Hyperthermie?

Henriette

Hyperthermie?

Berichtdoor Henriette » Ma 18 Jan 2016, 16:50

Is er iemand bekend met hyperthermie?
Ik hoor het graag!

- Edit door de moderator: vraag over de behandelkliniek gewijzigd in vraag over de behandeling. -

Sproetje

Re: Hyperthermie?

Berichtdoor Sproetje » Wo 20 Jan 2016, 19:14

Geen ervaring hiermee, maar wel interessant:

https://www.kanker.nl/bibliotheek/hyper ... perthermie

Microgolfstraling

Voor het verwarmen van de tumor wordt microgolfstraling gebruikt. Dit is eenzelfde soort straling als in een magnetron. Fysiotherapeuten gebruiken deze straling bij de behandeling van bepaalde gewrichtsklachten.

Microgolfstraling is onzichtbaar en op zich niet schadelijk. Op het moment dat deze via speciale apparatuur in het lichaam komt, wordt die plaats warm. Zodra de apparatuur wordt uitgeschakeld, stopt de warmtewerking van de microgolfstraling.

Waarschijnlijk is dit alleen goed voor kankerpatiënten die een tumor hebben ontwikkeld?

Wel ken ik de behandeling met met ultrasoon, maar dan moet je precies weten welke radiogolven je voor welke pathogeen moet hebben.
En de fysiotherapeuten weten dat meestal niet, waardoor de behandeling in de meeste gevallen mislukt.
viewtopic.php?t=321

abx

Berichtdoor abx » Do 21 Jan 2016, 00:27

Wel ken ik de behandeling met met ultrasoon, maar dan moet je precies weten welke radiogolven

Ultrasone radiogolven :shock: ?? ja, je hoort ze inderdaad niet haha.., past in rubriek alternatief dat wel.

Ultrasoon= mechanische trilling zoals bv geluid
radiogolven= elektromagnetisch zoals bv licht

Het spreekt voor zich dat deze vergelijking niet opgaat.

Josie

Berichtdoor Josie » Do 21 Jan 2016, 20:55

Sproetje, full-body hyperthermie bij infecties is anders dan hyperthermie plaatselijk bij kanker. Het gaat hierbij volgens mij om het kunstmatig opwekken van flinke koorts.

Henriette schreef:Is er iemand bekend met hyperthermie?

Ik ben er niet mee bekend, maar het lijkt me erg heftig.
Hoe reageer je op sauna of infrarood sauna? Ik heb zelf baat bij (kort!) gebruik van infrarood sauna. Ik heb deze: http://shop.get-fitt.com/Portable-Far-I ... cocoon.htm
Kan erg heet worden, voelt heerlijk en geeft energie! (en ook onaangename detoxreacties)

Josie

Eus

Berichtdoor Eus » Do 21 Jan 2016, 21:04

Hyperthermie bij Lyme gebeurd onder volledige narcose en strenge observatie van lichaamsfuncties. Het heeft ook een fiks prijskaartje en wordt niet vergoed door zorgverzekeraars.

Henriette

Berichtdoor Henriette » Do 04 Feb 2016, 15:26

Het wordt toegepast bij een kliniek in het zuiden van Duitsland. Er zit inderdaad een flink prijskaartje aan... Maar ik vind het zeer interessant. Wat ik me afvraag is of de bacteriën in een filmlaagje of in slaapstand ook dood gaan op deze manier??

Henriette

Berichtdoor Henriette » Do 04 Feb 2016, 15:28

Ik ga eigenlijk nooit naar de sauna Josie, maar ik overweeg wel om een keer een infrarood sauna te gaan proberen. Hier wordt erg verschillend op gereageerd als ik het goed heb begrepen.

raftafari

Berichtdoor raftafari » Vr 26 Feb 2016, 03:50

Naar wat ik heb gelezen overal kan ik je het volgende vertellen.

hypertermie word dus gebruikt voor een bacterie te doden door middel van een hogere temperatuur. bij onderzoek is gebleken dat de borrelia sterft bij een temperatuur tussen de 41 en 43 graden celcius voor een periode van 7uur (als ik het me goed herinner is eventjes geleden dat ik dit allemaal heb opgezocht)
om dit op te wekken gebruikt men voornamelijk infraroodstraling om dat deze wat dieper in de weefsels warmte doorgeven als bvb een warm bad.
omdat dit voor lange periode moet worden veel patiënten onder narcose geplaatst owv zware shock voor het lichaam en hoofd.
er is inderdaad een kliniek in duitsland die dit doet maar het prijskaartje hiervoor ligt rond de 20.000eur had ik gelezen van iemand uit amerika. Hier zijn ook geen garanties op genezing van borrelia.
dit word toegepast ook met behulp van iv antibiotica en orale antiebiotica en een zwaar dieet (lange tijd niets eten om als enige voedingsstof dat de bacterie zou kunnen krijgen quasi ab is)

nu heb ik wel vernomen dat je dit zelf thuis kunt toepassen in mindere mate uiteraard.
het verhogen van je kerntemperatuur of het opwekken van koorts zou de antibiotica veel effectiever kunnen maken en zou dieper in het lichaam kunnen geraken omdat alle vaatjes wat uitzetten door de hitte.
Uiteraard voorzichtigheid geboden bij zulke dingen. :)
momenteel doen we dit thuis voor mijn vriendin ter ondersteuning van de ab maar na zo een heet bad is het enorm zwaar om eruit te gaan voor haar en zeggen dat het helpt weten kunnen we niet echt zeggen. maar alle beetjes kunnen maar helpen. :)

er is zelfs een behandeling geweest waarbij ze probeerden borrelia te doden dmv malaria, de malaria zou een hoge koorts opwekken die de borrelia zou doden. maar dan zit je nadien wel met malaria. :P

corrigeer me gerust als ik ergens fout zit hoor.
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear

caroline

Berichtdoor caroline » Vr 15 Apr 2016, 15:31

Hyperthermie wordt toegepast in amsterdam in het centrum hyperthermie. Ik ben hier zelf onder behandeling en kreeg te horen dat er nog zo'n 5 of 6 aandere lyme patiënten waren. Bij alle patiënten zou er sprake zijn van sterke verbetering!
De behandeling is pittig, maar goed te doen zeker met de fijne zorg en aandacht die er gegeven wordt

caroline

Berichtdoor caroline » Vr 15 Apr 2016, 15:32

raftafari, hoe wekken jullie de koorts op? Ik heb vernomen dat het niet eenvoudig is zelf koors op te wekken en dat gedurende een paar uur vast te houden

Terug naar “Overige”