Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Roxy

Re: Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Berichtdoor Roxy » Za 20 Aug 2016, 21:52

20 augustus 2016
RTL Nieuws

Jean-Paul heeft MS, maar wordt misschien uit huis gezet door de gemeente http://www.rtlnieuws.nl/gezondheid/jean ... e-gemeente
Jean-Paul heeft MS, maar wordt misschien uit huis gezet door de gemeente

Bij de 45-jarige Middelburger Jean-Paul 't Gilde werd door de politie ruim 300 gram wiet in huis gevonden. Zelf zegt hij dat hij het nodig heeft om de symptomen van zijn ziekte MS te verminderen, maar de politie en gemeente geloven hem niet en willen hem uit huis zetten.

Het begon allemaal in juni. Jean-Paul stond onder de douche, om zijn spieren op te warmen zodat hij weer kon lopen, toen hij de hond beneden hoorde blaffen. "Er stonden zeven politieagenten in de tuin, ze bonkten heel hard op de deur."

Anonieme tip

Jean-Paul was zich van geen kwaad bewust, maar werd door de politie onder de douche uitgehaald en naar het bureau gebracht. "Ik zat spastisch en trillend in de auto."

Daar kreeg hij uitgelegd wat er aan de hand was: iemand had de politie anoniem getipt omdat Jean-Paul harddrugs zou dealen. Niets van waar, volgens Jean-Paul zelf, maar de politie vond bij de inval wel 300 gram softdrugs. Dat bevestigt volgens PZC ook de juriste Lillian Gouw namens de burgemeester, waarbij ze het politierapport volgt.

Jean-Paul: "Ze vonden veertien gram wiet, en ik had een zak bladeren waar ik thee van zet zodat ik geen last heb van krampen en spastische neigingen", zegt Jean-Paul. "Maar omdat dat bij elkaar meer dan 300 gram woog, gaan ze ervan uit dat ik een dealer ben.
Terwijl ik het heb omdat mijn huisarts dat aanraadt. Ik heb ze zelfs een doktersverklaring laten zien."

Huurcontract opzeggen

Toch wil de gemeente Middelburg hem uit huis zetten. In de Zeeuwse stad kan het bezit van meer dan vijf gram softdrugs ervoor zorgen dat iemand drie maanden zijn eigen woning niet meer in mag. Sinds februari dit jaar voert de gemeente dat beleid, om zo op te treden tegen drugshandelaars.

En als iemand eenmaal tijdelijk uit huis wordt gezet door de gemeente, kan dat voor de woningcorporatie van de huurder reden zijn om het huurcontract op te zeggen. Een paar dagen na de inval kreeg Jean-Paul dan ook meerdere brieven in de bus. "Eén van de gemeente, waarin ze zeiden dat ze mijn deur dicht gingen timmeren, en één van de woningcorporatie waarin ze zeiden dat ik mijn huis uit moest."

'Ik kan soms niet eens lopen'

Voor Jean-Paul zou het een ramp zijn als hij uit huis gezet wordt. "Ik kan soms niet eens lopen, omdat mijn benen verlamd zijn door de MS. Maar nu word ik misschien op straat gezet. Dan heb ik geen postadres, en dus geen uitkering, en dan kan ik geen medicijnen krijgen."

"En als ik geen medicijnen krijg, dan verergeren mijn klachten. Ik kan echt niet zonder mijn huis, ik zou niet weten waar ik naartoe moet. In een ander huis gaan wonen kan ik niet zomaar, want ik heb door de MS een hele lage weerstand. Uit huis gezet worden zou echt het ergste zijn dat mij kan overkomen."

Hopen op meevaller

En dus blijft Jean-Paul, op aanraden van zijn advocaat, gewoon in zijn huis zitten. "Hij zegt dat ik niet moet ingaan op de brieven. Komende week is de uitspraak in het kort geding, dan hoor ik of ik er mag blijven wonen. Ik ga nu van het ergste uit, dat ik op straat kom te staan. Dan kan het altijd nog meevallen."
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 02 Sep 2016, 12:20

Roxy schreef:SSN SCG Groningen - RTV Noord https://www.youtube.com/watch?v=T1zpe3vQ6qg
Cunera is bij de Groningse vestiging van de Social Club https://www.youtube.com/watch?v=jv4qxr1rbV0

SSN SCF Leeuwarden - Omroep Friesland https://www.youtube.com/watch?v=fRb7msJTjUQ

SSN SCZ Zwolle - RTV Oost https://www.youtube.com/watch?v=CruFE5V5LsM

Openingstijden:

Afbeelding Groningen
Open op woensdag middag van 14:00 - 17:00 uur

Afbeelding Leeuwarden
Open op donderdag middag van 14:00 - 17:00 uur

Afbeelding Zwolle
Open op dinsdag middag van 14:00 - 17:00 uur
Voor eventuele belangstellenden berichtgeving van het Team van de Stichting Suvernuver http://socialclub.frl/ : "De inloop middagen worden zoals gebruikelijk druk bezocht. Wij ervaren het als bijzonder prettig dat zo veel mensen de moeite nemen om bij ons langs te komen voor informatie of om kennis te maken.
De medicinale werking van cannabis extracten zorgt er voor dat mensen een positief beeld hebben of krijgen van cannabis in het algemeen.

Wij benadrukken hierbij dat deze Socialclub Projecten 2 belangrijke doelen hebben.
Ten eerste willen wij zoveel mogelijk mensen helpen die baat kunnen hebben bij de medicinale werking van wietolie en ten tweede willen wij duidelijk maken dat legalisatie van cannabis voor medicinale doeleinden een grote prioriteit dient te hebben bij de nationale en regionale politiek.

De aankomende tijd zullen wij het belang van legalisatie naar voren schuiven en wij hopen dan ook zoveel mogelijk mensen te mogen registreren die begrijpen dat door middel van legalisatie de kwaliteit en diversiteit van cannabis en cannabisextracten gegarandeerd wordt.
Ons verzoek is dan ook om vrienden en kennissen, die legalisatie een warm hart toe dragen, toe te voegen aan ons leden bestand.
Alleen als wij zoveel mogelijk leden kunnen registreren worden wij als organisatie serieus genomen door overheden en kunnen wij legalisatie ter sprake gaan brengen."
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Wo 07 Sep 2016, 13:07

Roxy schreef:20 augustus 2016
RTL Nieuws

Jean-Paul heeft MS, maar wordt misschien uit huis gezet door de gemeente http://www.rtlnieuws.nl/gezondheid/jean ... e-gemeente
Jean-Paul heeft MS, maar wordt misschien uit huis gezet door de gemeente

Bij de 45-jarige Middelburger Jean-Paul 't Gilde werd door de politie ruim 300 gram wiet in huis gevonden. Zelf zegt hij dat hij het nodig heeft om de symptomen van zijn ziekte MS te verminderen, maar de politie en gemeente geloven hem niet en willen hem uit huis zetten.

Het begon allemaal in juni. Jean-Paul stond onder de douche, om zijn spieren op te warmen zodat hij weer kon lopen, toen hij de hond beneden hoorde blaffen. "Er stonden zeven politieagenten in de tuin, ze bonkten heel hard op de deur."

Anonieme tip

Jean-Paul was zich van geen kwaad bewust, maar werd door de politie onder de douche uitgehaald en naar het bureau gebracht. "Ik zat spastisch en trillend in de auto."

Daar kreeg hij uitgelegd wat er aan de hand was: iemand had de politie anoniem getipt omdat Jean-Paul harddrugs zou dealen. Niets van waar, volgens Jean-Paul zelf, maar de politie vond bij de inval wel 300 gram softdrugs. Dat bevestigt volgens PZC ook de juriste Lillian Gouw namens de burgemeester, waarbij ze het politierapport volgt.

Jean-Paul: "Ze vonden veertien gram wiet, en ik had een zak bladeren waar ik thee van zet zodat ik geen last heb van krampen en spastische neigingen", zegt Jean-Paul. "Maar omdat dat bij elkaar meer dan 300 gram woog, gaan ze ervan uit dat ik een dealer ben.
Terwijl ik het heb omdat mijn huisarts dat aanraadt. Ik heb ze zelfs een doktersverklaring laten zien."

Huurcontract opzeggen

Toch wil de gemeente Middelburg hem uit huis zetten. In de Zeeuwse stad kan het bezit van meer dan vijf gram softdrugs ervoor zorgen dat iemand drie maanden zijn eigen woning niet meer in mag. Sinds februari dit jaar voert de gemeente dat beleid, om zo op te treden tegen drugshandelaars.

En als iemand eenmaal tijdelijk uit huis wordt gezet door de gemeente, kan dat voor de woningcorporatie van de huurder reden zijn om het huurcontract op te zeggen. Een paar dagen na de inval kreeg Jean-Paul dan ook meerdere brieven in de bus. "Eén van de gemeente, waarin ze zeiden dat ze mijn deur dicht gingen timmeren, en één van de woningcorporatie waarin ze zeiden dat ik mijn huis uit moest."

'Ik kan soms niet eens lopen'

Voor Jean-Paul zou het een ramp zijn als hij uit huis gezet wordt. "Ik kan soms niet eens lopen, omdat mijn benen verlamd zijn door de MS. Maar nu word ik misschien op straat gezet. Dan heb ik geen postadres, en dus geen uitkering, en dan kan ik geen medicijnen krijgen."

"En als ik geen medicijnen krijg, dan verergeren mijn klachten. Ik kan echt niet zonder mijn huis, ik zou niet weten waar ik naartoe moet. In een ander huis gaan wonen kan ik niet zomaar, want ik heb door de MS een hele lage weerstand. Uit huis gezet worden zou echt het ergste zijn dat mij kan overkomen."

Hopen op meevaller

En dus blijft Jean-Paul, op aanraden van zijn advocaat, gewoon in zijn huis zitten. "Hij zegt dat ik niet moet ingaan op de brieven. Komende week is de uitspraak in het kort geding, dan hoor ik of ik er mag blijven wonen. Ik ga nu van het ergste uit, dat ik op straat kom te staan. Dan kan het altijd nog meevallen."

Demonstratie in Middelburg tegen huisuitzetting wietpatiënt Jean-Paul
 07 september 2016

Vorige week schreven we dat de gemeente Middelburg dreigt om medicinaal cannabispatiënt Jean-Paul ’t Gilde, die aan multiple sclerose lijdt en daarom als medicatie 14 gram wiet en 300 gram knipafval/bladeren in huis had, dakloos te maken. En verdomd, de rechter geeft de burgemeester toestemming. Vrijdag wordt de Zeeuw uit zijn huis gezet, maar medestanders kunnen hem steunen door naar Zeeland te gaan en te protesteren!
..

Rechter steunt gemeente

Inmiddels is het kort geding geweest en de rechter heeft de gemeente onder aanvoering van VVD-burgemeester Harald Bergmann gelijk gekregen: Jean-Paul mag drie maanden dakloos worden gemaakt. Bizar natuurlijk, want de beste man lijdt zoals gezegd aan MS en kan soms niet eens meer lopen van ellende. Hij vreest bovendien nog veel meer ellende als ie zijn huurhuis daadwerkelijk uit moet: “Dan heb ik geen postadres, en dus geen uitkering, en dan kan ik geen medicijnen krijgen. En als ik geen medicijnen krijg, dan verergeren mijn klachten. Ik kan echt niet zonder mijn huis, ik zou niet weten waar ik naartoe moet.”
..

Zelf schrijft Jean-Paul dit erover: “Ik word a.s. vrijdag op straat gezet door de gemeente Middelburg. Ik heb schulden en een bewindvoerder die mijn geld beheert. Er is geen geld voor een verhuizing en of opslag voor mijn spullen (inboedel )dus. De inhoud van mijn huis zal ik dus ook allemaal kwijt raken de gemeente zal deze in een container en of vuilnis wagen gooien. Kort gezegd ik heb straks helemaal niks meer!!! En dat voor een zakje wiet bladeren voor medicinaal gebruik. Gemeente en woongoed moet zich diep schamen!!! 300 gram voor thee en eigen gebruik, iemand met progressieve MS op straat zetten is onmenselijk en mens onteerend, zeker als de verdenking handelen in harddrugs is, wat aantoonbaar onzin was, je bent als voorbeeld aan de schandpaal genageld en bij verstek veroordeeld, schuldig, zonder veroordeling.”

9 Sept - Stop Uithuiszetting Medicinale Cannabis Patiënten

Lees meer Bron: RollingStoned
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 09 Sep 2016, 15:38

Middelburgse Bode
9 september 2016

Middelburgse MS-patiënt nog niet huis uitgezet http://internetbode.nl/middelburg/midde ... zet-301866

De Correspondent https://decorrespondent.nl/over
9 september 2016

Deze MS-patiënt wordt op straat gezet omdat de burgemeester denkt dat hij een drugsdealer is https://decorrespondent.nl/5231/Deze-MS ... 9-cfe3242e
Correspondent Thijs Roes https://decorrespondent.nl/thijsroes: Uit mijn reconstructie lijkt het niet om een gevaarlijke drugsdealer te gaan, maar om een voorbeeld van een averechts werkend systeem.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 14 Sep 2016, 15:58

Stellingwerf
14 september 2016
bron: http://www.stellingwerf.nl/

Mark Ensing gebruikt medicinale wiet als medicijn http://www.stellingwerf.nl/nieuws/wolve ... icijn.html
Mark Ensing gebruikt medicinale wiet als medicijn

Wolvega - Voor Mark Ensing (36) sloeg vier jaar geleden het noodlot toe. Een val tijdens de verbouwing van zijn huis in Wolvega zette zijn leven op de kop.

Lyme

Ensing werd heel erg ziek. Zelf is hij ervan overtuigd dat het om de ziekte van Lyme gaat, artsen hebben de diagnose neurologische sarcoidose - een ziekte waarvan de oorzaak niet bekend is - gesteld. Feit is wel dat Ensing zelf op zoek ging naar medicatie en uitkwam bij medicinale wiet, waarmee hij nu in de knoei komt met de regelgeving.

Bloedvergiftiging

Zes jaar vóór de val werd Ensing gebeten door een teek. De Wolvegaster merkte daar niets van, tot dat hij viel. ‘Ik liep een bloedvergiftiging op en daarmee is een kettingreactie van ziek worden in gang gezet’, vertelt hij. ‘Ik was moe, koortsig en zweette enorm veel. Alle alarmbellen gingen af toen ik een grote bobbel onder mijn oksel had.’

Niet serieus genomen

Een opmerkelijk verhaal van Ensing volgt. Hij gaat van het kastje naar de muur. Antwoorden op zijn vragen krijgt hij nooit. In zijn verhaal vertelt Ensing dat hij zich niet serieus genomen voelt door de dokters. Als zijn huisarts naar het ziekenhuis in Heerenveen belt vraagt de radioloog of het niet om een vetbobbel kan gaan. ‘Hoe kunnen mensen dat van afstand zien? Ik voelde me zo enorm ziek.’

Testen vanuit het ziekenhuis wijzen uit dat er wel ‘iets’ in de bobbel zit. Ook een bloedtest wijkt af. ‘Mijn waardes van mijn bloedplaatjes stonden op nul. Dat betekent dat ik leeg kon lopen, als ik een bloeding kreeg. Ik heb alle diagnoses van Hodgkin tot de gekke koeienziekte gehad. Maar wat het precies was? De artsen stopten mij maar vol met antibiotica.’

Allemachtig moe

De waardes van de bloedplaatjes gaan inderdaad weer omhoog. ‘Maar de pijnklachten bleven. Ik kon geen licht verdragen, geen geluid en was allemachtig moe. Ik ben weer teruggegaan naar het ziekenhuis en nadat ze niets konden vinden bij het checken van de lymfeklieren bij de oksels en lies zeiden de dokters dat het tussen de oren zat.’

Vanaf het begin heeft Ensing al gevraagd of het niet om de ziekte van Lyme gaat. Op zijn linkerbeen zijn de sporen van de tekenbeet nog altijd zichtbaar. ‘Door de bloedvergiftiging is de weerstand omlaag gegaan, en heeft het Borrelia virus (de veroorzaker van de ziekte van Lyme) de overhand gekregen.’ Ensing vliegt van hot naar her, maar geen arts die de diagnose stelt. Ondertussen valt Ensing wel van de trap, is hij het gevoel in zijn lichaam soms kwijt en laat hij van alles vallen.

Borrelia Kenniscentrum

Bij het Borrelia Kenniscentrum in Leeuwarden wil Ensing een lumbaalpunctie. De Nederlandse vereniging van Lymepatiënten wil zijn hersenvocht opsturen naar Duitsland. Een dikke naald gaat in zijn rug en Ensing spuit de neuroloog van top tot teen onder het hersenvocht. ‘Ik had een hersendrukvocht van 54. Er is niemand op de aardbodem met deze waarde die dat overleeft. De arts was helemaal aan het shaken.’

Sarcoïdose ziekenhuis in Nieuwegein

Ensing wordt doorverwezen naar het Sarcoïdose ziekenhuis in Nieuwegein. Volgens de medici heeft de Stellingwerver een neuropathische dunne vezelbeschadiging, chronische hersenvliesontsteking en chronisch ontstoken hersenbraam. Maar de oorzaak daarvan is onbekend, zoals bij sarcoïdose het geval is. Ensing krijgt onder andere chemokuren voorgeschreven om ontstekingen te remmen. ‘Ik wilde niet aan de chemische middelen. Dan ga ik eruit zien als een hond. Ik ging voor mezelf op een zoek naar een alternatief.’

CBD-olie als alternatief

Die vindt hij. Ensing komt erachter dat zijn klachten flink afnemen door CBD-olie. Deze ontstekingsremmer bevat medicinale wiet. Thuis maakt hij zijn eigen CBD-olie, met de wiet die hij met pijn en moeite voorgeschreven heeft gekregen. ‘Dit maakt mij beter, maar ik kom nu voor een probleem te staan...’ Ensing voelt zijn klachten weer langzaam terugkomen en om die tegen te gaan moet de medicatie zwaarder om hetzelfde resultaat te bereiken. ‘In Nederland is CBD-olie te verkrijgen tot acht procent, en dat is voor mij te weinig.’

Kortom, Ensing wordt zo gedwongen om op andere manieren zijn helpende medicatie voor elkaar te krijgen. Zover is het nog niet, maar als de klachten verder toenemen moet Ensing straks naar de coffeeshop om z’n medicatie te regelen. Zelf wiet kweken mag niet. Ensing pleit voor andere regelgeving rondom wiet.

Taboe

‘Het wordt tijd dat we op een andere manier naar wiet kijken. Ik weet zeker dat andere mensen met ontstekingen hier ook baat bij hebben. Ik ben het levende bewijs daarvan. Iedereen had mij opgegeven, maar ik doe weer wat. Wij moeten hier iets mee doen. Er zijn mensen die me met de nek aankijken, omdat ik in de wiet zit. Maar van dat plantje kun je ook iets heel moois maken.’

Baat het niet, schaadt het niet

Ensing gelooft erin dat het taboe wordt doorbroken. Hij wil ook vooral andere mensen die klachten hebben helpen. ‘Mensen die klachten hebben, kunnen ook eens iets anders proberen. Baat het niet, schaadt het niet. Er is nog nooit iemand gestorven door een overdosis wiet. Ik wil mijn eigen gezondheidsonderzoek graag verder zetten, en niet stiekem op een zolderkamertje. Ik kom elke keer tegen dat we niet denken als mensen, maar als machines.’

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 14 Sep 2016, 20:18

NOS Nieuws
13 september 2016

Tilburg staat kweken medicinale cannabis toe http://nos.nl/artikel/2131784-tilburg-s ... s-toe.html
Tilburg staat kweken medicinale cannabis toe

Burgemeester Noordanus van Tilburg staat toe dat mensen die medicinale wiet gebruiken voortaan onder voorwaarden thuis cannabis kweken. Dat laat hij weten in een brief aan de Patiënten Groep Medicinale Cannabis Gebruikers (PGMCG).

Voorzitter Marian Hutten van de PGMCG spreekt van een grote doorbraak. Het kweken van wiet is verboden, maar bij minder dan vijf planten wordt dat in principe gedoogd. De rechter geeft er geen straf voor. Toch worden patiënten regelmatig tegengewerkt door de politie of de woningbouwvereniging. Als het goed is, is dat in Tilburg nu verleden tijd.

"We zijn met de patiëntengroep in gesprek gegaan en hebben zo een erkend en begrensd probleem opgelost", laat Noordanus weten.

Menselijke burgemeester

"De burgemeester heeft dit afgesproken in de lokale driehoek, dus met de politie en het openbaar ministerie", zegt Hutten. "Noordanus heeft zich de laatste tijd steeds meer van zijn menselijke kant laten zien. We hebben zijn ogen geopend."

Voorwaarden zijn dat er maximaal vijf planten worden gekweekt, dat er een medische verklaring is, dat de teler meerderjarig is en dat de brandveiligheid in orde is. Ook mag er niet gehandeld worden met de wiet.

"De wiet die bij de apotheek verkrijgbaar is, als de arts al meewerkt, kost per gram zeven euro. In de coffeeshop is dat duurder, zeven tot achttien euro. Dat kan ik niet betalen."

Wet

Hutten hoopt dat het besluit van Noordanus landelijk navolging vindt en dat het uiteindelijk in de wet wordt vastgelegd. "Er wordt schandalig met mensen omgegaan", zegt ze. "Patiënten worden hun huis uit gezet voor een schamele drie plantjes."

Eerder dit jaar sprak de rechtbank in Amsterdam zich uit over hennepteelt voor medicinaal gebruik in de zaak van een hiv-patiënt.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 23 Sep 2016, 12:03

Lola Lyme schreef:Politieke steun op Twitter:

AfbeeldingAlexander Pechtold ‏@APechtold

Kijk, dat is positief nieuws. Als @vvd nou eens uit die verbod-kramp komt. Anders snel reguleren bij volgend cabinet
D66 Pechtold trots op wetsvoorstel Vera Bergkamp.
D66: 'Doorbraak! Meerderheid Tweede Kamer wil net als D66 dat wietteelt gereguleerd wordt'

NRC
23 september 2016
'D66: Kamermeerderheid voor regulering wietteelt' https://www.nrc.nl/nieuws/2016/09/23/d6 ... t-a1522922

NOS Nieuws
23 september 2016
'Eindelijk afscheid van halfslachtig wietbeleid' http://nos.nl/artikel/2133997-eindelijk ... eleid.html

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 23 Sep 2016, 19:44

EenVandaag TV uitzending
23 september 2016
'Krappe meerderheid Kamer voor reguleren wietteelt' http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-item ... _wietteelt

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 29 Sep 2016, 14:18

Afbeelding
Zaterdag aanstaande is het zover.

1 jarig bestaan van Social Club Friesland Afbeelding

Op vrijdag 2 oktober 2015 opent een nieuwe Social Club haar deuren: Suver Nuver https://sensiseeds.com/nl/blog/nieuwe-s ... ver-nuver/ , https://www.youtube.com/watch?v=KZC0GpgypM8

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 01 Okt 2016, 11:25

De Stentor
1 oktober 2016
In de rij voor wietolie bij Rinus http://socialclub.frl/in-de-rij-voor-wi ... -1-10-2016 , pdf http://socialclub.frl/images/in_de_rij_ ... intema.pdf

Afbeelding Van harte gefeliciteerd met het 1 jarig bestaan!
Ik ben blij met SSN de wietolie heeft al een goed resultaat kunnen geven #blij #dankbaar
SSN timmert hard aan de weg FB ruim 11000 leden Stichting op naar 3400 geregistreerde leden forum 4600 leden.
De activiteiten en plannen voor het volgende jaar zien er goed uit!

Terug naar “Gezondheid Algemeen”