Tekenbeet afgelopen vrijdag

Len

Tekenbeet afgelopen vrijdag

Berichtdoor Len » Vr 14 Jul 2023, 19:18

Hoi hoi,

Een week geleden op vrijdag avond heb ik een teek opgelopen op mijn scheenbeen in Drenthe. Ik heb deze er zaterdag ochtend uit gehaald met een teken kaart. Ging heel gemakkelijk schraapte m er zo af. Teek heeft er ongeveer 12 uur gezeten. Vanaf moment van oplopen.
Teek leefde nog. Heel klein en plat nog.
Ontsmet daarna. Heel klein rose puntje te zien waar de teek zat.
Verder geen zichtbare teken op mijn lijf.

Maandag heb ik de tekenbeet voor zekerheid wel even besproken met de huisarts. Ik heb toen 2 tabletten doxy gekregen en achteraf met mijn denk ik stomme kop ingenomen. Ik had toen geen klachten. En nog niet zoveel gelezen. Van alles wat ik lees wordt ik wat bang.

Woensdag sta ik op met wat lichte spierpijn. En heb ik nu af en toe wat steken in mijn spieren armen en benen. Spierpijn lijkt weg. Kan ook naweeën van de tabletten doxy zijn?
Dit heb ik wel vaker maar nu wel echt wat meer. Verder geen klachten. Ook geen huidafwijkingen. Wel dat ik wat moe ben van de stress wat ik er toch wel van krijg. Vooral omdat een goede kennis van mij flink getroffen is en chronische Lyme heeft.

Ik kijk het nog even aan,.denk dat de huisarts gaat zeggen ik heb antibiotica gegeven dus daar is de kous mee af.

Vind het begrip je 6 maanden in de gaten houden ook erg lastig. Want het gaat om zo'n vage klachten. Word er bija hypochondrisch van.

Ik wou het vooral even van mij afschrijven. Sterkte iedereen ❤️❤️

Groet len

Roxy

Re: Tekenbeet afgelopen vrijdag

Berichtdoor Roxy » Vr 14 Jul 2023, 19:49

Len schreef:Vind het begrip je 6 maanden in de gaten houden ook erg lastig. Want het gaat om zo'n vage klachten. Word er bija hypochondrisch van.
@Len, je bent er op tijd bij. En misschien is het een idee om het bijhouden van eventuele (nieuwe) klachten in het komende half jaar te noteren in de agenda van de Iphone of in de laptop/PC? Je kunt de huisarts ook vragen om vanaf minimaal 3-8 weken na de beet op Borrelia te testen.
Lees de informatie van Stichting Tekenbeetziekten; https://www.tekenbeetziekten.nl/de-teek ... /diagnose/
..Onderzoek naar antistoffen in het bloed kan pas vanaf minimaal 3-8 weken na de beet, omdat je lichaam na een besmetting eerst tijd nodig heeft om voldoende antistoffen aan te maken..
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Len

Berichtdoor Len » Vr 14 Jul 2023, 20:04

Hoi Roxy,
Thanks.
Ik denk dat ik inderdaad even moet proberen los te laten. Klachtjes noteren. En dan over een tijdje als ik bezorgd blijf even naar mijn eigen huisarts.
Denk dat ik nu door spanningen ook klachten krijg haha.

Groet lenneke

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 14 Jul 2023, 20:08

@Len, ik begrijp goed dat je bezorgd kunt zijn omdat je vertelt dat een goede kennis flink getroffen is en chronische Lyme heeft.
Je bent er erg op tijd bij en als je goed op jouw gezondheid blijft letten de komende tijd en eventuele (nieuwe) klachten goed noteert kun je bij de huisarts aan de bel trekken. Let ook goed op of je de komende tijd (weken, maanden) een rode kring(EM) of een egaal gekleurde vlek (hoeft niet rood te zijn); Bron https://www.rivm.nl/nieuws/vlekvormige- ... -lyme-zijn op jouw lichaam krijgt (kan op het hele lichaam zijn). Probeer het wat los te laten want stress is zeker niet goed!
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Len

Berichtdoor Len » Vr 14 Jul 2023, 20:17

Ga ik doen!! Super lief. Voel me wat gerustgesteld. nu let ik nl op elk steekje in mijn lijf. Dat ga ik proberen los te laten.

fhughes

Berichtdoor fhughes » Za 29 Jul 2023, 00:19

Hoi Len,
Kijk uit naar jezelf. Ik weet wel hoe de stress kan zijn en inderdaad niet vlijtig om dat te vergeten! Dus goed dat je nu een beetje afwezig bent van het internet en je tijd echt voor jezelf besteedt. Wij weten niet of die klachten van spierpijn en steken in de spieren ook op te lossen zijn door de antibiotica, maar vind dat je daar zeker mee moet discussiëren met de huisarts. Ga er dus heel voorzichtig mee omdat je misschien wel meer klachten krijgt ten gevolge van de antibiotica of door de beet zelf.
Blijf dan nog wat met de stress aan de praat, zo kun je misschien ook een handje helpen in jezelf en ontspanning vinden.
Follow your own advice to take time for yourself and don't forget about the stress!
Best regards, Roxy

Len

Berichtdoor Len » Ma 31 Jul 2023, 00:13

Dank voor de reactie fhughes. Ik probeer het wat los te laten. Zolang ik geen gekke symptomen krijg die ik niet kan plaatsen of een huidreactie onderneem ik geen actie.
Spierpijn heb ik met de huisarts besproken. Die zag geen reden tot zorgen. Spierpijn is gelukkig nu ook over.
Verder idd stress proberen te vermijden.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”