Goedemorgen leden,
Dat er nog veel onduidelijk is over Lyme weet ik, maar wat kan dat aan je vreten zeg. Zal het even uitleggen:
Vorig jaar oktober merkte ik 2 gekke rode plekken op mijn been, ik wist dat ik op vakantie, begin augustus, was gestoken maar ik dacht door een mug (verder geen beestje gezien, het begon gewoon te jeuken). Verder geen aandacht aan besteed en dus 2 maanden later pas naar de huisarts gegaan omdat ik toch vrijwel zeker was dat dit dan door een teek kwam. Goed, bloed laten prikken en daar kwam inderdaad uit dat ik Lyme had. Ik heb toen (maar) 10 dagen Doxy gekregen en dat was genoeg zei ze. Ohja, ook kreeg ik toen even leuk te horen dat ik waarschijnlijk 2 keer was gebeten. Ik wist er niet veel over en vertrouwde maar op de dokter. Ik ben heel internet afgegaan naar info en werd gek van alle onduidelijkheden. Volgens de een is 10 dagen AB nooit genoeg, volgens die weer wel.. We zijn nu 10/11 maanden verder en ik merk dat ik gewoon niet mezelf ben. Nog steeds heel vaak heel moe, Stemmingswisselingen, opgezette klieren, pijn in keel (alsof je verkouden wordt maar je wordt het niet). De klachten komen en gaan, het is dus niet 24/7 aanwezig. Zo heb ik nog wel wat meer klachten die komen en gaan. Ik heb een tijdje gedacht dat het door m'n privé situatie kwam, maar dat is nu helemaal opgelost, ik doe werk dat ik echt leuk vind maar ik voel me niet per se beter. Ik heb nu, ja nu pas... toch weer een afspraak gemaakt bij de dokter vrijdag, maar ben zo bang dat ik niet serieus wordt genomen of het op totaal iets anders wordt gegooid.
Is er iemand die wellicht zoiets vergelijkbaars heeft meegemaakt, mij iets meer kan vertellen over de behandeling, gewoon iets!.. Ik word zo gek van die onduidelijkheid.
Bvd
Ik weet het gewoon niet!
Re: Ik weet het gewoon niet!
hoi,
ik begreep je onzekerheid totaal.
bij mij kwam niet uit de gewone test (Elisa, Westerblot, en nog 1) dat ik lyme had.
maar naar aanleiding van een dna-test op lyme bij Pro Health, kwam het er wel uit.
toen ben ik met deze uitslag naar de dokter gegaan, en heeft de dokter contact gehad met Nijmegen.
vervolgens kreeg ik 1 maand AB, maar dat hielp niet.
daarna ben ik naar de natuurgeneeskundige wereld gegaan.
tussendoor heb ik nog wel de reguliere wegen geprobeerd, maar dit was teleurstellend.
succes en beterschap
ik begreep je onzekerheid totaal.
bij mij kwam niet uit de gewone test (Elisa, Westerblot, en nog 1) dat ik lyme had.
maar naar aanleiding van een dna-test op lyme bij Pro Health, kwam het er wel uit.
toen ben ik met deze uitslag naar de dokter gegaan, en heeft de dokter contact gehad met Nijmegen.
vervolgens kreeg ik 1 maand AB, maar dat hielp niet.
daarna ben ik naar de natuurgeneeskundige wereld gegaan.
tussendoor heb ik nog wel de reguliere wegen geprobeerd, maar dit was teleurstellend.
succes en beterschap
Kayleedejager,
Mijn advies is om jouw huisarts een verwijzing te vragen conform de NHG behandelrichtlijn voor Lyme (zie link).
https://www.nhg.org/actueel/nieuws/nieu ... ma-migrans
Henriëtte
Mijn advies is om jouw huisarts een verwijzing te vragen conform de NHG behandelrichtlijn voor Lyme (zie link).
Overleg of verwijzing
Bij twijfel over de diagnose erythema migrans, andere uitingsvormen van de ziekte van Lyme of langdurig aanhoudende klachten na behandeling luidt het advies om een Lymeziekte Expertise Centrum,(internist-infectioloog, neuroloog of dermatoloog te consulteren of hiernaar te verwijzen.
https://www.nhg.org/actueel/nieuws/nieu ... ma-migrans
Henriëtte
oei.. Je verhaal komt mij wel bekend voor. Alles opzij leggen maar je nog steeds niet terug de oude voelen.
Opzich wel 'fijn' dat het al uit je bloed is gekomen want dat is bij mij ook (nog) niet het geval.
Je kunt regulier wat proberen aan te modderen maar mijn ervaring is dat het niets brengt (buiten heel veel stress en ongeloof van doctoren). Ik kan je bij voorbaat zeggen dat je niet door deze molen wil gaan. Laat je vooral niet al te gek maken en ga op je eigen intuïtie af wat voor jou goed voelt.
Mijn advies zou ook zijn om in zee te gaan met een serieuze goed geschoolde natuurgeneeskundige. Ik moest hier eerst ook vrij weinig van hebben/geloven maar uiteindelijk heeft het mij wel al heel veel goeds gedaan. De reguliere weg was zo frustrerend dat ik hier letterlijk suïcidaal van werd en dat moet je zeker niet willen. Jij hebt al een positieve bloeduitslag dus sta je sterker en misschien ook een veel fijnere huisarts. Dat scheelt ook al een hoop
Goede tip trouwens meid1988. Misschien moet ik dat ook maar eens laten uitvoeren die DNA test
Opzich wel 'fijn' dat het al uit je bloed is gekomen want dat is bij mij ook (nog) niet het geval.
Je kunt regulier wat proberen aan te modderen maar mijn ervaring is dat het niets brengt (buiten heel veel stress en ongeloof van doctoren). Ik kan je bij voorbaat zeggen dat je niet door deze molen wil gaan. Laat je vooral niet al te gek maken en ga op je eigen intuïtie af wat voor jou goed voelt.
Mijn advies zou ook zijn om in zee te gaan met een serieuze goed geschoolde natuurgeneeskundige. Ik moest hier eerst ook vrij weinig van hebben/geloven maar uiteindelijk heeft het mij wel al heel veel goeds gedaan. De reguliere weg was zo frustrerend dat ik hier letterlijk suïcidaal van werd en dat moet je zeker niet willen. Jij hebt al een positieve bloeduitslag dus sta je sterker en misschien ook een veel fijnere huisarts. Dat scheelt ook al een hoop

Goede tip trouwens meid1988. Misschien moet ik dat ook maar eens laten uitvoeren die DNA test
@Jaybee
behalve bij Pro Health, heb ik ook een bloedonderzoek-test gehad bij IMD.
de test van IMD kan bij een dr. in A'dam, die het vervolgens naar IMD stuurt.
mocht je hierover meer willen weten, dan hoor ik het wel via een pm
behalve bij Pro Health, heb ik ook een bloedonderzoek-test gehad bij IMD.
de test van IMD kan bij een dr. in A'dam, die het vervolgens naar IMD stuurt.
mocht je hierover meer willen weten, dan hoor ik het wel via een pm
Terug naar “Reguliere Behandeling”