Chronische patiënt

Voor informatie die te maken heeft met Lyme-Borreliose en/of co-infecties in artikelen en linkjes. Zoals youtube-video’s, websites, medische artikelen, blogs, artikelen over lyme en politiek, verouderd lyme-nieuws, etc.
Henriëtte

Re: Chronische patiënt

Berichtdoor Henriëtte » Vr 13 Sep 2019, 12:34

Treatment and Prognosis of Lyme Disease;

The first-line standard of care treatment for adults with Lyme disease is doxycycline, a tetracycline antibiotic. Other antibiotics that have activity against borrelia include the penicillin-like antibiotic, amoxicillin, and the cephalosporin, Ceftin. The mainstay of treatment is with oral (pill) antibiotics, but intravenous antibiotics are sometimes indicated for more difficult to treat cases such as meningitis, late Lyme arthritis, or neurologic-Lyme disease.

The use of antibiotics is critical for treating Lyme disease. Without antibiotic treatment, the Lyme bacteria can more easily evade the host immune system and persist in the body. Antibiotics go into the bacteria preferentially and either stop the multiplication of the bacteria (doxycycline) or disrupt the cell wall of the bacteria and kill the bacteria (penicillins). By stopping the growth or killing the bacteria the human host immune response is given a leg up to eradicate the residual infection. Without antibiotics, the infection in Lyme disease can more readily persist and disseminate.

some patients suffer from chronic symptoms related to Lyme disease despite standard of care antibiotic therapy. For research studies, a defined subset of this condition is called Post Treatment Lyme Disease Syndrome (PTLDS).
What is Post Treatment Lyme Disease Syndrome?

Symptoms of Post Treatment Lyme Disease

Include severe fatigue, musculoskeletal pain, & cognitive problems
Can significantly impact patients’ health and quality of life
Can be debilitating and prolonged

https://www.hopkinslyme.org/lyme-diseas ... e-disease/

Henriëtte

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 01 Nov 2019, 01:27

@TheoA,

Weet jij wanneer het spiksplinternieuwe Nederlands acute Lyme Expertise centrum
opengaat voor chronische Lyme en co infectie patiënten?

The Financial Implications of a Well-Hidden and Ignored Chronic Lyme Disease Pandemic

Bron: NCBI, lees meer
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Zo 29 Mar 2020, 10:48

Chronic persistent LymeDisease (LD) or chronic Borreliosis;
1Chronic persistent LymeDisease (LD) or chronic BorreliosisSymptoms and treatmentrecommendations as well asa description of some of the risk factorswhich can cause a chronic form of Lyme Diseaseby Dr. Petra Hopf-Seidel

https://www.biologischmedischcentrumbmc ... liosis.pdf

Henriëtte

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Ma 29 Jun 2020, 13:21

Henriëtte schreef:Chronic persistent LymeDisease (LD) or chronic Borreliosis;
1Chronic persistent LymeDisease (LD) or chronic BorreliosisSymptoms and treatmentrecommendations as well asa description of some of the risk factorswhich can cause a chronic form of Lyme Diseaseby Dr. Petra Hopf-Seidel

https://www.biologischmedischcentrumbmc ... liosis.pdf

Henriëtte

Vriend boerin Annemiek lijdt aan chronische ziekte

Door: Tanja Brouwer

De nieuwe vriend van boerin Annemiek (26), Charlie-Robinson Poortvliet, blijkt een chronische ziekte te hebben. Charlie, die acht jaar ouder is dan de boerin, schrijft over zijn ziekte op zijn blog.

Bron: Ditjesendatjes.nl, lees meer
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 29 Jun 2020, 15:13

AD
28 juni 2020
Boerin Annemiek stelt nieuwe liefde tóch voor aan grote publiek; Bron https://www.ad.nl/show/boerin-annemiek- ... ~a8320f29/
Vriendin
,,Ik heb de liefde gevonden. Dit is Charlie”, valt er te zien in de video, waarin Annemiek nogmaals vertelt hoe ze haar kersverse liefde heeft leren kennen. Ook Charlie doet zijn verhaal. Zo vertelt hij dat hij na een week vroeg of Annemiek zin had om wat leuks te gaan doen. En ondanks dat Annemiek daar heel erg veel zin in had, zat ze nog wel met wat onzekerheid. ,,Ik hoopte dat hij geen vriendin zou hebben.” Dat bleek niet zo te zijn.

Inmiddels zijn de twee officieel een stelletje sinds vorige week zondag. ,,Jullie zijn er zo zeker van dat het de wereld in mag?”, vraagt Yvon Jaspers zich af. ,,Nou ja... de wereld zit ons een beetje op de nek af en toe”, geeft de boerin toe

Het stel kan rekenen op veel felicitaties. ‘Veel geluk samen!’ en ‘Wat leuk!’ is een greep uit de reacties.
Super leuk dat Charlie en Annemiek de liefde hebben gevonden! Het gaat goed met Charlie hij is een eigen bedrijf gestart; Bron https://www.crpwebdesign.nl/#!/team
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Ma 29 Jun 2020, 16:17

Moon schreef:
TheoA schreef:Alle aangemelde Q-koortspatiënten krijgen 15.000 euro.
Eerst was sprake van maximaal 15.000 euro, maar nu heeft het kabinet besloten dat iedere aangemelde patiënt het maximale bedrag krijgt, ongeacht de ernst van de ziekte.
Er hebben zich ca. 2000 Q-koortspatiënten aangemeld.
https://amp.nos.nl/artikel/2270043-q-ko ... ssion=true

Laten we eerlijk wezen, want wat is nu €15.000,-?
Over scheve verhoudingen gesproken :evil:
Er zou toch een nulletje bij achter moeten staan, dat zou realistischer zijn.
Lijkt eigenlijk weer nergens op.

Inderdaad
Lyme Test Negative?

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 29 Jun 2020, 18:56

Soester Courant
29 juni 2020
BzV-boerin Annemiek valt voor Soester; Bron https://www.soestercourant.nl/lokaal/ov ... ter-709612
Boerin Annemiek, die er dit jaar tijdens Boer zoekt Vrouw niet in slaagde de liefde te vinden, heeft een nieuwe relatie. In een video op het Facebookaccount van het tv-programma stelt de Drentse boerin haar nieuwe vlam, Soester Charlie-Robinson Poortvliet aan heel Nederland voor.

De twee leerden elkaar kennen nadat Poortvliet, kleinzoon van illustrator Rien Poortvliet, een reactie had geplaatst onder een video van de boerin op social media. ,,Ik zag zijn foto en toen dacht ik: wat een leuke vent", zegt de Annemiek glunderend. Ze besloten elkaar te volgen en raakten met elkaar aan de praat.

De relatie van de twee is nog zeer pril. ,,Jullie zijn er zo zeker van dat het de wereld in mag?", vraagt Yvon Jaspers het koppel in de video. ,,Nou ja, de wereld zit ons een beetje op de nek af en toe", antwoordt Annemiek lachend.
Wie date met Annemiek komt in de media. Grappig de kleinzoon van Rien Poortvliet?; Bron https://www.rienpoortvlietmuseum.nl/ind ... /biografie vandaar de mooie tekeningen!; Bron https://www.crpwebdesign.nl/product/portrettekening/

Bron https://www.charliepoortvliet.nl/ Eind 2017 heb ik, mede dankzij mijn vooruitgang, er voor gekozen om te stoppen met alle behandelingen. Na jaren van behandelen en vechten was ik er wel klaar mee. Ik heb geaccepteerd dat ik nooit meer helemaal zal genezen en 70 % van mijn kunnen het maximaal haalbare is. Waar de focus eerst op behandelen en genezen lag, ligt deze nu op het leven binnen mijn grenzen. Het gaat goed met me, zeker in vergelijking met hoe ziek ik ben geweest. Ik werk weer, sport een beetje en leef een redelijk normaal leven. De symptomen (pijn, vermoeidheid, migraine, etcetera) zijn niet verdwenen en mijn immuunsysteem blijft verzwakt, maar ik geniet wél weer van het leven en dat is voor mij het belangrijkste.
Respect voor de gemaakte keuze. Persoonlijk vind ik het een goede keuze omdat het streven naar 100% gezondheid vaak niet meer mogelijk kan zijn. En na acceptatie komt er rust en kan genieten van het leven weer mogelijk worden.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 04 Jul 2020, 20:21

-

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 04 Jul 2020, 21:23

Een erg leuk en hoopvol bericht van Charlie. Gezondheid: progressie en stabiliteit is mogelijk; Bron https://www.charliepoortvliet.nl/verliefd/

Verliefd
Het boerenleven
En tsja, dat boerenleven is wel even wennen. Met witte sneakers door een weiland vol met koeien lopen is niet zo handig heb ik inmiddels gemerkt. Maar ze is zo lief geweest om echte klompen voor me te kopen, zodat ik als ik mee de koeien ga halen ik niet met donkere sneakers uit het weiland kom. Dat ik even moet wennen vindt ze gelukkig niet erg. Ik loop (ongeacht het weer) mee als ze de koeien gaat halen en help met vegen, verder is het vooral heel ontspannen.

We hebben ook onze eigen werk en onze eigen levens. Als Annemiek het druk heeft doe ik mijn eigen werk vanaf mijn laptop. Als we beide niet aan het werk zijn praten we over vanalles en nog wat, hebben we het gezellig, koken we samen, schaken we, gaan we erop uit of zijn we gezellig onder familie en vrienden.

Ik vind het heerlijk. Bij en met Annemiek zijn geeft me rust en maakt me gelukkig.
Gezondheid
De laatste jaren schrijf ik weinig over mijn gezondheid om de simpele reden dat ik eind 2017 met alle behandelingen ben gestopt en het gewoon goed met me gaat. Mijn gezondheid is stabiel. Buiten dat ik mijn grenzen moet bewaken en soms wat gas terug moet nemen kan en doe ik gelukkig alles. Ik werk nu ook alweer ruim 2 jaar zonder problemen full-time.

Ik hoef niet meer na te denken over wat ik wel of niet kan doen en ik besef me dat ik daar veel geluk mee heb. Helaas geldt dat niet voor iedereen met chronisch Lyme. Ik hoop dat andere (chronische) lymepatiënten ook deze progressie en stabiliteit kunnen gaan vinden!

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Wo 29 Jul 2020, 00:30

@TheoA, @Sproetje en anderen,

TBDWG September 12, 2019 - Written Public Comment

Myth #4: 10 to 28 days of antibiotics kills the bug.

Yes, antibiotics cure -- if you’re lucky enough to clear diagnostic hurdles and get early treatment. But even in that rarified group, up to a fifth of patients remain symptomatic for a year -- and 1 in 20 after 15 years. People who are treated later fare worse, with studies implicating Lyme disease with brain inflammation, nerve and joint damage, and poor quality of life.

For two decades, a battle over why some patients stay sick – are they chronically infected or not? – has overshadowed a growing and expensive epidemic.

The IDSA, which is being sued in federal court over Lyme disease care and has proposed updated but inadequate guidelines, says the test and antibiotics work. The other side, including university scientists supported by nonprofit groups, has published findings showing that the Lyme bug outwits medicine’s best tools, leaving behind adaptive, shape-shifting “persister” cells. These residual Lyme cells may explain a lot – but only with a major infusion of government-funded research.

“Neither side has enough data to assure they are right,” Garth Ehrlich, a renowned Drexel University scientist, told me. But “orthodoxy has just killed research in Lyme disease.” There’s little urgency to solve a problem medicine won’t acknowledge.

Today, when a month of antibiotics fails and a patient goes back to the doctor, they are told:

“I don’t know how to help.”

“I followed the guidelines.”

“You may be sick, but not with Lyme disease.”

Patients need and deserve better answers than that.

Mary Beth Pfeiffer

Bron: hhs.gov, lees meer
Lyme Test Negative?

Terug naar “Artikelen en Linkjes”