Dr. Richard Horowitz

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Sproetje

Re: Dr. Richard Horowitz

Berichtdoor Sproetje » Zo 28 Aug 2016, 19:41

Co infections Presentation, Diagnosis and Treatment

At the "Symposium on Tick-borne Diseases" held May 17, 2014 at the Hyatt in Cambridge, Maryland, Dr. Richard Horowitz provided insights into the many diseases humans are contracting from ticks..........

https://www.youtube.com/watch?v=O9a-2Nb2sbk

Horowitz kan het zo goed uitleggen, iedereen begrijpt het.
En het is precies zoals het is

Afbeelding

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Ma 12 Sep 2016, 23:51

https://youtu.be/xuAO_amzydANorVect 2014 Conference, Norvect 2014

Vanaf minuut 15:50 heeft hij het over de Mycoplasma soorten die in teken waren aangetroffen?
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 13 Sep 2016, 11:44

En altijd de immens grote groep misgediagnostiseerden en daardoor
verkeerd behandelde of zelfs onbehandelde patienten consequent erbij vermelden, chapeau :-)

De CDC sprak na correctie over 300.000 per jaar dokter R.H. spreekt i.vm. "inaccurate testing" van 600.000 tot 700.000 :shock:

Als patienten jaren later pas ziek worden waar horen deze dan bij?

Over de mogelijke genafwijking die bij chronische lyme patienten zou kunnen voorkomen; wat als nu de hoeveelheid en diversiteit aan co-infecties bepalen of iemand wel / niet ziek wordt van Borrelia?

Overigens vrees ik dat het testen van de co-infecties een zelfde soort beperking kennen als het testen op Borrelia.

Bovenstaande heb ik meerdere malen aan den lijve ondervonden.

Dat dokter. R.H. bij haast elke co infectie PCR en IFA inzet lijkt mij persoonlijk zeer verstandig.

In hoeverre is Lyme, naast de Borrelia species een cumulatieve ziekte, multiple systemeic infectious disease syndrom (MSIDS)?
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 13 Sep 2016, 19:07

VerlorengezondheidM schreef:Vanaf minuut 15:50 heeft hij het over de Mycoplasma soorten die in teken waren aangetroffen?

Dank je voor het vermelden van de tijd bij dat filmpje.

Nu zie ik het ook idd.
Hij haalt het onderzoek aan dat hij heeft gedaan met Eva Sapi:
Mycoplasma in ticks: Sapi, Horowitz et al.
Awaiting publication.
University of New Haven.
Multiple mycoplasm species were found in ticks, ie M.genitalium, pneuonia, M. fermentans..

VerlorengezondheidM schreef:wat als nu de hoeveelheid en diversiteit aan co-infecties bepalen of iemand wel / niet ziek wordt van Borrelia?

Die vraag houdt me ook al heel lang bezig.
Ik denk zelfs dat als je "geluk" hebt en alleen maar borrelia bij je hebt dat het dan totaal anders verloopt, qua ziekte beeld.

Volgens mij is er nog nooit een onderzoek gedaan naar de samenstelling van ziekmakende pathogenen en hoe die elkaar beïnvloeden en helpen om elkaar in stand te houden.
Ze moeten ergens een beetje van elkaar houden, anders zaten ze nooit samen in 1 teek.
En toch denk ik dat borrelia de grootste boosdoener is, ik geloof dat je bijna niet van de Bartonella af kunt komen zolang je nog borrelia hebt, hoe dat precies werkt weet ik niet, maar Bartonella is ook niet makkelijk weg te krijgen, misschien zonder borrelia wel...
Kim Lewis heeft het er wel over dat gifstoffen van belang zijn voor het persisterende karakter van veel pathogenen, en ik dacht ook dat er een duits onderzoek is dat aantoont dat er mycoplasma was gevonden in de borrelia zelf, net zoals de borrelia ook in nematoden kan gaan zitten.

VerlorengezondheidM schreef:Overigens vrees ik dat het testen van de co-infecties een zelfde soort beperking kennen als het testen op Borrelia.

Ja, ook problematisch en omdat het zo moeilijk te testen is en omdat er in de reguliere gezondheidszorg alleen goedkope testen worden gebruikt, zal nooit ooit een arts zijn vak kunnen uitoefenen zoals hij/zij zou moeten.
Ik heb zelfs het vermoeden dat mijn huisarts precies goed op de hoogte is maar er in wezen niets mee kan doen en daarom maar zoiets zegt als: "het is atypisch", dan is hij er vanaf.

Een goede arts zoekt verder, en zal bv jou de keuze mogelijkheden moeten geven van de soorten testen die er bestaan.
Uiteindelijk moet je sowieso alles zelf betalen wat binnen de 300 euro valt per jaar.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 13 Sep 2016, 20:50

Die M. Genitalium in teken is dat (een andere stam?) als onderstaande Mycoplasma?

Bron: http://www.pamm.nl/medisch-bericht-een-nieuwe-soa.html
Lyme Test Negative?

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Wo 14 Sep 2016, 10:19

Mijn PCR op Mycoplasma Pneumoniae was negatief, op die andere twee soorten ben ik helaas! niet getest.
Lyme Test Negative?

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Wo 14 Sep 2016, 12:20

De enige keer dat ik mijn lymearts stil heb gekregen is door te zeggen dat ik denk dat de co infecties de richting van onze ziekte bepalen en wat de herstel mogelijkheden zijn uiteraard.

Bevestiging noch ontkenning was het antwoord, tot twee keer toe ;-)

Als ik geen spaarrekening had, was ik nooit of te nimmer zover gegaan in het uitzoeken van die co infecties en ik ik denk dat vele lotgenoten daar net zo over denken.

Het lijkt mij persoonlijk sterk dat al die infecties bij mij van slechts 1 teek of ander bloedzuigende steekinsect is vandaar dat ik het woord cumulatieve ziekte liet vallen.

Net las ik dat die Babesia haast nooit/niet meer weg gaat, mijn Babesia is zo goed als weg maar erg hoopvol klinkt dat natuurlijk niet.

U weet wel die Babesia die voornamelijk in noord-amerika voorkomt.....
Lyme Test Negative?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 15 Sep 2016, 17:49

VerlorengezondheidM schreef:Die M. Genitalium in teken is dat (een andere stam?) als onderstaande Mycoplasma?

Bron: http://www.pamm.nl/medisch-bericht-een-nieuwe-soa.html

Ik denk dat het dezelfde zijn, in je link staat dat je het ook via seksueel contact kunt krijgen en ze schrijven daar dat je azitromycine zou moeten gebruiken, maar ik heb Claritromycine 500 mg. gekregen voor 4 wkn.

Ik las dat Claritromycine wel gebruikelijk is om voor te schrijven, alleen las ik ook dat er in 2015 resistentie tegen Claritromycine voor mycoplasma is opgedoken.
Waarschijnlijk is dat voor mij dan nog niet een groot probleem denk ik ??????... omdat ik in 2009 door een teek ben gebeten.

Ik denk dat 4 wkn. niet voldoende is.

VerlorengezondheidM schreef:Het lijkt mij persoonlijk sterk dat al die infecties bij mij van slechts 1 teek of ander bloedzuigende steekinsect is vandaar dat ik het woord cumulatieve ziekte liet vallen.

Het zal bij iedereen wel anders zijn, maar bij mij is het goed duidelijk dat ik alles via mijn vieze dikke vette blauwe teek heb binnengekregen.

VerlorengezondheidM schreef:Net las ik dat die Babesia haast nooit/niet meer weg gaat, mijn Babesia is zo goed als weg maar erg hoopvol klinkt dat natuurlijk niet.

Wat gebruik of heb je gebruikt tegen babesia?

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 25 Sep 2016, 16:15

Dr Horowitz Presentation to the Belgium Senate

Wanneer komt hij naar Nederland?

Bron: https://www.youtube.com/watch?v=SXxWxMuUh8w
Lyme Test Negative?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 23 Nov 2016, 19:18

Richard Horowitz MD
Why Can’t I Get Better?

Gepost: 2014

https://www.psychologytoday.com/blog/wh ... izophrenia

Antibiotics Found Effective in Schizophrenia

A controlled clinical trial was just published in the psychiatric literature, showing that minocycline is effective in treating negative symptoms in early phase schizophrenia. A prior pilot study, published in 2010 in the Journal of Clinical Psychiatry, also showed that minocycline was effective in schizophrenia, helping executive functioning such as working memory. The authors postulate that the mechanism of action of minocycline would include affecting glutamate pathways in the central nervous system, blocking nitric oxide-induced neurotoxicity, or inhibiting microglial activation in the brain, causing inflammation. All of these are reasonable potential mechanisms of action. Neither author discusses the obvious fact however that minocycline is a tetracycline antibiotic and that it may be treating an occult infection. Have infections ever been reported to cause schizophrenia?
..................

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”