Kaardebol

paperwhite

Kaardebol

Berichtdoor paperwhite » Wo 29 Okt 2014, 09:20

Sommige lymepatiënten gebruiken kaardebol, maar het is moeilijk verkrijgbaar. Wilde kaardebol(Dipsacus fullonum) is een inheemse plant in België en Nederland. In Nederland is deze plant beschermd. Lokaal komt de plant zeer frequent voor.
Dus ik dacht: ik zaai deze plant die ook nog decoratief is. Maar nu las ik dat voor lyme een niet-inheemse soort bedoeld wordt: nl. Radix dipsaci. Heeft iemand tinctuur ? Zo ja, wat staat er op het flesje.

Daisy

Re: kaardebol

Berichtdoor Daisy » Wo 29 Okt 2014, 12:11

Ik heb een grote fles Kaardebol van het merk Natura Sanat van De Cruydhof 500 ml.
Er staat op: Enkelvoudige kruidentinctuur dipsacus sylvestris wortel.

ik gebruik dit al bijna 2 jaar. Ik kreeg het voorgeschreven door mijn therapeut en het werd eerst op mij getest, dit was een goed product dat ziet hij met de bioresonantie test.
Het mooie van zo'n bioresonantie is dat hij gelijk beschrijft of het product bij jou aanslaat en de hoeveelheid die je moet gebruiken. Dat verschilt van patiënt tot patiënt.

Ik gebruik dus nooit iets wat niet bij mij past.
Ik heb me daar eens in vergist omdat ik een ontgifter wilde hebben nadat mijn burbur detox op was. Ik had gelezen dat de Pinella goed ontgift op het neurologische gedeelte. Nou daar heb ik dus de bacterie zitten. Ik heb het besteld zonder het te laten testen, want ik was al bij mijn therapeut geweest. Ik dacht ik koop het gewoon.

Maar het deed niets bij mij, hoeveel druppels ik ook innam.
Toen ik dat vertelde de eerstvolgende keer dat ik weer bij hem kwam testte hij het, en het gaf niets aan!
Het deed dus niets bij mij! Verkeerde gok! geld weggegooid.
Ik heb nog een half flesje Pinella staan, voor de liefhebbers. Want er zijn er best veel die er wel baat bij hebben.

De kaardebol helpt uitstekend al merk ik nu geen verschil meer met in het begin, want toen moest ik het opbouwen, nu na 2 jaar is het standaard geworden, en is mijn Borrelia al aan het afnemen. ( ook getest). Maar ik ben er nog niet want de borrelia kan zo weer hevig op gaan spelen, dat weten we allemaal! Het laatste restje moet ook nog weg!

Daisy
Luister naar je lichaam.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 29 Okt 2014, 16:07

hoi Paperwhite, volgens mij betekent radix: dat voor de tinctuur die je gebruikte van de kaardebol de wortel is gebruikt.
Dus het is niet de naam van de gebruikte soort.
Op mijn flesje van de kaardebol staat dipsacus fullonum.
Ik haalde kocht deze bij "karinxx" van lymenet
https://sites.google.com/site/kaardeboltinctuur

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Wo 29 Okt 2014, 16:10

Kaardebol staat ook nog op mijn lijstje om eens te proberen..

miek

Berichtdoor miek » Wo 29 Okt 2014, 18:05

Ik bestel kaardebol bij Karin Wolfs: https://sites.google.com/site/kaardeboltinctuur/
Zij kweekt deze zelf op biologische wijze en is daardoor een stuk goedkoper dan via tussenhandel.
Het test goed bij mij en ik vind het het proberen waard.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Wo 29 Okt 2014, 20:48

Hoe erg zijn de herxen trouwens van Kaardebol? Vergeleken met bijvoorbeeld collodiaal zilver of iets anders wat je gebruikt hebt?

Daisy

Berichtdoor Daisy » Wo 29 Okt 2014, 21:07

Anoniem, ik denk dat ook dit p.p. Verschillend is.
Ik heb er geen herxheimers van gehad, maar begon heel rustig met 3 d'r. per dag. Ik zit nu op de max. Van 3x 20 d'r.
Je kunt dit lang achter elkaar gebruiken omdat het tegen ontstekingen ook werkt.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Wo 29 Okt 2014, 21:23

Daarom trekt het mij ook wel Daisy.
Ik weet dat t niet alleen een killer is ofzo, dus ik ben benieuwd wat het zou doen bij mij.
Op de beurs 9 november staat de cruydhof en die heeft ook kaardebol, even kijken en ik hoop op aanbiedingen voor wat ik nodig heb uiteraard.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Wo 29 Okt 2014, 23:45

Bedankt allemaal. Bamboe, ik heb dus toch de goede gezaaid. Radix betekent inderdaad wortel maar in het boek van Seidel
(Krank nach Zeckenstich)stond die andere soort. Enfin ik heb het zelf gezaaid en de kopjes staan al uit.Ik zal wat moeten wachten tot het plantje groot is. Het is ook een mooie plant.
Daisy jij hebt wel een andere soort.
Bestellen bij Karin Wolfs lijkt mij wel goed maar ik ben al 10 jaar lymepatiënt en dan zit je al gauw door je budget.Ik ben al 5 jaar AO en de laatste jaren zit ik toch krap bij kas.Biologisch vind ik toch belangrijk want bij al die uitheemse planten weet je niet of ze vervuild zijn. Daar hebben we geen zicht op.
Hier begint de plant ook in het wild te woekeren langs de oevers, maar ik ben bang om tussen dat hoge gras een nieuwe beet op te lopen.
Iedereen gebruikt tinctuur blijkbaar ?

Troptard

Berichtdoor Troptard » Do 30 Okt 2014, 00:00

Ik knabbel op de gedroogde wortels,smaakt als zoethout ;)
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Terug naar “Kruiden en kruidenprotocollen”