Wat doen jullie met de hitte?

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan van alles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Daisy

Wat doen jullie met de hitte?

Berichtdoor Daisy » Vr 07 Aug 2015, 12:54

Ja ik vraag me af of het niet tegen de temperaturen boven de 25 gr. kunnen met de Lyme erger wordt :!: :?:

Ik merk het steeds weer dat mijn lichaam het gewoon niet trekt met zulke temperaturen. Vooral boven de 30 gr. is het foute boel bij mij.
Het voelt alsof mijn lichaam alleen nog maar bezig is met mij in leven te houden en de andere functies uitschakeld.
Ik ben doodmoe kan niet meer helder denken, alle cognitieve functies zijn op de nulstand beland.
Ik kan alleen nog maar op de bank hangen of naar bed gaan en ik val dan ook gelijk in slaap. Na het wakkerworden ben ik nog helemaal op. Het duurt een tijd dat ik daar weer overheen ben, maar pas na iets gegeten te hebben. Dus de bloedsuikerspiegel daalt ook veel sneller,.

Nou ja het is niet mijn favoriete seizoen hoor!
Ik ben meer een lente/herfst type. Zelfs winter vind ik fijn. Gewoon al omdat ik dan deze verschrikkelijke vermoeidheid niet heb.
Zodra de temperaturen weer dalen naar normaal voel ik me ook weer prettiger, al merk ik wel dat mijn energie is gedaald. Maar ja dat ben ik wel gewent met Lyme! :roll:

Ik vraag me dus af hoe vergaat het jullie?

Daisy
Luister naar je lichaam.

paperwhite

Re: Wat doen jullie met de hitte?

Berichtdoor paperwhite » Vr 07 Aug 2015, 13:50

Hallo Daisy,

Ik ben het volledig met je eens. Ik hou wel van de zomer met zijn lange lichtdagen maar 20°C is voor mij voldoende. Ik voel mij ook uitgeteld.(Dat had ik ook al voor lyme)

Ik heb zo een theorie. Als het buiten te warm is, begin je te zweten: dus je eigen lichaamsregulatie treedt in actie. Die zegt ook: te warm, dus afkoelen. Ik heb al gemerkt dat ik eerder een lage lichaamst° heb bij warm weer. Dus zegt borrelia: oh hier is het wat frisser, we komen buiten. Het is maar mijn theorie hoor. :lol:

Binnen zit ik in de duisternis: rolluiken zijn naar beneden om het wat fris te houden.

Als kind ben ik eens in de koelkast gekropen op een warme zomerdag. Als tiener deed ik studentjob in een koelafdeling: niemand wou dat doen en ik verdiende meer. 8-) 8-)

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 07 Aug 2015, 14:51

@Daisy,
De zomer is op het moment geen feestje het is afzien. Mij vergaat het dit jaar slecht met het warme weer en de hoge temperaturen. Het is twee zomers goed gegaan daar voor ook jaren lang niet goed gegaan. Tot 22-23 graden gaat het goed daarna gaat het mis en temperaturen van 30 graden of meer zijn een ramp.
Als de temperatuur weer zakt of er na regen weer verkoeling is voel ik mij ook beter worden en nemen klachten af en verdwijnen.

Ik voel mij het beste in de lente en de herfst :).

De temperatuurregelaar van het lichaam, de Hypothalamus zit in de hersenen https://www.hersenstichting.nl/alles-ov ... pothalamus kan niet goed werken of beschadigd zijn door de lyme bacterie neurotoxines of vergiftigingen.

De ziekte van Lyme is een multi-systeem ziekte. Het kan leiden tot o.a. neurologische (zenuwstelsel/hersenen), dermatologische (huid), reumatologische (spieren en gewrichten), cardiologische (hart), opthalmologische (ogen) en psychiatrische klachten.

Een niet goed werkende schildklier (te snel, te langzaam, of een onderfunctie) kan ook problemen geven. Alle 'schakeltjes' in het endocriene systeem moeten goed werken http://www.stamcel.org/html/endocrien.htm én goed samenwerken. Als één er van niet goed werkt heeft het hele endocriene systeem daar last van en kan dat klachten veroorzaken.

Lyme kan ook problemen veroorzaken voor de schildklier en schildklierwerking. Als belangrijke 'schakel' uit het endocriene systeem heeft dat ook weer effect op het hele endocriene systeem en kan klachten veroorzaken.

Sorry voor de mensen die van warm weer houden en zich er juist beter bij voelen (dat lees je ook vaak), maar ik kijk uit naar lagere temperaturen en een opfrissende regenbui :D !
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

hope

Berichtdoor hope » Vr 07 Aug 2015, 17:06

Zon doet me goed aan de spieren. Maar hitte en inspanning, dan val ik flauw... Werk nu enkel op plaatsen waar er goede airco is... Airco defect, ikke ook... :)
Probleempje: een warm bad is goed voor mijn spieren, maar niet voor mijn hart, denk ik...
Moet nadien vaak een uur bekomen...

Maddy

Berichtdoor Maddy » Vr 07 Aug 2015, 22:29

Ik voel me juist het best wanneer het warm is. Ben vreselijk bang als de herfst in aantocht is!

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 26 Sep 2015, 11:49

@allemaal,
Hoe gaat het nu bij jullie de afgelopen tijd met de nazomer en het rustige herfstweer en lagere temperaturen?
Ik merkte een duidelijk verschil dat het lichaam ging herstellen en opkrabbelen na het warme weer/de hitte in de zomer.
Dit rustige herfstweer met zon er bij en 17 graden daar voel ik mij goed bij. Uit de wind in het zonnetje 19-20 graden.
Voor mij is het genieten!
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Daisy

Berichtdoor Daisy » Za 26 Sep 2015, 20:09

Ja hoor ik voel me ook veel beter met temperaturen rond de 20 gr. Liever lager dan hoger.
Mijn lichaam herseld zich ook veel sneller en ben veel minder moe dan met de hitte.

Dit herfstweertje is mijn favoriet, vandaag was het super!!!
Lekker nog even van genoten tot zelfs 7 uur ´s avonds buiten geweest. Van mij mag dit nog wel een maandje doorgaan zo.
Ik ben gek op deze nazomer, de zomer mag voor mij worden overgeslagen. Het kost me heel veel energie die warmte.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Terug naar “Off-Topic Café”