-Borreliose en/of co-infecties in artikelen en linkjes. Zoals youtube-video’s, websites, medische artikelen, blogs, artikelen over lyme en politiek, verouderd lyme-nieuws, etc.
Roxy

Re: ME/CVS patientenorganisaties over ME of Lyme?

Berichtdoor Roxy » Wo 17 Aug 2016, 19:44

Van de artikelen deel 3 LeesMe 27 'De mogelijke overlap tussen ME en Lyme' en deel 4 LeesMe 28 'Patiënten over de mogelijke overlap tussen ME en Lyme' heb ik kopieën ontvangen en de artikelen met interesse gelezen.
Hier werkt het scannen momenteel niet zodat ik de artikelen niet als bijlage bij kan voegen. Als het scannen weer werkt, er moet eerst een techneut bij komen, zal ik de artikelen bij voegen.

De conclusie van deel 3, ME/cvs Vereniging, luidt:
Conclusie
De meeste overlappingen tussen de ziekteverschijnselen van ME en de ziekte van Lyme lijken herkenbaar te zijn bij de niet acute vorm van neuroborreliose stadium twee, en de chronische vorm van Lyme-Borreliose en Lyme-encefalopatie, uit stadium drie.
De vragen 'ME of ziekte van Lyme?' en 'Of allebei?' blijven bij deze complexe materie in deze artikelenreeks onbeantwoord, en kunnen uiteraard uitsluitend door deskundigen na gedegen onderzoek bevestigd worden.

Interessant om te vermelden is dat in een nieuwe studie geleid door Dr. Konstance Knox, voorzitter wetenschappelijke adviesraad van Simmeran Research, wordt getracht om door muggen en teken overgedragen pathogenen bij honderden ME/cvs patiënten uit de VS te identificeren.
Deze studie zal op zoek gaan naar clusters van regionale, door insecten overgebrachte, ziekten bij ME/cvs. Het wordt voortgedreven door de hypothese dat voor sommige mensen de 'griep' waar zij nooit overheen zijn gekomen niet werd veroorzaakt door een onschadelijke verkoudheid maar het resultaat was van een muggen- of tekenbeet.

Bronnen:
http://www.lymevereniging.nl/ (voor de medische details van Lyme)
http://www.tekenbeetziekten.nl/symptomen/
Bron artikel/studie Dr Konstance Knox http://simmaronresearch.com/2015/10/tea ... ter-study/
In het Nederlands viewtopic.php?f=32&t=206&p=7200&hilit=Konstance+Knox#p7200

De conclusie van deel 4, ME/cvs Vereniging, luidt:
Conclusie
Samengevat kan over de gehele artikelenreeks gezegd worden dat, ondanks de veelheid aan wetenschappelijke kennis die er aanwezig is over beide ziekten, er nog steeds vele vragen onbeantwoord blijven. Er is daardoor niet met zekerheid vast te stellen of het gaat om ME of de ziekte van Lyme of dat er misschien wel sprake is van beide ziekten, wanneer beide juist gediagnosticeerd zijn.
Francis en Mieke hebben hun licht laten schijnen over het lijden aan beide ziekten en komen tot dezelfde conclusie. Zij pleiten voor meer duidelijkheid wat betreft het onderscheiden van de diagnoses en vooral voor een juiste behandeling.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 12 Jun 2020, 17:46

Does chronic Lyme disease play a role in CFIDS?

Angenette Rice-Figueroa

Bron: anapsid.org, lees meer
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 12 Jun 2020, 18:20

@VerlorengezondheidM,
Misschien niet gezien? het laatste bericht is van 2016.. necroposting? Bron viewtopic.php?f=2&t=2192
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Terug naar “Artikelen en Linkjes”