Is dit herkenbaar bij lyme?

joos06

Is dit herkenbaar bij lyme?

Berichtdoor joos06 » Ma 17 Aug 2015, 11:21

Mijn dochter van 9 gaf gister aan toen ze aan tafel zat te knutselen dat ze ineens iets hoorde in haar hoofd en dat ze daarna heel even niks meer kon zien. Ze schrok er zelf van eigenlijk. Later sprong ze ineens op van tafel, riep auw en gaf aan dat ze ineens overal schokken / steken had. Zakte ook snel weer weg en heb haar er daarna niet meer over gehoord. Nu is ze in het voorjaar getest op Lyme dmv een ltt en spietrtest en daar kwam in elk geval niks actiefs uit. Nu heeft ze sinds een week of 6 ook pijn in haar linker knie waarvoor we bij een orthopeed lopen. Op rontgenfoto's niks te zien. Arts gaf aan dat hij het niet kon plaatsen dus nu mri laten maken waar van we in sept de uitslag krijgen. Mijn lyme arts gaf aan dat de kniepijn ook bij lyme kan horen en wil haar nog eens laten testen. Maar nu dus dit rare voorval van gisteren. Heb geen idee wat ik daarvan moet denken en of dit herkenbaar is bij lyme. Heb het zelf nooit gehad. Iemand die dit herkent?

Maddy

Re: Is dit herkenbaar bij lyme?

Berichtdoor Maddy » Di 18 Aug 2015, 20:56

Mijn dochter heeft het wel eens over een soort kortsluiting in haar hersenen. De Borrelia bacterie is tot alles instaat. :( .

Maddy.

joos06

Berichtdoor joos06 » Wo 19 Aug 2015, 10:10

Wat ervaart ze dan Maddy? Kan ze dat uitleggen? Het is voor kinderem vaak zo moeilijk om te omschrijven wat ze voelen. Moeilijk hoor. Maar kortsluiting klinkt wel een beetje als wat mijn dochter had maar zij omschreef t dus anders. Toen ik er later weer naar vroeg zei ze dat ze het niet meer wist wat er precies gebeurde en wat ze voelde.

joos06

Berichtdoor joos06 » Wo 19 Aug 2015, 23:01

Ik heb vandaag mijn arts hierover gemaild en zij geeft aan dat ze zeker weer getest moet worden omdat het wel een kenmerk is van een infectieziekte/ lyme. Morgen spreek ik haar telefonisch over de uitslag van mijn eigen bloedtest en dan hebben we het er nog over.

Maddy

Berichtdoor Maddy » Vr 21 Aug 2015, 00:19

Ik vroeg mijn dochter of ze mij iets kon vertellen over de kortsluiting in haar hersenen, helaas weet ze me niet te zeggen wat er een aantal keer juist is gebeurt. Ik denk dat kinderen deze akelige dingen, het liefst zo snel mogelijk willen vergeten.

Maddy.

Moon

Berichtdoor Moon » Ma 24 Aug 2015, 18:06

Deze kortsluitingen in de hersenen , zo omschrijf ik ze ook, schijnen redelijk vaak voor te komen.
Het is erg vervelend en je kan er ook erg onzeker van worden.
Zeker herkenbaar voor mij dus, al heb ik ze op verschillende manieren.
Bij mij worden ze vaak uitgelokt door stress overigens.

Beterschap met je dochter.

Groetjes Moon.

NMDA

Berichtdoor NMDA » Di 25 Aug 2015, 15:32

Ik heb zelf ook vaak van die schokken/kortsluitingen gehad. Het ergste is wat dat betreft bij mij nu achter de rug maar af en toe heb ik ze nog wel in mindere mate. Vooral bij het herxen waren ze het meest intens in mijn geval. Ik denk dat ze in puur medisch vakjargon nog het meest lijken op de zogenaamde Myoklonische Zenuwtrekkingen ook wel Myoclonus genoemd (myoclonic jerks in het Engels). Vaak zijn ze uiterlijk niet zo duidelijk waarneembaar maar in erge gevallen zijn ze wel vrij duidelijk waarneembaar door derden. Ik heb hier wat YouTube video's toegevoegd met wat ik bedoel:

Op 0:02, 0:18 en 0:28 van de volgende video zijn ze vrij duidelijk waarneembaar. Op 0:35 beginnen ze al flink heftiger te worden maar dat is dan ook meer dan normaliter het geval is.

In de volgende video zijn ze de hele tijd waarneembaar.

In de volgende video van 7:30 tm 8:10

In hoeverre komt dit overeen met jullie ervaringen?

joos06

Berichtdoor joos06 » Di 25 Aug 2015, 16:01

NMDA, deze aanvallen herken ik persoonlijk wel. Toevallig afgelopen week weer een flinke aanval gehad sinds lange tijd. Ik voel het dan aankomen, door toename van kleine schokjes en een soort spanning bouwt zich op in mijn lijf die zich dan ineens ontlaadt. Voor mij een indicatie dat de lyme weer actiever wordt. Ik heb die van afgelopen week een half uur gefilmd door de camera van mijn tablet aan te zetten, om zelf te kunnen zien wat er nou precies gebeurd. Wel heftig om te zien. Wat ik vooral veel heb zijn de kleine schokken, twiches (schrijf je dat zo)zeg maar. Dit is echter wel anders dan wat ik met de kortsluiting bij mijn dochter bedoel. Zij hoorde echt iets in haar hoofd en toen viel haar zicht dus even weg. Ze geeft zelf ook aan regelmatig schokken te hebben, maar die heb ik nog niet echt waar kunnen nemen bij haar.

joos06

Berichtdoor joos06 » Vr 11 Sep 2015, 22:51

Gisteren de uitslag gehad van de mri en was niks bijzonders op te zien. Ws een irritatie van de pezen en banden volgens de orthopeed. Iets wat normaal bij kinderen rond de 13 jaar voorkomt. Geen idee hoe dit ontstaat en wat er aan te doen behalve fysio. Op dit moment heeft ze veel last van steken en trekkingen in haar knie en vandaag ook een gevoel dat haar knie in Brand staat zoals ze zelf zegt. Steken verspringen en pijn komt en gaat. Zo herkenbaar dit....... donderdag naar de lyme arts voor verder onderzoek. Ik houd mijn hart vast.

hope

Berichtdoor hope » Vr 11 Sep 2015, 23:32

Ai, courage! Heeft je dochter dan ook een tekenbeet gehad?

Terug naar “Kinderen”