Amerikaanse Overheid & de ziekte van Lyme

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past.
Sproetje

Amerikaanse Overheid & de ziekte van Lyme

Berichtdoor Sproetje » Vr 29 Jan 2016, 15:59

Why the Government is Suppressing the Lyme Disease Epidemic | Interview with Lorraine Johnson
November 2014

https://www.youtube.com/watch?v=LuT7STb5lUs

Vanaf 5:00 min. wordt er uitgelegd hoe het werkt met het proces rond peer review artikelen.
Hoe het gaat met de publicaties, dat er onderzoeken worden goedgekeurd voor publicatie, en nadat de idsa het had bekeken, moesten er stukken uit worden verwijderd, waardoor het totaal niet meer op het originele wetenschappelijke onderzoek leek.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Vr 29 Jan 2016, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

VerlorengezondheidM

Re: Amerikaanse Overheid onderkent de ziekte van Lyme

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 29 Jan 2016, 17:01

Dank je wel voor het plaatsen Sproetje.
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

VerlorengezondheidM

Re: Amerikaanse Overheid & de ziekte van Lyme

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 02 Feb 2016, 01:35

@Sproetje en anderen,

Eens kritisch dat filmpje bekeken maar begrijp ik nu goed dat 36% van de Lyme besmette patienten chronische klachten overhoudt?

Volgens PvM heeft "slechts" 10% van de Nederlanders een genetische aanleg om bij besmetting met Borrelia chronische klachten te ontwikkelen, @Roxy weet jij toevallig hoe dat zit?

Als de CDC het Amerikaanse RIVM is vraag ik mij af of die aantallen van 300.000 per jaar niet te laag zijn, ze hebben immers baat bij zo laag als mogelijke aantallen ivm onrust voorkomen?

Volgens mij zit de groep Lymies zonder EM huidplek en zonder daadwerkelijke geziene / waargenomen tekenbeet er ook niet bij, ik denk even hardop, input cq correctie is welkom?
Laatst gewijzigd door VerlorengezondheidM op Di 07 Feb 2017, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 03 Feb 2016, 20:25

Hoi Vgm,

VerlorengezondheidM schreef:Volgens PvM heeft "slechts" 10% van de Nederlanders een genetische aanleg om bij besmetting met Borrelia chronische klachten te ontwikkelen

Ik ben geen dokter, maar heb toch altijd mijn vraagtekens bij die genetische aanleg.

VerlorengezondheidM schreef:Als de CDC het Amerikaanse RIVM is vraag ik mij af of die aantallen van 300.000 per jaar niet te laag zijn, ze hebben immers baat bij zo laag als mogelijke aantallen ivm onrust voorkomen?

Het RIVM doet nooit schattingen, maar houdt tabellen bij van meldingen door de huisarts van iedere persoon die bij de huisarts komt met een klassieke EM ( de meeste andere EM's worden vaak niet herkent) en tekenbeet zonder EM
In Nederland alleen al gaat dit ieder jaar omhoog.
Hier een tabelletje dat gaat vanaf 1994 tot en met 2009:

http://www.kennislink.nl/vergroting/128401?original=0

Over de chronische vorm van lyme zijn er in Nederland denk ik geen gegevens, maar het zal wel niet veel verschillen met de Amerikaanse percentages.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Do 31 Mar 2016, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Do 04 Feb 2016, 00:34

@Sproetje,

.......Amerikaanse percentages, dat is en was ook mijn gevoel daarbij.

Volgens het RIVM is 1 op de 3 Nederlanders chronisch ziek (=33%), hiermee wil ik niet zeggen dat alle zieken Lyme en co hebben maar opvallend is het wel te noemen.

Teveel immuunonderdrukkende pathogenen betekent chronische ziekte en sepsis naar mijn mening.
Laatst gewijzigd door VerlorengezondheidM op Ma 17 Jul 2017, 03:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Lyme Test Negative?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 04 Feb 2016, 19:35

Hoi,

De 36% waar Lorraine Johnson het over heeft zijn de lymepatiënten die al bekend zijn als lymepatiënt en na een behandeling vlgs de Amerikaanse (idsa) richtlijnen nog steeds ziek blijven, dan worden het chronische patiënten omdat er geen behandeling meer volgt, tenzij je zelf op onderzoek gaat en een lyme literaire arts kunt vinden.

De 33% van de Nederlandse bevolking met een chronische ziekte is veel. :shock:

Dat getal zal vast nog wel gaan oplopen
Foute diagnoses zullen blijven bestaan zolang er met de onbetrouwbare Elisa gewerkt blijft worden in onze labs.
En dan te bedenken dat de Elisa niet eens als diagnostisch middel gebruikt mag worden vlgs. het CDC
Ook moeten de Western blots worden aangepast op de banden.
Er horen meer borrelia specifieke banden in te zitten dan dat er nu inzitten.
Deze banden zitten niet in de Nederlandse Western Blots.

Bovendien kan je test negatief uitvallen wanneer je een andere borrelia soort bij je draagt dan de wel bekende borrelia ss, borrelia garinii en borrelia afzelii.
Er zijn meer borrelia soorten die dezelfde lyme specifieke klachten geven.

...ik vroeg me af hoe je die Elisa's nu eens een keer uit ons land kunt verbannen.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Za 06 Feb 2016, 14:41

Als de minister van volksgezondheid minister S. daadwerkelijk opkomt voor de gezondheidsbelangen van de chronisch zieke Nederlanders zouden deze 1 op de 3 chronisch zieke Nederlanders allemaal getest moeten worden volgens het testing protocol van dokter A.S. bij Arminlabs, volledig vergoed door de zorgverzekeraar inclusief medische zorg en nazorg.

Echter vooralsnog heeft de minister het te druk met een buitenlandsvirus, genaamd ZIKA.

Het bedenken van redenen om maar niks te hoeven doen in medisch opzicht, is dat de gezondheidszorg die wij willen?
Laatst gewijzigd door VerlorengezondheidM op Za 23 Mar 2019, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Lyme Test Negative?

hope

Berichtdoor hope » Di 16 Feb 2016, 01:27

Duits is al te lang geleden? Wie vat samen en vertaald?
Alvast super bedankt!

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 20 Mar 2016, 13:01

Sproetje schreef:
De 33% van de Nederlandse bevolking met een chronische ziekte is veel. :shock:

Bron: Telegraaf, lees meer in onderstaande link @Sproetje en andere geinteresseerden.

SER: houd chronisch zieken aan werk http://telegraaf.nl/e/25420558

Sproetje: heb jij toevallig iets met getallen?
Lyme Test Negative?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 31 Mar 2016, 19:41

VerlorengezondheidM schreef:Volgens mij zit de groep Lymies zonder EM huidplek en daadwerkelijke geziene / waargenomen tekenbeet er ook niet bij, ik denk even hardop, input cq correctie is welkom?

Ik denk ook dat het RIVM die er niet bij telt als je het tabelletje ziet van 1994 tot en met 2009

Het gekke is wel dat er in 2013 een record aantal teken zijn gevonden door vrijwilligers:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... eken.dhtml

......
De vrijwilligers vangen teken op 11 vaste locaties in natuurgebieden door heel Nederland. De vangst van 2013 ligt 64 procent hoger dan het gemiddelde van de voorgaande jaren, aldus de universiteit. De Wageningse universiteit zette in maart 2012 samen met het RIVM ook de website Tekenradar.nl op. Op die site werden vorig jaar 9.000 tekenbeten gemeld, 25 procent meer dan het jaar ervoor.
......

Dan blijft nog steeds de vraag: hoeveel besmettingen zijn er werkelijk in Nederland?

Terug naar “Lyme Café”