Hallo Visitor,
Persbericht: Meer weten over de ziekte van Lyme?
Informatiebijeenkomst - Zaterdag 18 februari 2017 - Tilburg
Hoe herken je de ziekte van Lyme?
Wat kun je er aan doen?
En hoe kan het dat in Nederland de ziekte niet altijd wordt herkend en erkend?
Kom dan op zaterdag 18 februari aanstaande naar een informatiebijeenkomst over de Ziekte van Lyme in Tilburg. Lyme is een infectieziekte die steeds vaker voorkomt in Nederland. De ziekte wordt veroorzaakt door bacteriën die tot de Borrelia groep behoren en o.a. worden overgebracht door teken. Echter kunnen deze ook andere infectieziekten overbrengen. Zonder behandeling kan deze ziekte chronische klachten veroorzaken van o.a. hart, spieren, zenuwstelstelsel, gewrichten en huid.
Diagnosticeren en behandelen
Het vaststellen of behandelen van de Ziekte van Lyme kan erg lastig zijn. De ziekte wordt helaas niet altijd herkend en erkend. Mensen worden soms van het kastje naar de muur gestuurd en niet zelden worden verkeerde diagnoses gesteld. Het tijdig diagnosticeren van de ziekte is daarom erg belangrijk om veel leed te voorkomen.
Op deze avond vertellen:
Op deze avond vertelt Natuurgeneeskundige Rogier Zwijssen, voorloper in Nederland op het gebied van diagnose en succesvolle behandeling van Lyme. Verder vertelt ervaringsdeskundige Dany de Rijck welke wegen zij heeft bewandeld om te genezen van de Ziekte van Lyme in chronische vorm. Ter afsluiting houdt Natuurvoedingsdeskundige Therèse van Meeteren een lezing over hoe je met voeding je immuunsysteem kan versterken.
Meer informatie / aanmelden:
Meer weten over de Ziekte van Lyme?
Meld je dan aan via: lymeinformatie@gmail.com.
Toegang is € 10,-. Vanaf 9.45 uur inloop,
(start vanaf 10.00 uur tot ca. 12.30 uur.)
Locatie: MFA Het Spoor, Schaepmanstraat 36, 5041 AR Tilburg.
Ars Biomedica
Ars Biomedica - Natuurgeneeskundige praktijk R. Zwijsen
Sint Hubertuslaan 108a te Driebergen.
Telefoon 0343- 53 17 94
Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze webite!
Klik hier om naar onze website te gaan Arsbiomedica.com
Deel ons op facebook, google plus:
Facebook Google+
Bron: arsbiomedica
- VerlorengezondheidM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
- VerlorengezondheidM
Re: Informatiebijeenkomst - Zaterdag 18 februari 2017 - Tilburg
Ben toch wel benieuwd wat men te melden heeft inzake chronische Lyme en natuurlijk de ervaring van een Lyme-patient die zegt genezen te zijn van chronische Lyme.
Lyme Test Negative?
Interessante informatiebijeenkomst! Er staan een aantal video testimonials op de site van Ars Biomedia. Ook van iemand die genezen is (ik weet niet zeker of de Lyme chronisch was): http://www.arsbiomedica.com/arsbiomedica.com/video-testimonalv/video-elly-kersten-genezen-van-lyme
Verder kun je nog een stuk of tien video's van lymepatiënten zien waarbij staat "Genezend van Lyme".
Ik moet zeggen dat ik toch wel sceptisch ben als ze in het persbericht zetten
Wat ik wel raar vind is hoe hij op zijn site de laatste fase van Lyme omschrijft:

Verder kun je nog een stuk of tien video's van lymepatiënten zien waarbij staat "Genezend van Lyme".
Ik moet zeggen dat ik toch wel sceptisch ben als ze in het persbericht zetten
Maar goed, hier staat wel een uitgebreid artikel van iemand die Lyme overwonnen heeft met hulp van zijn behandeling: http://www.arsbiomedica.com/arsbiomedica.com/ervaringen2/lyme-overwonnenOp deze avond vertelt Natuurgeneeskundige Rogier Zwijssen, voorloper in Nederland op het gebied van diagnose en succesvolle behandeling van Lyme.
Wat ik wel raar vind is hoe hij op zijn site de laatste fase van Lyme omschrijft:
Ja, uiteindelijk gaan we allemaal dood, natuurlijk4e fase
In de laatste fase is de bacterie nagenoeg klinisch onbehandelbaar, pijnen worden steeds erger, complete malaise, moeheid, uitputting, het wordt steeds ondraaglijker. De bacterie dringt nu ook door de barrière in de hersenen. De patiënt wordt bedlegerig en zal uiteindelijk sterven. De ELISA bloedproef blijft negatief. Dieper zoekende bloedtesten, bijvoorbeeld CPR uit Weert kan de bacterie meestal wel aantonen.

- VerlorengezondheidM
@San233,
Wist jij dat Lyme 4 fases had, ik dacht maar 3 namelijk?
Het is vlakbij mij dus misschien dat ik toch maar eens ga kijken daar.
Baat het niet dan schaadt het niet.
Groet
Wist jij dat Lyme 4 fases had, ik dacht maar 3 namelijk?
Het is vlakbij mij dus misschien dat ik toch maar eens ga kijken daar.
Baat het niet dan schaadt het niet.
Groet
Lyme Test Negative?
Je leest inderdaad meestal over 3 fases. Al heb ik daar ook mijn vraagtekens bij, dat je het ziekteverloop in fases kunt afbakenen. Ik vind het wel jammer dat deze natuurgeneeskundige het over fase 4 heeft, dat je dan bijna niet te behandelen meer bent en zult sterven. Dat is mensen onnodig bang maken, en Lyme is zonder dat al erg genoeg. (Waarmee ik niet wil beweren dat je niet kunt dood gaan als gevolg van Lyme, maar ik denk dat dit uitzonderingen zijn).
Maar je kunt er wellicht wat van opsteken van zo´n bijeenkomst, denk ik. Misschien kun je er toch dingen uithalen waarmee je op weg geholpen kunt worden (hoop ik).
Maar je kunt er wellicht wat van opsteken van zo´n bijeenkomst, denk ik. Misschien kun je er toch dingen uithalen waarmee je op weg geholpen kunt worden (hoop ik).
Ik kijk ook altijd naar een wie ben ik uitleg , die kan ik op de website niet vinden . Misschien heb ik eroverheen gekeken want er staat heel veel op .
Ook veel algemene overal te vinden informatie en allerlei vage dingen als alles is energie , ja duh .
Heel veel filmpjes van patienten die ik persoonlijk niet zo veel vind zeggen , net als de uitleg van deze natuurgeneeskundige .
Ook heb ik niet kunnen vinden wat een behandeling kost , wel gehoord dat je meerdere behandelingen nodig hebt met nog aanvullende behandelingen , maar wat het kost ?
Maar wie weet is de lezing beter , voor mij veel te ver weg in ieder geval .
Ook veel algemene overal te vinden informatie en allerlei vage dingen als alles is energie , ja duh .
Heel veel filmpjes van patienten die ik persoonlijk niet zo veel vind zeggen , net als de uitleg van deze natuurgeneeskundige .
Ook heb ik niet kunnen vinden wat een behandeling kost , wel gehoord dat je meerdere behandelingen nodig hebt met nog aanvullende behandelingen , maar wat het kost ?
Maar wie weet is de lezing beter , voor mij veel te ver weg in ieder geval .
Hoi NickyC,
De tarieven staan op de site bij 'contact', tarieven 2016 http://www.arsbiomedica.com/arsbiomedic ... ieven-2016
Ik heb de informatie globaal gelezen. Zo op het eerste gezicht wordt er erg veel aangeboden aan behandelingen. Of dat goed of niet goed is kan ik niet goed beoordelen.
Persoonlijk denk ik dat het een en ander, consulten, verschillende behandelingen (5 verschillende apparaten?) en eventuele middelen bij elkaar best een hoog kosten plaatje kunnen gaan worden. Ik heb elders ervaringen gelezen van -chronische- Lyme patiënten dat de kosten kunnen oplopen van €200 - €300 per week
.
De tarieven staan op de site bij 'contact', tarieven 2016 http://www.arsbiomedica.com/arsbiomedic ... ieven-2016
Ik heb de informatie globaal gelezen. Zo op het eerste gezicht wordt er erg veel aangeboden aan behandelingen. Of dat goed of niet goed is kan ik niet goed beoordelen.
Persoonlijk denk ik dat het een en ander, consulten, verschillende behandelingen (5 verschillende apparaten?) en eventuele middelen bij elkaar best een hoog kosten plaatje kunnen gaan worden. Ik heb elders ervaringen gelezen van -chronische- Lyme patiënten dat de kosten kunnen oplopen van €200 - €300 per week

~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~