Ondanks goede uitslag toch B12 spuiten?
-
Re: Ondanks goede uitslag toch B12 spuiten?
De uitslagen van 231 en 314 zijn geprikt tijdens het slikken van de vit b12 suplementen, mijn internist houdt inderdaad 150 -600 aan , dus met een uitslag van 314 gaat hij me echt niets geven jammergenoeg. Ik zou een paar maanden kunnen stoppen met de suplementen en kijken of de uitslag dan ook lager is , misschien dat ze dan wel iets willen geven. Kan een natuurarts ook vit b12 injecties voorschrijven?
Ja dat kan een natuurarts mits hij verstand heeft van de B12!
Ik weet zeker dat jou waarde flink daalt als je de supplementen laat staan, ( zou ik zéker doen ) dan kan je hem erop wijzen dat je injekties nodig hebt. 'Die helpen veel beter.
Maar je kunt het ook zelf kopen. Net als ik!
Daisy
Ik weet zeker dat jou waarde flink daalt als je de supplementen laat staan, ( zou ik zéker doen ) dan kan je hem erop wijzen dat je injekties nodig hebt. 'Die helpen veel beter.
Maar je kunt het ook zelf kopen. Net als ik!
Daisy
Luister naar je lichaam.
Daisy schreef:Bijna alle Lyme patiènten hebben een B12 behoefte vertelde mijn behandelaar. Hij kijkt niet naar waardes (al kan hij ze wel meten) maar naar de klachten.
Ik vroeg me eigenlijk af hoe jouw therapeut dat weet dat bijna alle lymepatiënten een B12 behoefte hebben.
Zijn daar onderzoeken naar gedaan mbt lyme?
En ik vroeg me ook af waarom je therapeut alleen naar de klachten kijkt.
De meeste klachten lijken sterk op elkaar.
Verder heb je nog het probleem met de constitutie van de patiënt, er zijn veel lyme patiënten die er helemaal niet tegen kunnen om B12 te gaan slikken, laat staan spuiten.
Het spuiten van B12 kan voor sommigen goed uitpakken, maar voor anderen weer niet:
http://www.degruyter.com/view/j/pteridi ... 7.3.90.xml
Na inname van vitamine B12 worden verhoogde waarden van histamine waargenomen.
Bij ratten is waargenomen dat na toediening van vitamine B12 de activiteit van het enzym DAO (diamineoxydase) afneemt en verhoogde waarden van histamine worden gemeten.
Het enzym DAO voorkomt dat histamine zijn schadelijke werking kan doen.
Vitamine B12 in combinatie met foliumzuur geeft een nog sterkere vermindering van activiteit van het enzym DAO.
Mensen met een histamine-allergie of -intolerantie kunnen problemen ervaren.
Of:
https://www.nlm.nih.gov/medlineplus/dru ... de-effects
Cyanocobalamin injection may cause side effects. Tell your doctor if either of these symptoms is severe or does not go away:
•diarrhea
•feeling as if your entire body as swollen
Some side effects can be serious. The following symptoms are uncommon, but if you experience any of them, call your doctor immediately:
•muscle weakness, cramps, or pain
•leg pain
•extreme thirst
•frequent urination
•confusion
•shortness of breath, especially when you exercise or lie down
•coughing or wheezing
•fast heartbeat
•extreme tiredness
•swelling of the arms, hands, feet, ankles or lower legs
•pain, warmth, redness, swelling or tenderness in one leg
•headache
•dizziness
•red skin color, especially on the face
•hives
•rash
•itching
•difficulty breathing or swallowing
Cyanocobalamin injection may cause other side effects. Call your doctor if you have any unusual problems while taking this medication.
Dat is o.a. waarom ik denk dat je niet zomaar tegen iemand kunt zeggen dat hij of zij vitamine B12 moet gaan spuiten.
Het kan zelfs schadelijk zijn.
-
Ik ga dit in overleg met natuurarts doen, ik doe dit dus niet zomaar uit mezelf, hij heeft ook mijn labuitslagen
Misschien is deze link ook wel belangrijk om te lezen:
http://tuberose.com/Vitamins.html
Of anders deze, het is een forum en staan veel linken in naar onderzoeken van een teveel aan vitamine B12 in relatie tot kanker:
http://www.veganforum.com/forums/showth ... e-megadose
Maar iedereen kan natuurlijk zelf beslissen wat ie wil
http://tuberose.com/Vitamins.html
Cases of increased cancer production in animals receiving high levels of B12 have been published. A group of French investigators reported a series of cases suggesting that B12 may stimulate multiplication of cancer cells and aggravate the disease.
Of anders deze, het is een forum en staan veel linken in naar onderzoeken van een teveel aan vitamine B12 in relatie tot kanker:
http://www.veganforum.com/forums/showth ... e-megadose
Maar iedereen kan natuurlijk zelf beslissen wat ie wil
Ik zeg ook niet dat je zomaar moet spuiten, maar mijn therapeut heeft alles nagekeken en allerlei onderzoeken gedaan bloed opgestuurd enz.
Ik voel gewoon wanneer ik een B12 nodig heb. Du prik ik op gevoel. Dat mag ook van hem. Ik moet niet wachten tot ik flinke klachten krijg.
De meeste verhalen die ik hier lees hebben een B12 tekort, en mijn therapeut heeft ook heel veel lymepatiënten die bijna allemaal een B12tekort hebben. Hij doet een bloedonderzoek in een LAB. Dus is geen natte vingerwerk. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.
Daisy
Ik voel gewoon wanneer ik een B12 nodig heb. Du prik ik op gevoel. Dat mag ook van hem. Ik moet niet wachten tot ik flinke klachten krijg.
De meeste verhalen die ik hier lees hebben een B12 tekort, en mijn therapeut heeft ook heel veel lymepatiënten die bijna allemaal een B12tekort hebben. Hij doet een bloedonderzoek in een LAB. Dus is geen natte vingerwerk. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.
Daisy
Luister naar je lichaam.
O ja, ik dacht
omdat je zei dat je therapeut niet zou kijken naar de waardes maar naar de klachten.
En de neurologische klachten die het B12 tekort forum toepast lijken precies op lyme klachten, verwarrend.
Maar gelukkig doet je therapeut wel een bloedonderzoek.
Het is goed mogelijk dat iemand door bv medicijnen of door iets anders maag problemen krijgt waardoor het B12 niet goed meer kan worden opgenomen.
Een teveel aan kwik geeft ook problemen met vitamine B12 (lees bovenstaande link)
Maar ja, dan zou je eerst dat moeten gaan onderzoeken, als dat zo zou zijn kun je dan denk ik beter iets aan de oorzaak gaan doen.
Anders krijg je weer symptoom bestrijding ipv echt iets aan de onderliggende problemen te gaan doen.
Het is vaak ook zo'n oerwoud waar je doorheen moet, kijk bv naar Dr. Dunaief
Die zei in 2012
"B12 levels: U.S. standards may be too low"
http://www.medicalcompassmd.com/b12-lev ... ds-may-be/
Maar ja, hij was wel in dienst van de grote farmaceutische bedrijven:
Amgen:
https://en.wikipedia.org/wiki/AmgenA
Biogen:
Is ook een groot farmaceutisch bedrijf dat medicijnen maakt voor bv neurologische klachten
Gentech:
Is een onderdeel van La Roche
La Roche kennen wij van de eerste vitamine C preparaten.
Gilead Sciences is een groot farmaceutisch bedrijf dat medicijnen ontwikkeld voor verschillende ziektes.
Zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden te noemen
omdat je zei dat je therapeut niet zou kijken naar de waardes maar naar de klachten.
En de neurologische klachten die het B12 tekort forum toepast lijken precies op lyme klachten, verwarrend.
Maar gelukkig doet je therapeut wel een bloedonderzoek.
Het is goed mogelijk dat iemand door bv medicijnen of door iets anders maag problemen krijgt waardoor het B12 niet goed meer kan worden opgenomen.
Een teveel aan kwik geeft ook problemen met vitamine B12 (lees bovenstaande link)
Maar ja, dan zou je eerst dat moeten gaan onderzoeken, als dat zo zou zijn kun je dan denk ik beter iets aan de oorzaak gaan doen.
Anders krijg je weer symptoom bestrijding ipv echt iets aan de onderliggende problemen te gaan doen.
Het is vaak ook zo'n oerwoud waar je doorheen moet, kijk bv naar Dr. Dunaief
Die zei in 2012
"B12 levels: U.S. standards may be too low"
http://www.medicalcompassmd.com/b12-lev ... ds-may-be/
Maar ja, hij was wel in dienst van de grote farmaceutische bedrijven:
Dr. Dunaief has a diverse background in health care. Prior to becoming a physician, he worked in the pharmaceutical and biotech industries. He was a biotech analyst on Wall Street, covering companies such as Amgen, Biogen, Genentech, Gilead Sciences and Centocor. He also worked as a pharmaceutical sales representative, teaching physicians about several common therapies and educating them on a new drug launch.
Amgen:
https://en.wikipedia.org/wiki/AmgenA
2012. Illegal marketing practices. The Los Angeles Times reported on December 18, 2012, that AMGEN pled guilty and agreed to pay $150 million in criminal penalty and $612 million to resolve 11 related whistleblower complaints. Federal prosecutors accused the company of pursuing profits while putting patients at risk.[13]
Biogen:
Is ook een groot farmaceutisch bedrijf dat medicijnen maakt voor bv neurologische klachten
Gentech:
Is een onderdeel van La Roche
La Roche kennen wij van de eerste vitamine C preparaten.
Gilead Sciences is een groot farmaceutisch bedrijf dat medicijnen ontwikkeld voor verschillende ziektes.
Zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden te noemen

Hoi allemaal,
seg ik had een ietwat vreemd vraagje over de b12 spuitjes.
heeft iemand hier al eens aan geroken?
wel wij hebben hier een klein beetje van gemorst op de zetel. je ziet niets maar de stank die ervan afkomt is afgrijselijk. heeft iemand dit al aan de hand gehad en weet wat we kunnen doen? (stoffen zetel)
(soda, bicarbonaat, febreze, stoom helpen al niet)
seg ik had een ietwat vreemd vraagje over de b12 spuitjes.
heeft iemand hier al eens aan geroken?
wel wij hebben hier een klein beetje van gemorst op de zetel. je ziet niets maar de stank die ervan afkomt is afgrijselijk. heeft iemand dit al aan de hand gehad en weet wat we kunnen doen? (stoffen zetel)
(soda, bicarbonaat, febreze, stoom helpen al niet)
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear
Vlek weg van bij de dieren speciaalzaak?
Sorry, dit is het eerste wat in mijn hoofd opkomt...
Sorry, dit is het eerste wat in mijn hoofd opkomt...
Terug naar “Supplementen en kruiden”