Buhner: hoe lang?

hecto

Buhner: hoe lang?

Berichtdoor hecto » Zo 24 Nov 2019, 17:24

Hallo,

Ik neem nu al 2,5 maanden kruiden volgens het Buhner protocol (2e editie van 2015), daarvan 1,5 maanden op volle dosering, en ik vraag me af hoe lang het duurt, totdat ik een duidelijk effect ervaar - of kan concluderen, dat het protocol bij mij niet werkt.

Hoe lang duurde het bij diegenen van jullie met succesvolle ervaringen: Hoe lang na het starten met het protocol hebben jullie iets merken veranderen? En hoe duidelijk was dat?

Ik kan me vaag herinneren, dat Buhner het over ongeveer een maand heeft, totdat zich een eerste reactie voordoet, en dat de kruiden gedurende 8-12 maanden zouden moeten worden ingenomen. Maar ik de betreffende bladzijde helaas niet meer terugvinden.

RoelA

Re: Buhner: hoe lang?

Berichtdoor RoelA » Zo 24 Nov 2019, 20:26

Ik gebruik zelf selectief een aantal buhner kruiden ter ondersteuning. Nu al bijna 3 jaar lang. Niet alle kruiden van het protocol helpen mij. Sommige werken wel (de cytokine modulatoren), andere werken juist tegen (de immuunstimulatoren).

De kruiden die wel helpen kon ik merken binnen enkele weken. Maar het is altijd lastig om de verbeteringen te zien terwijl je symptomen van dag tot dag fluctueren. Meestal kun je na een paar maanden wel een verschil zien.

jane10021

Berichtdoor jane10021 » Ma 27 Jan 2020, 11:29

Hallo Hecto,

Ik ben nu zo'n 2 jaar bezig met mijn selectie van het Buhner-protocol.
In die tijd heb ik allerlei kruiden uitgeprobeerd, en een enkele kon ik duidelijk niet tegen, de meeste kruiden deden niet veel. Sommige had ik een goed gevoel bij.
Na anderhalf jaar ben ik een voor een de kruiden gaan afbouwen. En na een paar weken werd duidelijk dat sommige kruiden waar ik niet veel van gemerkt had, toch wel degelijk een effect hadden want sommige symptomen kwamen weer terug. Niet heftig belangrijke symptomen, maar als het helpt tegen dat ene symptoom, wat doet het dan nog meer op de achtergrond? Ik heb dus die kruiden weer toegevoegd. Het begint langzaam duidelijk te worden dat ik wat meer energie heb, en vaak ook wat helderder hoofd.
Nou is mijn infectie een hele oude, dus misschien ook wel logisch dat het niet zo enorm vlug gaat.
Maar net als jij merkte ik niet heel veel, en zeker niet op korte termijn.
Maar van andere protocollen heb ik ook nooit iets gemerkt, en die waren én veel duurder, én veel minder onderbouwd. Ik ga nog steeds door met verschillende kruiden, en het fine-tunen van wat bij mij past.
En het is wel opvallend dat mijn immuunsysteem echt heel erg vooruit gegaan is, ik word minder vlug en minder erg ziek (verkouden) dan mijn omgeving (maar gebruik ook LDN).
Succes,
jane

hecto

Berichtdoor hecto » Ma 27 Jan 2020, 19:49

Hallo RoelA, jane10021,

Dank je wel voor jullie reacties. Na 4,5 maanden Buhner kan ik concluderen, dat een enkele klacht (nachtelijk zweten) licht maar duidelijk verbeterd is. Ook mijn immuunsysteem lijkt in het algemeen meer tegen te kunnen, maar dat kan ook met andere therapieën van de afgelopen anderhalf jaar te maken hebben, dat is niet duidelijk. Mijn voorlopige conclusie is, dat het in verhouding tot de geïnvesteerde kosten en tijd (elke dag kruiden afwegen) geen effectieve therapie is. Ik ga over een week ermee helemaal stoppen, kijken wat er dan gebeurt. Maar misschien, dat ik ooit nog erop terug kom en op onderzoek uit ga naar het effect van de individuele kruiden.

Guizen

Berichtdoor Guizen » Wo 25 Mar 2020, 18:55

eigenlijk gaat hetzelfde op voor de Ilads behandelingen. Maanden en maanden antibiotica waardoor vaak sowieso verslechtering optreedt met slechts de hoop/belofte dat het in de verre toekomst allemaal beter wordt. dat is nou ook niet bepaald een effectieve therapie te noemen.

jane10021

Berichtdoor jane10021 » Di 13 Okt 2020, 16:19

Misschien is een effectieve therapie niet mogelijk bij een infectie die al vrij lang aanwezig is.
Een vriendin kreeg een nieuwe infectie, is direct behandeld met antibiotica (2 weken) en kruiden en was na een maand of 3 klaar. Alleen de antibiotica leek niet genoeg te helpen, maar de combinatie met kruiden werkte prima.

sammy

Berichtdoor sammy » Zo 30 Mei 2021, 14:26

Op p. 194 van het boek van Buehner (Healing Lyme, 2-de editie, dus uit 2015): staat dat herstel minstens 1 jaar duurt (als je lang ziek bent geweest).

sammy

Berichtdoor sammy » Zo 30 Mei 2021, 14:34

Ik ben nu al enkele (circa 5 maanden) bezig met het protocol, en sinds dat ik erachter kwam dat een US teaspoon niet een EU- of Nederlandse theelepel is: ben ik meer gaan nemen (het dubbele) weliswaar i.c.m. met antibiotica maar ik voel mij steeds beter worden en voel mij soms (dagdelen) als herboren!
Ik zou zeker niet stoppen na enkele maanden, en ook rekening houden met eventuele co-infecties (ik heb simpelweg die protocollen ook gevolgd): goed de boeken lezen en dan daarnaar handelen: het heeft mij tot dusverre goed geholpen maar of dit zo zal blijven na het afzetten van de antibiotica zal de toekomst moeten uitwijzen.
Gr.

Terug naar “Kruiden en kruidenprotocollen”