VerlorengezondheidM schreef:Vanaf minuut 15:50 heeft hij het over de Mycoplasma soorten die in teken waren aangetroffen?
Dank je voor het vermelden van de tijd bij dat filmpje.
Nu zie ik het ook idd.
Hij haalt het onderzoek aan dat hij heeft gedaan met Eva Sapi:
Mycoplasma in ticks: Sapi, Horowitz et al.
Awaiting publication.
University of New Haven.
Multiple mycoplasm species were found in ticks, ie M.genitalium, pneuonia, M. fermentans..
VerlorengezondheidM schreef:wat als nu de hoeveelheid en diversiteit aan co-infecties bepalen of iemand wel / niet ziek wordt van Borrelia?
Die vraag houdt me ook al heel lang bezig.
Ik denk zelfs dat als je "geluk" hebt en alleen maar borrelia bij je hebt dat het dan totaal anders verloopt, qua ziekte beeld.
Volgens mij is er nog nooit een onderzoek gedaan naar de samenstelling van ziekmakende pathogenen en hoe die elkaar beïnvloeden en helpen om elkaar in stand te houden.
Ze moeten ergens een beetje van elkaar houden, anders zaten ze nooit samen in 1 teek.
En toch denk ik dat borrelia de grootste boosdoener is, ik geloof dat je bijna niet van de Bartonella af kunt komen zolang je nog borrelia hebt, hoe dat precies werkt weet ik niet, maar Bartonella is ook niet makkelijk weg te krijgen, misschien zonder borrelia wel...
Kim Lewis heeft het er wel over dat gifstoffen van belang zijn voor het persisterende karakter van veel pathogenen, en ik dacht ook dat er een duits onderzoek is dat aantoont dat er mycoplasma was gevonden in de borrelia zelf, net zoals de borrelia ook in nematoden kan gaan zitten.
VerlorengezondheidM schreef:Overigens vrees ik dat het testen van de co-infecties een zelfde soort beperking kennen als het testen op Borrelia.
Ja, ook problematisch en omdat het zo moeilijk te testen is en omdat er in de reguliere gezondheidszorg alleen goedkope testen worden gebruikt, zal nooit ooit een arts zijn vak kunnen uitoefenen zoals hij/zij zou moeten.
Ik heb zelfs het vermoeden dat mijn huisarts precies goed op de hoogte is maar er in wezen niets mee kan doen en daarom maar zoiets zegt als: "het is atypisch", dan is hij er vanaf.
Een goede arts zoekt verder, en zal bv jou de keuze mogelijkheden moeten geven van de soorten testen die er bestaan.
Uiteindelijk moet je sowieso alles zelf betalen wat binnen de 300 euro valt per jaar.