Feeling worse after a shower or bath? (toxine overload)

Voor informatie die te maken heeft met Lyme-Borreliose en/of co-infecties in artikelen en linkjes. Zoals youtube-video’s, websites, medische artikelen, blogs, artikelen over lyme en politiek, verouderd lyme-nieuws, etc.
Roxy

Feeling worse after a shower or bath? (toxine overload)

Berichtdoor Roxy » Za 24 Okt 2015, 13:17

Feeling worse after a shower or bath http://www.tiredoflyme.com/feeling-wors ... -bath.html

Hoe gaat dat bij jullie?

En hoe gaat het bij het eventuele gebruik van infra rood lampen? http://www.tiredoflyme.com/infrared-sau ... sease.html
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

hope

Re: Feeling worse after a shower or bath? (toxine overload)

Berichtdoor hope » Za 24 Okt 2015, 20:36

Herkenbaar...

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 27 Okt 2015, 23:22

Het hele verhaal in het Engels; to long, didn't read...

Maar ik knap er van op, zeker in de periodes van Herxen.

Effect wordt nog versterkt door een simpele osmotische reactie te bewerkstelligen door 1 kop gewone keukensoda en twee koppen keukenzout aan het badwater toe te voegen. Voor, tijdens en na wel fors water drinken!

Helaas was ik wel eens zo gaar dat ik, ondanks de verbeterende werking zelfs hier geen puf voor had...

Groetjes, Wouter

hope

Berichtdoor hope » Wo 28 Okt 2015, 20:40

En dode zeezout dan?

Karin

Berichtdoor Karin » Do 29 Okt 2015, 10:38

Ik heb momenteel ook niet de energie voor het lezen van Engelse teksten, maar gebaseerd op de titel van dit topic kan ik melden dat ik me zeker niet slechtet voel na een bad, douche of (infrarood) sauna.
In verband met spier- en gewrichtsklachten heb ik jaren terug mijn spaarvarken uitgewrongen en thuis een infrarood-sauna neergezet, en ik heb er zeker baat bij als m'n spieren en gewrichten moeilijk doen (en dat is in najaar en winter erg vaak).
Ook een lekker bad doet me ontspannen en zorgt er zeker niet voor dat ik me daarna slechter voel. Gelukkig. Want ik vind het heerlijk. :)

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 29 Okt 2015, 12:36

Ik heb lange tijd gehad dat ik beroerd/ziek werd van warm douchen. Dat gaat weer goed.

http://www.tiredoflyme.com/feeling-wors ... -bath.html
* Irritation of the Infections - When the body is exposed to a hot shower or bath for prolonged periods of time, the infection(s) within the body can become irritated and disturbed with flare ups potentially occurring soon afterwards. The longer a person spends in a hot shower or bath, the worse the flare up symptoms will be in the hours following it. Flare up symptoms are unique to the type of infection(s), location of the infection(s), and total load of the infection(s) a person may have.

* Herxing - Borrelia Burgdorferi, the bacteria responsible for chronic Lyme Disease, dies at 106° Fahrenheit (41° Celsius). Though a hot shower will likely never bring the temperature of the body near 106° F, the spirochetes will and do become agitated as the body's temperature approaches it. In an essence, by taking a hot shower or bath for an extended period of time, you're inevitably creating an artificial fever. Though killing the spirochetes and candida within without medicine is a great accomplishment, it leaves little control as to how much you actually kill off. As a result, in the following hours after your shower or bath, you could potentially experience mild to severe die off symptoms depending on the circumstances of the shower or bath you had.

* Toxin mobilization - By exposing the body to a hot shower or bath, toxins currently stored in the body that were produced during the duration of treatment for Lyme, and toxins the body has accumulated just by existing, can re-enter the bloodstream under the ideal circumstances. A person doesn't even need to be exposed to high temperature water to mobilize toxins as the pressure from the shower nozzle is enough to do it; heat can makes it worse by relaxing muscles and tissue. On top of toxin mobilization, the risk of generating a die off from either Lyme or Candida can occur depending on how hot the water is, and how long you're exposed to it.

Een bad nemen of onder infra rood lampen gaan waren voor mij ook geen opties. Ik werd er ziek van en duizelig en ik ging in het ergste geval onderuit tegen de vlakte.

Onder infra rood lampen gaan gaat de laatste tijd (ineens) weer iets beter.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 29 Okt 2015, 13:05

hope schreef:En dode zeezout dan?
Dat is ook gewoon natriumchloride, met wat extra mineralen.

Doet osmotisch (het 'uittrekken' waterige stoffen) van maar heel weinig meer dan gewoon zout, terwijl het misschien wel 100 X duurder is.

Groetjes, Wouter

Eus

Berichtdoor Eus » Do 29 Okt 2015, 14:08

Dode Zeezout heeft een heel andere samenstelling dan het zout van de oceanen, het bevat veel meer van zouten zoals magnesiumchloride (53%) en kaliumchloride (37%) en relatief veel minder natriumchloride en ziet er daardoor wat doffer uit dan kristallen zuivere keukenzout.

Dode zeezout bevat dus onder andere MagnesiumChloride. Ik koop zelf -ipv dode zeezout- 100 % MagnesiumChloride. Met MagnesiumChloride kun je voetenbadjes mee doen; meng hiervoor 50 gram MagnesiumChloride op een liter water. Hier minimaal 20 minuten in zitten. Of een ligbad, minimaal 500 gram MagnesiumChloride in een bad.

Magnesium wordt via de huid opgenomen, kan prikken bij een ernstig tekort. Kan goed helpen bij spierpijnen en spierspasmes. Het goedkoopste is om het in bulk te kopen, wel droog bewaren! Je kunt er ook Magnesiumolie mee maken; Koop bij een winkel met huishoudproducten een kleine plantenvernevelaar. Vul deze met een oplossing van 2/3 met gekookt, afgekoeld water, 1/3 zout. Opspuiten na het douchen. Het plakt een beetje en naarmate het tekort groter is, kan het ook prikken. Eventueel wat meer water erbij doen, kan dan helpen.

Twee links over Magnesium:
http://kruiden.hetbewustepad.nl/index.php?pag_id=49

http://www.nieuwetijdskind.com/waarom-w ... rt-hebben/

Veel mensen hebben een tekort aan Magnesium. Magnesium is ook voor detox en dat is bijzonder belangrijk voor Lyme-patiënten.
Het schijnt zo te zijn dat Magnesium oraal niet zo goed opgenomen wordt, afhankelijk van de soort (citraat schijnt het beste opgenomen te worden). Transdermaal gaat stukken beter.

Magnesiumzout wordt gewoon in Nederland gewonnen in de buurt van Veendam. Bekendste merk is Zechsal, tevens ook een van de duurdere merken.

Om te ontzuren kun je baden met Meine Base.

Josie

Berichtdoor Josie » Do 29 Okt 2015, 15:34

Eus, Bedankt voor de tip van de magnesiumchloride!

Ik knap ook op van in bad, ik doe er bitterzout (magnesiumsulfaat) in.

Van infrarood sauna voel ik me ook beter, maar alleen als ik er héél erg kort inga. Ik heb deze: http://shop.get-fitt.com/Portable-Far-I ... cocoon.htm
Als ik er iets te lang inga dan voel ik me heel slecht, zoals bij een herx.

Josie

Eus

Berichtdoor Eus » Do 29 Okt 2015, 15:40

Magnesiumsulfaat reageert niet iedereen even goed op, heeft met de methylatie van zwavel te maken maar het fijne weet ik er niet van.

Om je Magnesiumspiegel op niveau te brengen wordt geadviseerd 10 achtereenvolgende dagen een voetenbad te nemen, daarna drie keer per week of om de dag.

Terug naar “Artikelen en Linkjes”