Roxy schreef:Bericht over pijn medicaties en ervaring komt ivm beperkte energie en concentratie (lezen ogen werken niet goed mee) vandaag op een later moment Een vervolg pijn medicaties..
Kwam mij wel goed uit

ik was zelf ook aan een beetje rust toe
Roxy schreef:In mijn geval waren de oorzaken van de jaren lang helse neuropatische pijnen lijden, spierpijnen en verkramping en verstijving van de spieren en het bindweefsel in het totale lichaam: Lyme, neurotoxines, neuroborreliose en intoxicaties/vergiftigingen.
Hier hetzelfde, ik ben er van overtuigd dat ik een bloedvergiftiging heb gehad, daardoor ben ik toen gecrasht, de symptomen wezen er duidelijk op.
Een bloedvergiftiging komt in 1 klap op met plotselinge hoge koorts, dat blijft 3 dagen aanhouden, als je lichaam sterk genoeg is zou je er na 3 dagen vanaf moeten zijn, maar je kunt ook een toxische shock krijgen, bij mij bleef het lingeren, dat kwam dan weer doordat de spirocheet borrelia en co-infecties niet weg waren, mijn handen, gezicht en onderbenen/voeten zagen zwart van de toxines.
Dat was ook de reden dat ik destijds doxy en prednison kreeg voorgeschreven, dat is de medicatie die daar voor staat.
Maar had mijn huisarts eerder naar mij geluisterd had het nooit zo ver hoeven te komen.
Vreselijk om te horen dat veel ME artsen zulke zware pijnmedicatie voorschrijven, en dan te bedenken dan veel ME patiënten besmet zijn met borrelia en/of andere ziekmakende pathogene
Maar ik heb mij altijd afgevraagd waarom ME patiënten zo slaafs luisteren naar hun arts, hoewel ik het ergens ook wel begrijp.
De doctrines staan vaak nog als een huis.
Maar:
Als je niet beter wordt ga je toch verder zoeken?
Goed dat je morfine hebt geweigerd, veel pijn en slaap medicatie is zwaar verslavend, zie daar: nog een probleem erbij.
En wat erg dat je nog steeds lycra gebruikt.
En ja, het is heel zwaar om ervan af te komen, en nog gevaarlijk ook vooral als je al zo verzwakt bent door de lyme.
Roxy schreef:De lijst met stof- en merknamen in het artikel is een duidelijke lijst.
De lijst doorgenomen.
Er staat wel goed duidelijk dat men niet precies de oorzaak van die neuro pathische pijnen kent.
Het is een lijst gebaseerd op meldingen naar lareb, de WHO en de Amerikaanse FDA
Het valt me op dat de groep Fluoroquinolone (behalve dan ciprofloxacine in beperkte mate) niet worden genoemd.
Wel wordt doxy genoemd, en dat is nu juist 1 van de mildere ab's
Wat ik wilde zeggen is dat de oorzaken van de meldingen die er zijn gedaan heel verschillend kunnen zijn, en daardoor kun je er nog niet zoveel over zeggen.
In het geval van de doxy zou je kunnen zeggen mbt lyme: wanneer je doxy gaat gebruiken sterft de spirocheet, dit geeft het loslaten van toxines in de bloedbaan en deze toxines kunnen ook weer neuro pathische pijnen opleveren.
Bovendien vind ik dat de website die je noemt het toch een beetje veilig houdt, de referenties heb ik trouwens nog niet goed bekeken
De andere antibiotica die in de lijst worden genoemd en waar meldingen over zijn gedaan, zijn eigenlijk wel al bekend.
Op pubmed staat er ook het 1 en ander over gepubliceerd, maar dan moet je idd wel even zoeken en de moeite nemen om alles goed op te zoeken.