Allergisch voor ALLES

Fee

Allergisch voor ALLES

Berichtdoor Fee » Zo 27 Dec 2020, 19:47

Hallo allemaal
Ik had een vraag. Ik heb nu 10 jaar lyme en daarvan ben ik er 9 doodziek omdat ik niet wist dat ik niet tegen Norit kon,zout,paracetamol,burbur echt haast alles. Dit weet ik pas sinds een jaar Toen las ik dat prednison die allergische reacties kon genezen en ben naar de huisarts gegaan. Daar kreeg ik 8 pillen prednison mee van 2,5 per dag wat ik moest breken. ( in totaal 40 mg) Na een week weer een allergische reactie. En dan heb ik het niet over wat pijn,ik heb het erover dat ik wel 100 oxazepam zou moeten slikken om kalm te worden. Die lyme zit vooral in mijn hoofd,lichamelijk heb ik vrij weinig klachten. Ja ik heb geen cyclus meer (sorry) vaak rugpijn en spierpijn,niet kunnen slapen. Ik heb al zoveel dingen genegeerd wb medicijnen en voedsel en telkens gaat het weer verkeerd. Ik hou nu een dagboek bij van wat ik allemaal eet van mijn eet meter zodat ik dit soort dingen kan vermijden. Maar ik ga dus echt geen 100 oxazepam gebruiken.

Is er nog wat anders wat kan helpen tegen een hele heftige vergiftiging of hoe het te noemen? Ik was 2 weken geleden zo goed bezig en toen ineens kreeg ik een hele heftige reactie van de burbur en toen ben ik naar de dokter voor prednison gegaan. Maar zijn er ook kleine dingen waarvan je je wat beter gaat voelen? Ik ben zo verschrikkelijk bang,niet te geloven dat ik nog erger word want ik heb altijd huilbuien,hoofdpijn,heftige paniekaanvallen en niet kunnen slapen in zo'n reactie en ik kan er nog dood aan gaan ook. Ik heb gisteren wel 2 ziekenhuizen gebeld en de dokterspost en zei zeiden dat ik van prednison geen paniekaanvallen kan krijgen en van lyme ook niet. Leef ik nu in een andere wereld of zo, hoe dan ook. Ps ik kan niet ontgiften ahoewel ik zvm groenten uit de blender eet en ook vis en ik eet ei en zoek groenten op maar mijn lichaam zit bomvol toxines.

KAN IEMAND ME ALSJEBLIEFT HELPEN?
Liefs,Fee

RoelA

Re: Allergisch voor ALLES

Berichtdoor RoelA » Zo 27 Dec 2020, 23:06

Hallo Fee,
Allergisch zijn voor alles is inderdaad verschrikkelijk. En uiteraard de neurologische en psychologische symptomen ook.
Ik heb er zelf ook enorm veel last van gehad, dus ik weet het is geen pretje :(

Lyme en medicatie kunnen wel degelijk psychologische symptomen zoals paniekaanvallen triggeren (i know!). Als echter neurologische en psychologische klachten buiten proportioneel aanwezig zijn in het ziektebeeld, dan spelen er vaak een of meerdere andere oorzaken een rol (naast de lyme).

Heb je overigens ook klachten mbt tot je darmen? (gevoelig, ontstoken, obstructies, slechte vertering, etc?)

Als je niet kunt ontgiften zijn er middelen om je lever een handje mee te helpen. Zoals Cholestyramine, een gal bindend middel dat toxines afvoert via de darmen. (ik zelf bleek achteraf allergisch voor de commerciele variant, maar een pure zonder additieven gaat gelukkig wel goed! Het zijn vaak de additieven die de allergische reacties triggeren, dit geldt voor veel medicijnen...)

Let overigens op je metalen. Zink, ijzer, mangaan, magnesium etc. zijn allemaal cruciaal bij het juist laten werken van de enzymen die je lichaam in werking houden. Bijvoorbeeld voor de ontgifting: Cytochroom-P450 (heem-ijzer) en voor de oxidatieve stress: SuperOxide-Dismutase (Zink/koper/mangaan) en Catalase (heem-ijzer).
Bij psychologische klachten en ook lyme zijn de metalen vaak compleet uit balans. Heb je hier ooit al eens onderzoek naar laten doen?

Fee

Berichtdoor Fee » Ma 28 Dec 2020, 20:35

Hoi hoi

Wat ik niet wist is dat je van prednison een psychose kunt krijgen en allerlei enge dingen :shock: Waarom geven ze het dan bij een herx of een toxische reactie van Lyme? Maar ja ik heb weer de speciale variant dus ben er weer allergisch voor.2e

Die neurologische en psychische dingen zijn nog het aller aller ergste,daar is haast niet mee te leven. Het is inderdaad niet normaal maar ik heb 2x lyme gehad op mn 8e en 2010. En toen een lymearts die als afscheidskado me een vette herx meegaf en toen ben ik gegaan.

Ik denk dat alles bij mij uit balans is. Ik ga gewoon gezond eten dan zijn die herxen weg en ik weet uit ervaring dat ik dan weer normaal ben ( 1 keer geluk gehad met burbur) verder doe ik er niets meer aan. Ik heb geen 20.000 euro meer,ik hou in een voedingskabel bij wat ik eet en that's it. Als ik er niets bij pak zoals medicijnen en allergisch eten moet ik hier binnen een maand vanaf zijn. Sorry ik kom niet meer terug,ik ben lyme moe maar bedankt!

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Wo 30 Dec 2020, 13:03

Op 27 december plaats je hier een zielig verhaal.
Nog dezelfde dag vraag je de moderatoren om jouw account te wissen.
Je meent Lyme te hebben.
Mensen die erg in de war zijn, zoals jij, zetten de Lymepatiënt in een verkeerd daglicht.
Veel sterkte toegewenst.

Henriëtte

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 30 Dec 2020, 17:39

@Henriëtte,
Persoonlijk denk ik niet dat @Fee de Lyme patiënt in een verkeerd daglicht heeft gezet. Er zijn Lyme en chronische Lyme patiënten die ernstige neurologische en of psychische klachten krijgen als gevolg van de ziekte van Lyme. Mijn behandelaars zien dat steeds vaker voorkomen bij patiënten.
Bij niet of onvoldoende behandeling of bij mensen die lange tijd onbehandeld rond hebben gelopen, of bij een herinfectie na een nieuwe teken of nimfenbeet kunnen de klachten (opnieuw) ontstaan of ernstig verergeren.

Prednison kan angst en paniekaanvallen veroorzaken; Bron https://www.maxvandaag.nl/pagina-elemen ... prednison/
Bijwerkingen
.. Ook psychische bijwerkingen worden vaak gemeld: slaapproblemen, stemmingsveranderingen zoals plotselinge angst, euforie of depressie en soms een psychose..
Informatie College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) Bijsluiters; Bron https://db.cbg-meb.nl/ords/f?p=111:2:0: ... 1,PRODA,10

Er zijn mensen die een allergische reactie krijgen bij het gebruik van reguliere medicatie en of natuurlijke middelen. Of de reguliere medicatie en of de natuurlijke middelen niet goed kunnen verdragen of ernstige bijwerkingen krijgen.
Het verkrijgen van een DNA paspoort voor medicijnen is in die gevallen een goede optie; Bron https://www.farmacogenetica.nl/ en Bron https://www.natuurdietisten.nl/dna-pasp ... medicatie/

Stichting Tekenbeetziekten - Symptomenlijst; Bron https://www.tekenbeetziekten.nl/symptom ... -van-lyme/
Lymevereniging - Symptomen checklist; Bron https://lymevereniging.nl/lyme/symptomen/
Bij de lijsten worden verschillende psychische klachten genoemd.

Ernstige psychische klachten komen bijvoorbeeld ook voor als gevolg van vitamine B12 tekort/B12 deficiëntie en bij onderbehandeling (te weinig B12 injecties); Bron https://b12-institute.nl/informatie-b12/symptomen/
Neurologisch Klachtenbeeld
Centraal Zenuwstelsel
Neuropsychiatrisch (vanuit de hersenen)

- cognitieve achteruitgang
* geheugen (vooral korte termijn geheugen)
* concentratieproblemen
* problemen met het vinden van de juiste woorden (afasie)
* desoriëntatie
- (milde tot ernstige) depressie, stemmingswisselingen, suïcidaliteit, labiliteit (veel huilen), snelle geïrriteerdheid, woede uitbarstingen
- angststoornissen, delier, wanen, paranoia, manisch gedrag, hallucinaties, psychose, catatonie, bipolaire stoornis, obsessieve-compulsieve persoonlijkheidsstoornis
- veranderde mentale toestand, persoonlijkheidsveranderingen, vervreemdend gevoel, wazige staat van bewustzijn (brainfog)
- dementie (prefrontale lob), Alzheimerachtige verschijnselen
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”