Nog een positieve test uit DSL

Eus

Re: Nog een positieve test uit DSL

Berichtdoor Eus » Di 11 Nov 2014, 19:06

Ik krijg helemaal niks nada en heb gewoon een positieve elisa en westernblot trolololol

Is het niet zo dat na de lumbaalpunctie besloten gaat worden welke antibiotica je zult krijgen? Infuus bij een positieve lumbaalpunctie en anders tabletten...

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Di 11 Nov 2014, 19:27

ik van de arts, ik zou even contact opnemen met een arts van de lijstjes die hier op het forum circuleren!
wel ongelofelijk hoor! Bij mij is ook voorgesteld een lumbaalpunctie te doen, maar heb deze in 2011 al eens gehad en dat laat ik NOOIT meer doen. 6 weken alleen maar plat kunnen liggen.

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Wo 12 Nov 2014, 11:53

Rare vraag maar kun je vit b, foliumzuur en magnesium tabletten gewoon met doxy nemen?

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Do 13 Nov 2014, 12:44

Begonnen met ab maar merk niks. Is het een must om te herxen?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 13 Nov 2014, 15:31

Hoi Jesuisx,

Ik heb zelf ooit 1 keer 14 dagen amoxicilline gehad helemaal in het begin, en ik voelde er niks van.
Na 3 jaar nog eens doxy voor 14 dagen, daar heb ik nooit een herx van gevoeld, wel werd mijn hoofd ineens een stuk helderder.
Helaas duurde dat maar kort en a.h. einde van de doxy was ik alweer zo suf als ik weet niet wat.

Maar misschien als ik langere tijd ab had gehad misschien wel, dat weet ik dus niet.

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Do 13 Nov 2014, 16:14

Bedankt voor ie reactie! Ik had me al op het ergste voorbereid. Ik weet dus niet hoe ik het moet intrepeteren. Nouja we wachten af! Gisteren begonnen 2x daags 100 doxy en vanochtend ook nog 1 tablet niet erg veel dus tot nu toe. Maar las verhalen van herxen op dag 1.

Eus

Berichtdoor Eus » Do 13 Nov 2014, 18:26

Maar las verhalen van herxen op dag 1.

Klopt! Met verbazing heb ik de afgelopen maanden her en der verhalen gelezen over Herxen, de een nog meer dan de ander!

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er vaak sprake is van bijwerkingen bij aanvang van een nieuw antibioticum, dat wordt al vaak verward met een Herx. Bij sommige AB duurt het ook een paar dagen eer het op volle sterkte werkt en de Borrelia bacterie aanvalt.
Herxheimer reacties kunnen optreden maar hoeven zeker niet op te treden.
Zie; http://www.tekenbeetziekten.nl/de-behandeling/ Jarisch Herxheimer reactie.

Bij fikse reacties; extra ontgiften, bijvoorbeeld; neem Burbur, iedere 10 minuten totdat de klachten draaglijk zijn.

joos06

Berichtdoor joos06 » Do 13 Nov 2014, 20:03

Bij mij begon het pas nadat de dosis op volledige sterkte was, na ca. 10 dagen. Ik heb me laten vertellen dat je bij een allergie ook last hebt bij een lage dosering van het medicijn en bij een herx neemt de reactie af als je de dosering verminderd.

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Do 13 Nov 2014, 20:06

Ja bizar eigenlijk! Kan het zijn doordat bij mij IgG positief is daarom de ab niet reageert? Zou raar zijn want volgens mij heeft het merendeel op het forum IgG.

joos06

Berichtdoor joos06 » Do 13 Nov 2014, 22:32

Ik zou het gewoon rustig afwachten en goed in de gaten houden. Daarbij heb ik begrepen dat de een een sterke reactie heeft en de ander (bijna) niks. Ik denk dus helaas dat er niet heel veel over te zeggen valt. Sterkte.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”