Ik heb gelezen over de behandeling van lyme met een combinatie van Artemisia en Kaardebol. Ik ben op dit moment volgens mij niet besmet met lyme. Ik woon echter in het bos en wordt vrijwel dagelijks gebeten door teken. De afspraak met de huisarts is dat wij ons na het seizoen laten onderzoeken op lyme. Mijn vrouw heeft reeds enige malen een lyme besmetting gekregen ik is behandeld met anti biotica. Ik weet dat je daar niet mee door kan gaan omdat de werkzaamheid steeds minder wordt. Heeft iemand ervaring met Artemisia tegen lyme eventueel in combinatie Kaardebol? Ik heb wel ervaring met Artemisia tegen darminfecties en malaria.
Ik lijd wel aan poly neuropathie, opgelopen in de stille Zuidzee door het eten van toxisch vergiftigde vis. De ziekte die ik opliep heette Ciguatera. Artemisia neem ik regelmatig in de vorm van de Citramesia. Deze Citramesia is verkrijgbaar hier in Nederland. In een capsule zit o.a. 400 Mg Artemisia. Bij 800 Mg schijn je veilig te zijn. Wie heeft er met betrekking tot de ziekte van lyme ervaring met deze alternatieve medicijnen?
Behandeling combinatie van Artemisia en Kaardebol
Re: Behandeling combinatie van Artemisia en Kaardebol
MBBrand schreef:.....een lyme besmetting gekregen ik is behandeld met anti biotica. Ik weet dat je daar niet mee door kan gaan omdat de werkzaamheid steeds minder wordt
Antibioticum bij lyme is het middel om te gebruiken.
Het is niet zo dat de werkzaamheid minder wordt, maar dat borrelia persisteert (dat is wat anders):
viewtopic.php?f=6&t=107
Beste MBBrand, ik gebruik sinds december kaardbol en Artemisia Annua, en het werkt bij mij heel goed. Kaardebol is een natuurlijk antibiotica, de ook het immunsysteem versterkt en goed gifstiffen uitleidt. Artemisia is tevens een weekmaker/cystekraker. Bij mij is het heel effectief tegen Babesia. Ik ben er zeer over te spreken.
Groet, Twi
Groet, Twi
Twi schreef:Beste MBBrand, ik gebruik sinds december kaardbol en Artemisia Annua, en het werkt bij mij heel goed. Kaardebol is een natuurlijk antibiotica, de ook het immunsysteem versterkt en goed gifstiffen uitleidt. Artemisia is tevens een weekmaker/cystekraker. Bij mij is het heel effectief tegen Babesia. Ik ben er zeer over te spreken.Groet, Twi
Was bij jou niet lyme uit zo'n omstreden vega test gebeuren vastgesteld?
Misschien moet je eens een echte test laten doen, straks word je nog behandeld voor iets dat je niet hebt.
Verder is het niet nodig om het immuunsysteem bij lymepatiënten te versterken, want zij hebben al een goed immuunsysteem.
Borrelia onderdrukt dmv v.d. OspA het immuunsysteem, daar kan geen immuun versterker tegen op, sterker nog, het kan zelfs schadelijk zijn
Vooral bij chronische lyme.
MBBrand schreef: Ik ben op dit moment volgens mij niet besmet met lyme. Ik woon echter in het bos en wordt vrijwel dagelijks gebeten door teken. De afspraak met de huisarts is dat wij ons na het seizoen laten onderzoeken op lyme.
Het zou goed zijn als je huisarts contact opneemt met Innatoss voor het Lyme paspoort!

https://www.innatoss.com/nl/lymepaspoort/
Hiermee zou je nl. de beperkte gevoeligheid van de antistoffentests voor een klein deel kunnen omzeilen.
En zorg dat je je (nog) beter beschermd!
MBBrand schreef:Heeft iemand ervaring met Artemisia tegen lyme eventueel in combinatie Kaardebol? Ik heb wel ervaring met Artemisia tegen darminfecties en malaria.
Ik heb zelf ook een tijdje wat baat gevoeld bij artemisia, vooral mijn darmen voelden beter.

Buhner heeft ook een kruidencocktail ter preventie, misschien is dat ook nog wat voor je?
Van zijn site:
http://buhnerhealinglyme.com/
lyme disease prevention
The primary herb for prevention is astragalus. Stephen recommends a minimum of 1,000 mg daily if you live in a lyme endemic area. This will keep the immune markers high that need to be high to prevent infection or, if you are infected, to keep the disease symptoms as minimal as possible.
Astragalus is makkelijk verkrijgbaar, ook in capsules.
Hij raadt het af bij chronische lyme, hij adviseert het voor nieuwe beten en als onderhoudsdosering ter preventie.
Twi schreef:Bij mij is het heel effectief tegen Babesia

Maar fijn dat je er baat bij voelt!

Vergeet niet dat met bioresonantie geen infecties kunnen worden gediagnosticeerd en geevalueerd. Dus je kan dan eigenlijk nooit weten of het nou het aanpakken van Babesia is dat maakt dat je je wat beter voelt.

Laat je niet beetnemen door je therapeut...
Josie
Twi schreef:Artemisia is tevens een weekmaker/cystekraker
Heb je daar een link van?
Ik heb tot nu toe nog steeds geen wetenschappelijk onderzoek hierover kunnen vinden dat artemisia een cystekraker is, meer over dit onderwerp:
https://www.lymenet.nl/forum/viewtopic. ... 4&start=20
Sproetje,
Het is dacht ik in recentere studies wel aangetoond dat artemisia (de artemisinin) effect heeft tegen de round body vorm van de borrelia en borrelia persisters in vitro. Ik weet niet meer of dat nou wel of niet in combinatie met AB was.
In vitro kan nog vaak anders uitpakken dan in vivo.
Josie
Het is dacht ik in recentere studies wel aangetoond dat artemisia (de artemisinin) effect heeft tegen de round body vorm van de borrelia en borrelia persisters in vitro. Ik weet niet meer of dat nou wel of niet in combinatie met AB was.

In vitro kan nog vaak anders uitpakken dan in vivo.
Josie
Ja in vitro dood bijna alles bacteriën gooi er wat alcohol bij en dood. Geldt ook voor terpentine of de vele bittere stoffen in planten. Het slaat dus ook nergens op om in vitro studies serieus te nemen!!! Dit is slechts een eerste onderzoeksopstelling. Daarna zul je moeten kijken of de stoffen in die zelfde hoeveelheid in je aderen kunnen rondstromen. En reken maar dat niet je alles wat in een reageerbuis kan ook in je aderen wilt hebben. Daarbuiten doen je maag, darmen en enzymen vanalles met de stoffen die binnen komen. Kortom alleen in vivo studies zijn serieus te nemen voor praktisch gebruik.
Ik heb artemisia zonder kaardebol gebruikt.
Dit helpt goed bij het bestrijden van de ziekte van lyme
Dit helpt goed bij het bestrijden van de ziekte van lyme
Terug naar “Kruiden en kruidenprotocollen”