Hoi allemaal,
wij zijn op vakantie geweest in Duitsland en zagen op reclame van een verzekeringsburrau dat je u hier zelfs kan verzekeren tegen tekenbeten en de mogelijke gevolgen. Ook zou je een gehandicaptenpas krijgen (als ik het juist begrepen heb) bij diagnose van lyme.
Nu is mijn vraag.
In hoeverre is Lyme erkend in Duitsland en hoeverre worden daar bvb terugbrtalingen gedaan alsook hoe staan de mensen in duitsland er tegenover? (hier in belgie bvb veel ongeloof of geen sympathie voor de ziekte)
Lyme en Duitsland!
Lyme en Duitsland!
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear
Re: Lyme en Duitsland!
Ik weet niet goed hoe het zit met de erkenning van lyme in Duitsland.
Maar het FSME virus wordt in Duitsland wel erkend als teken overdraagbare ziekte
Terwijl het in Nederland niet zou bestaan onder de Nederlandse bevolking, maar ja als niemand er op test kan ook niemand het weten.
Verder lees ik op de site van labor Berlin borreliose ook dit:
" Eine Abrechnung im privatärztlichen Bereich (GOÄ) ist gegeben. Für Selbstzahler (IGeL) kostet die Untersuchung 156,19 €. "
Wat dat precies betekent weet ik niet maar het ziet er naar uit dat je voor privé artsen een speciale regeling hebt die de ltt test vergoed (GOA).
Als je die niet hebt, zoals wij hier in Nederland, dan moet je het zelf betalen.
Eigenlijk zou je dat eens moeten vragen op het Duitse forum:
http://forum.onlyme-aktion.org/index.php
Maar het FSME virus wordt in Duitsland wel erkend als teken overdraagbare ziekte
Terwijl het in Nederland niet zou bestaan onder de Nederlandse bevolking, maar ja als niemand er op test kan ook niemand het weten.
Verder lees ik op de site van labor Berlin borreliose ook dit:
" Eine Abrechnung im privatärztlichen Bereich (GOÄ) ist gegeben. Für Selbstzahler (IGeL) kostet die Untersuchung 156,19 €. "
Wat dat precies betekent weet ik niet maar het ziet er naar uit dat je voor privé artsen een speciale regeling hebt die de ltt test vergoed (GOA).
Als je die niet hebt, zoals wij hier in Nederland, dan moet je het zelf betalen.
Eigenlijk zou je dat eens moeten vragen op het Duitse forum:
http://forum.onlyme-aktion.org/index.php
Ik vind het niet eerlijk dat ik voor gemiddeld 300€ per maand uitgeef aan de apotheek.
En ook niet mijn gemiddeld 1000€ per jaar aan dokterskosten...
En dan je moeten gaan verantwoorden bij de ziekenkas ( uvw in Nederland) en bang afwachten of je de volgende maand nog een vergoeding krijgt... Waar na aftrek van je medische kosten... Niks meer van overblijft...
En dan je moeten gaan verantwoorden bij de ziekenkas ( uvw in Nederland) en bang afwachten of je de volgende maand nog een vergoeding krijgt... Waar na aftrek van je medische kosten... Niks meer van overblijft...
- VerlorengezondheidM
hope schreef:Ik vind het niet eerlijk dat ik voor gemiddeld 300€ per maand uitgeef aan de apotheek.
X2 !
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.