Ik ben student geneeskunde bij het AMC en voor mijn 2de jaar mag ik iemand interviewen met een chronische ziekte voor een persoonlijke opdracht (het wordt niet gepubliceerd). Hier een stukje uit mijn opdracht waarvan ik het goed verwoord vind:
"Er zijn in die periode drie contactmomenten met de patiënt. Je gaat op zoek naar zijn of haar persoonlijke verhaal. Je brengt de chronische aandoening(en) van de patiënt in kaart, evenals de zorg die de patiënt ontvangt en de gevolgen van de aandoening voor het dagelijks leven van de patiënt. Je krijgt zo inzicht in de betekenis en impact van een chronische aandoening voor de patiënt. Ontvangt de patiënt de zorg die hij nodig heeft of wenst? Hoe is de zorg beter op de patiënt af te stemmen?"
Ik heb vorig jaar heel kort tijdens de colleges over de ziekte van Lyme gehoord. Toch is de naam blijven hangen en ik zou graag iemand willen interviewen met chronische Lyme over zijn/haar verhaal. Het liefst iemand die net zoals ik in/omstreeks Amsterdam woont

Lotus