Kip of ei? en wat doet AB?

Dani

Kip of ei? en wat doet AB?

Berichtdoor Dani » Do 27 Nov 2014, 15:40

Ik zit alweer een paar dagen te bedenken wat er nu eerder was in mijn gezondheid? Hoe lang heb ik al klachten?
Aangezien ik geen duidelijke beet gehad heb, behalve een reactie op een muggenbeet, heb ik geen idee hoe en wat.

Ik ben als meisje van 4 in het ziekenhuis belandt met iets waar dokters geen antwoord op hadden. Ik had allemaal blaren in mijn mond keel en slokdarm. Ik had daardoor uitdrogingsverschijnselen.
Ik heb toen 2 weken in het ziekenhuis gelegen.

Mijn moeder vertelde laatst dat ik altijd wel een "zorgekind" was. Vaak had ik oorontsteking ,keelontsteking, slaapwandelen, verkoudheden, buikgriepjes en erge darmklachten van gewoon weken niet naar de wc kunnen naar continu diarree.
In de puberteit kreeg ik blaasklachten, vaak ontstekingen. Niet kunnen plassen etc. Hiervoor heb ik een operatie gehad aan mijn plasbuis want deze was vernauwd. Daarna kreeg ik lichte incontinentie, wat ik nu nog steeds heb.

In de puberteit had ik maandelijks darmvirussen te pakken. Altijd overgeven, diarree koorts etc.

Vanaf mijn 20e had ik vaak een griepgevoel zonder dat ik echt koortsig was of verkouden. vermoeidheid kende ik ook al sinds de puberteit.

De insectenbeet was op mijn 22e. Andere klachten kreeg ik op mijn 27e pas.

Wat ik me nu afvraag, niet dat het iets uitmaakt want ziek ben ik toch, maar kan het niet zo zijn dat mijn immuunsysteem altijd belabberd is geweest (zoiets als CVS) en dat ik toen "gebeten" ben en Lyme door mijn slechte immuunsysteem de kans kreeg om erop in te spelen?

Daarnaast vraag ik mij af wat AB doet. Is het wel de beste behandeling? Ik heb het 3 weken geprobeerd, zonder verbetering.
Het maakt ook goede bacterieen kapot toch?
Dan kan tzt wel een ellenlange AB kuur gaan volgen, maar als mijn immuunsysteem toch naar de maan is, wat heeft het dan voor zin?
Daarnaast lees ik veel over immuunsysteem en miskramen. Hoe kan het dat Lyme miskramen veroorzaakt? En dat schijnbaar toch zat vrouwen zwangerschappen voldragen ondanks Lyme? ( ben daar bang voor aangezien ik nu 7 weken zwanger ben ).

Hoe is jullie visie op dit verhaal?

Nog iets anders: ik las op een buitenlands forum dat bepaalde banden die Igenex test, ook zouden moeten reageren op de Elisa en dat deze dus positief zou moeten uitvallen.
Weten jullie daar iets van?

liefs Dani

joos06

Re: kip of ei? en wat doet AB?

Berichtdoor joos06 » Do 27 Nov 2014, 18:19

Hoi dani, ik weet dat je lyme bij je kan dragen zonder dat je ziek wordt als je immuunsysteem goed is. Het eerste wat mijn arts deed, was mijn hele ziektegeschiedenis tot zelfs in de baarmoeder in kaart brengen om te kijken of er redenen waren voor het aantasten van mijn immuunsysteem waardoor de lyme kans had om toe te slaan. Dat kan zelfs al beginnen bij amalgaam vullingen die je moeder mogelijk gehad heeft tijdens de zwangerschap. Ook omgevingsfactoren zoals wonen bij een drukke autoweg, of een langdurige verbouwing of grote lekkage in n je woonomgeving kan daar van invloed op zijn. Zo kwam ze er bij mij achter dat een rare uitslag die ik steeds associeerde met zonne allergie, een herpes virus is geweest, wat van kind af aan dus al mijn immuunsysteem heeft aangetast. Vraag maar eens na bij je ouders als dat mogelijk is.

Een ab kuur heeft eigenlijk geen zin als je je immuunsysteem niet ook aanpakt daarnaast. Dit is een van de redenen dat ik naast de ab ook samento moet slikken en een dieet moet volgen. Ga dus voor de complementaire aanpak, zeker geen overbodige luxe als je zwanger bent.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 27 Nov 2014, 19:15

Hoi Dani,

Dani schreef:In de puberteit kreeg ik blaasklachten, vaak ontstekingen. Niet kunnen plassen etc. Hiervoor heb ik een operatie gehad aan mijn plasbuis want deze was vernauwd.

Maar een vrouw kan toch niet aan haar plasbuis geopereerd worden?

viewtopic.php?f=20&t=152&p=1279#p1279

Misschien bedoel je iets anders?

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 27 Nov 2014, 20:20

Het ontbreekt je toch een beetje aan goede en inhoudelijke medische kennis:

http://www.isala.nl/patienten/folders/6 ... is-vrouwen

Groetjes, Wouter

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 27 Nov 2014, 20:35

Ach, een mens kan niet alles weten en of onthouden.

Dank je wel voor het beantwoorden van mijn vraag.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Za 29 Nov 2014, 23:10, 3 keer totaal gewijzigd.

eefduck

Berichtdoor eefduck » Do 27 Nov 2014, 20:59

Ja vandaar KUT en LUL hahaha. Korte Urine Trechter en Lange Urine Leider.

Een korte en een lange buis dus ;)

Ben benieuwd naar de antwoorden hier.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 27 Nov 2014, 21:13

Het zal wel liggen aan mijn ontstoken hersenen

Ik kan er niks aan doen.

:?

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Vr 28 Nov 2014, 09:03

Beste Dani, bedankt voor je bijdrage op dit forum. Ik lees in dit bericht van jou, vragen en zorgen over je diagnose en behandeling in combinatie met je zwangerschap. Dit bericht van jou staat samen met 2 andere berichten in de categorie “Lyme Café”.

Om tegemoet te komen aan de vindbaarheid (en het krijgen van reacties) heb ik de 3 berichten verplaatst naar de categorie “Algemeen Lyme-Borreliose” subforum “Zwangerschap”.

De omschrijving van deze categorie is “Voor alle onderwerpen die betrekking hebben op De ziekte van Lyme / Borreliose met vragen, informatie, ervaringen en discussie. Over preventie, symptomen, tests, diagnose, etc. Die niet passen in de andere categorieën”

Jouw berichten kunnen hier beter tot hun recht komen.

Leia, moderator

Dani

Berichtdoor Dani » Vr 28 Nov 2014, 09:29

haha, ik dacht al huh ze hebben daar beneden toch echt iets gedaan :P

Terug naar “Zwangerschap”