Hebben vrouwen procentueel gezien vaker Lyme als mannen, zo ja waarom is dat?

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past.
VerlorengezondheidM

Hebben vrouwen procentueel gezien vaker Lyme als mannen, zo ja waarom is dat?

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 12 Jan 2016, 12:52

Weten jullie of en waarom procentueel gezien meer vrouwen last hebben van Lyme hebben als mannen, het schijnt opvallend genoeg bij ME/cvs ook zo te zijn iets van een verhouding van 1:4?

Voor MS, zie onderstaande.

MS: vrouwen krijgen het vaker, mannen zwaarder getroffen

Bron: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... offen.html

Prof. DM had het meen ik! over de delingscyclus van Borrelia en de overgang die vrouwen hebben en mannen niet?

Naast bovenstaande vraag ik mij af of vrouwen niet vaker worden gestoken als mannen door teken en andere steekbeesten?

Niet op Borrelia en co's gescreende? bloedtransfusies bij zwangerschappen lijken mij ook een verhoogd risico te kunnen geven op Lyme.

Boswachters zijn voornamelijk mannen die massaal worden blootgesteld aan tekenbeten, maar slechts een klein gedeelte hiervan ontwikkelt uiteindelijk (chronische) Lyme?

Alvast bedankt voor jullie input :-)

Groetjes vgm
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

hope

Re: Hebben vrouwen procentueel gezien vaker Lyme als mannen, zo ja waarom is dat?

Berichtdoor hope » Di 16 Feb 2016, 01:23

Sorry, geen idee. Wel een interessante vraag!

Terug naar “Lyme Café”