Hoi hoi, hier ben ik weer!
Even hier het verloop beschrijven v.a mijn laatste update in april 2022.
Het is nu alweer bijna anderhalf jaar geleden dat ik over mijn schouderprobleem heb gelezen en er herkenning in zag.
Ik was eigenlijk wel zo'n beetje klaar met mijn lyme-verhaal want bij de meeste is dit een aandoening die bij je blijft omdat het chronisch is geworden.
Maar toen ik dus deze peesaanhechting problemen kreeg, vond ik het weer verdacht veel op een Lyme symptoom lijken. In iedergeval keek ik toen voor alle zekerheid maar weer op dit forum.
En ja hoor! Het bericht van Roel zette mij toch weer op het spoor van een typisch Lyme-geval.
Ik kwam gelukkig terecht bij een Fysio die pas overgenomen was door een nog vrij jonge Fysiotherapeut, Dat was in mijn voordeel.
Want wat ik al vaker bemerkte in mijn zoektocht naar mijn vreemde klachten die komen en gaan, zijn de jongere generatie artsen of therapeuten veel meer up to date met de nieuwe ziekten en de nieuwe behandelingen.
Ook mijn Fysio stond open om mee te denken en op te zoeken of het probleem iets met Lyme te maken had.
Hij heeft goed zijn huiswerk gedaan, vooral omdat ik de 2e patiënt van hem was met Lyme. Toch kon hij niets vinden wat met mijn schouderprobleem te maken had i.v.m de symptomen die met Lyme te maken hadden. ( hij had er niets over gelezen wat met mijn klacht te maken had.
Hij hield wel rekening met mijn beperkingen i.v.m mijn lyme klachten dat ik alles op een lagere stand moest doen omdat ik snel uitgeput raak van bijna alle extra activiteiten.
Hij vermoedde dat mijn schouderklachten bij een frozen sholder hoorde, en daarvoor ben ik ook behandeld. Het hele proces zou minimaal 2 jaar duren.
Maar gezien mijn beperkingen en de stekende pijnen met weinig tot geen vooruitgang de eerste weken, geloofde ik dat ook.
Een lang verhaal kort:
Na 7 maanden was ik van alle pijn en bewegingsbeperking genezen!!!
Wat nou 2 jaar?!!
Dit had hij nog nooit in zijn praktijk meegemaakt, en ik ging gelijk googlen, en ja, inderdaad was het een heel langdurig genezingsproces, maar niet voor mij.....
Zou het dan toch de borreliabacterie zijn geweest die er genoeg van had om in mijn schouder zich te vestigen?
Want ik maakte in die tijd voordat ik dit probleem kreeg best een heftige en stressvolle periode mee.
En ik weet uit ervaring dat de borreliabacterie dan weer kan gaan opspelen, wanneer je gestressd bent, of zwakker in gezondheid.
Gelukkig bleef het schouderprobleem weg, En dat is alweer een jaar geleden.
Wat ik wel merk is dat de bacterie zich weer in andere delen van mijn lichaam is gaan vestigen zodra ik niet lekker in mijn vel zit.
Ik krijg soortgelijke klachten in mijn bovenbeen en heup, terwijl er niets te vinden is. Maar nu weet ik dat ik in zulke gevallen meteen een kruiden en vitaminenkuur moet nemen die mijn immuunsysteem een boost geeft.
Ook heb ik een biofotonen rood-licht lamp gekocht en zit daar regelmatig voor. Daarna verdwijnen meestal de klachten.
Dus gelukkig ben ik tot nu toe weer Lyme-klachten-vrij, hoewel ik nu ook weet dat het zo weer de kop op kan steken zodra het lichamelijk of geestelijk niet goed met me gaat.
Nou wat een lang verhaal. Knap als jullie het helemaal hebben gelezen.
Daisy
Luister naar je lichaam.