Hallo Daisy,
Goed om te lezen dat het telkens een beetje beter met je gaat!
Ik heb ook last van hyperacusis, en heb ook geleerd daar beter mee om te gaan. Op internet had ik lopen zoeken naar tips, en die werkten al redelijk snel. Wel moet ik er blijvend bewust mee om blijven gaan, want ik merk dat ik anders al snel weer in oude patronen verval. Vooral mijn aversie tegen industriële geluiden is erg groot, daar kan ik zelfs agressief van worden. Mijn tips, mochten anderen er ook last van hebben:
Probeer de geluiden die je als negatief ervaart, als neutraal te gaan zien. Je kunt bijvoorbeeld op YouTube naar geluiden zoeken waar je niet tegen kunt, en thuis proberen daar naar te luisteren. Dat lukt dan steeds beter.
Probeer te ontspannen op het moment dat je last hebt van hyperacusis, en zo nodig je aandacht naar iets anders te verleggen.
Inderdaad is het, zoals jij ook schrijft, niet goed om proberen alle (rot)geluiden te vermijden. Standaard oordopjes gebruiken is dus geen goed idee. Ik gebruik oordopjes alleen nog in noodgevallen, als ik te gestrest ben om bovenstaande tips uit te voeren.
Maar al met al merkte ik al snel resultaat, en kan weer naar plekken die ik voorheen meed. Maar het is helaas wel een blijvend probleem, waar je blijvend aan moet werken (tenminste, zo is het bij mij).
Mijn succesverhaal Daisy
Re: Mijn succesverhaal Daisy
Hallo San
Wat fijn dat jij schrijft over Hyperacusis.
Ik heb dit eigenlijk al héél lang en zoals ik begrepen heb is dit iets wat veel vaker bij Lymepatiënten voorkomt.
Maar ik weet pas sinds kort dat het een naam heeft.
Ik heb een boek erover gelezen wat door een patiënte is geschreven die ook Lyme heeft (of heeft gehad) daar staan ook hele goede bruikbare tips in.
Ik merkte bij het lezen van het boek dat ik die dingen ook al zelf deed omdat ik goed besef dat bij het leven gewoon geluid hóórt.
En ik zal daar dus altijd mee worden geconfronteerd dus is het mijn probleem en niet die van een ander.
Daarom zal ikzelf ervoor moeten zorgen dat het dragelijk blijft voor mij.
Inderdaad kan ik heel slecht tegen geluid en prikkels als ik gestrest ben. Als ik veel van mezelf verwacht wat ik eigenlijk niet aankan. Dus houd ik mijn leven zo eenvoudig mogelijk en vermijd ik plekken zoals braderieën openlucht concerten die in de zomer vaak worden gehouden tijdens evenementen en vermijd ik zelfs visite waar veel mensen bijelkaar zijn en door elkaar praten.
Visite in onze tuin kan ik goed hebben maar niet in de kamer, gewoon het idee dat ik niet weg kan als het me teveel wordt.
Hoewel ik het tegenwoordig ook al van te voren vertel dat als het me teveel wordt en ik er last van krijg dat ik dan naar boven ga. En dat het niet aan hun ligt maar aan mijn ziekte.
Dat was een hele overwinning voor mij, maar er wordt heel goed op gereageerd.
En als iemand het niet begrijpt of niet wil begrijpen, nou ja dan komen ze maar niet meer. Ik maak me er nu niet meer druk om.
Je vriendenkring wordt sowieso kleiner als je chronisch ziek bent en al helemaal als het ook nog eens een onzichtbare ziekte is.
Aan Lymepatiënten zie je over het algemeen niet dat ze ziek zijn.
Ja ik ga vooruit maar ik heb mijn grens wel bereikt er valt niet veel meer aan winst te behalen. Maar zo valt er mee te leven. Met beperkingen.
Als ik terug kijk hoe ik was en waar ik nu sta heb ik inderdaad veel bereikt met de natuurlijke aanpak.
Mijn immuunsysteem mag geen overuren maken, dan komt de Lyme weer opzetten.
Dus regelmatig op een dag mijn rust nemen en dan gaat het goed.
Hyperacusis....... we moeten er maar een nieuw topic over maken. Er valt zoveel over te vertellen!
Daisy
Wat fijn dat jij schrijft over Hyperacusis.
Ik heb dit eigenlijk al héél lang en zoals ik begrepen heb is dit iets wat veel vaker bij Lymepatiënten voorkomt.
Maar ik weet pas sinds kort dat het een naam heeft.
Ik heb een boek erover gelezen wat door een patiënte is geschreven die ook Lyme heeft (of heeft gehad) daar staan ook hele goede bruikbare tips in.
Ik merkte bij het lezen van het boek dat ik die dingen ook al zelf deed omdat ik goed besef dat bij het leven gewoon geluid hóórt.
En ik zal daar dus altijd mee worden geconfronteerd dus is het mijn probleem en niet die van een ander.
Daarom zal ikzelf ervoor moeten zorgen dat het dragelijk blijft voor mij.
Inderdaad kan ik heel slecht tegen geluid en prikkels als ik gestrest ben. Als ik veel van mezelf verwacht wat ik eigenlijk niet aankan. Dus houd ik mijn leven zo eenvoudig mogelijk en vermijd ik plekken zoals braderieën openlucht concerten die in de zomer vaak worden gehouden tijdens evenementen en vermijd ik zelfs visite waar veel mensen bijelkaar zijn en door elkaar praten.
Visite in onze tuin kan ik goed hebben maar niet in de kamer, gewoon het idee dat ik niet weg kan als het me teveel wordt.
Hoewel ik het tegenwoordig ook al van te voren vertel dat als het me teveel wordt en ik er last van krijg dat ik dan naar boven ga. En dat het niet aan hun ligt maar aan mijn ziekte.
Dat was een hele overwinning voor mij, maar er wordt heel goed op gereageerd.
En als iemand het niet begrijpt of niet wil begrijpen, nou ja dan komen ze maar niet meer. Ik maak me er nu niet meer druk om.
Je vriendenkring wordt sowieso kleiner als je chronisch ziek bent en al helemaal als het ook nog eens een onzichtbare ziekte is.
Aan Lymepatiënten zie je over het algemeen niet dat ze ziek zijn.
Ja ik ga vooruit maar ik heb mijn grens wel bereikt er valt niet veel meer aan winst te behalen. Maar zo valt er mee te leven. Met beperkingen.
Als ik terug kijk hoe ik was en waar ik nu sta heb ik inderdaad veel bereikt met de natuurlijke aanpak.
Mijn immuunsysteem mag geen overuren maken, dan komt de Lyme weer opzetten.
Dus regelmatig op een dag mijn rust nemen en dan gaat het goed.
Hyperacusis....... we moeten er maar een nieuw topic over maken. Er valt zoveel over te vertellen!

Daisy
Luister naar je lichaam.
Hallo Daisy
Je hebt een ander topic gemaakt over Hyperacusis bron: viewtopic.php?f=31&t=1050&hilit=Hyperacusis
Vind je het een goed idee om daar er verder over te praten?
Interessant onderwerp Hyperacusis. Ook herkenbaar voor mij.Daisy schreef:Hyperacusis....... we moeten er maar een nieuw topic over maken. Er valt zoveel over te vertellen!
Je hebt een ander topic gemaakt over Hyperacusis bron: viewtopic.php?f=31&t=1050&hilit=Hyperacusis
Vind je het een goed idee om daar er verder over te praten?
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
-
Hoi Daisy,
Ik lees je berichten over je alternative behandeling/behandelingen.
Zag dat je kaardebol gebruikt en zo te lezen, heb je baat bij.
Wat gebruik/gebruikte je nog meer bij de kaardebol?
groetjes GM
Ik lees je berichten over je alternative behandeling/behandelingen.
Zag dat je kaardebol gebruikt en zo te lezen, heb je baat bij.
Wat gebruik/gebruikte je nog meer bij de kaardebol?
groetjes GM
Hallo GM
Ik heb mijn hele proces even nagelezen. Dit onderstaande dateert van 2 jaar geleden:
November 2014 Wat ik nu slik en prik is dit rijtje:
Cath's Claw van New care daar zit ook L-lycine in. ( L-lycine is weerstand verhogend) De extra cath's claw die ik nog heb, laat ik elke week 1 á 2 dagen staan.
Ik neem dit in samen met Vit C 1000 mg.
Ik heb, omdat het mij erg goed helpt (maar is heel persoonlijk) 3x 30 druppels Ribes Nigrum voor de bijnieren.
Elke dag een B12 injektie
B- complex om de dag.
Kaardebol 3x daags 20 druppels ( deze vergeet ik nogal eens, bij mij is dat vaak een teken dat ik het dan niet meer nodig heb)
Om te detoxen drink ik 2 koppen detoxthee
Magnesium ( citraat of iets anders ik wissel weleens) in een goed opneembare vorm , want niet alle magnesium worden goed opgenomen door het maagdarmsysteem. Geen oxide slikken!
Celzouten die mij helpen zijn de nr. 4 en nr. 9 Maar ook dit is heel persoonlijk!
En hier red ik het de laatste tijd mee.
In de 2 jaren dat ik met de behandelingen bezig ben, is er elke keer iets anders afgegaan of bijgekomen, je moet wisselen om de bacterie om de tuin te leiden.
Dus nee het is niet makkelijk om er helemaal vanaf te komen. Maar ik ben al blij dat ik zover ben opgeknapt als ik me vergelijk met ruim 3 jaar geleden.
Daisy
Ik heb mijn hele proces even nagelezen. Dit onderstaande dateert van 2 jaar geleden:
Cath's Claw van New care daar zit ook L-lycine in. ( L-lycine is weerstand verhogend) De extra cath's claw die ik nog heb, laat ik elke week 1 á 2 dagen staan.
Ik heb, omdat het mij erg goed helpt (maar is heel persoonlijk) 3x 30 druppels Ribes Nigrum voor de bijnieren.
B- complex om de dag.
Kaardebol 3x daags 20 druppels ( deze vergeet ik nogal eens, bij mij is dat vaak een teken dat ik het dan niet meer nodig heb)
Magnesium ( citraat of iets anders ik wissel weleens) in een goed opneembare vorm , want niet alle magnesium worden goed opgenomen door het maagdarmsysteem. Geen oxide slikken!
Celzouten die mij helpen zijn de nr. 4 en nr. 9 Maar ook dit is heel persoonlijk!
In de 2 jaren dat ik met de behandelingen bezig ben, is er elke keer iets anders afgegaan of bijgekomen, je moet wisselen om de bacterie om de tuin te leiden.
Dus nee het is niet makkelijk om er helemaal vanaf te komen. Maar ik ben al blij dat ik zover ben opgeknapt als ik me vergelijk met ruim 3 jaar geleden.
Daisy
Luister naar je lichaam.
-
Daisy schreef:Hallo GM
B- complex om de dag.
Daisy
Hoi Daisy,
Dank je wel voor je uitleg

Heb je nog een behandelaar of redt je het zelf nu mee vw de verzamelde kennis inmiddels?
groetjes GM
Ik ga er nog 1X naar toe maar hoop dat ik bij deze 'voor mij hopelijk laatste keer' weer te horen te krijgen ( en te zien, want ik kijk zelf ook mee
) dat de bacterie nog steeds niet te traceren is. Dan is het een jaar geleden dat het sein op groen staat. Vorig jaar December was de bacterie haast niet meer aanwezig, en na 3 maanden nog niet en een half jaar later nog steeds niet, maar ik had nog wel symptomen, heel raar. Maar dat bleken de restverschijnselen te zijn. Ik hoop dat ik deze met de Gupta retraining ook zoveel mogelijk weg kan krijgen, dus er is nog werk aan de winkel!
Dan is dat voor mij het sein dat ik met de 'verzamelde kennis' en waar mijn lichaam in ieder geval goed op heeft gereageerd, verder kan gaan.
Maar spannend blijft het!
En blijven werken aan mijn herstel. Het heeft al die jaren toch behoorlijk schade aangebracht, maar ik ben al een eind op de goede weg.
Ik zal het t.z.t wel hier plaatsen, als ik meer nieuws heb.
Daisy

Dan is dat voor mij het sein dat ik met de 'verzamelde kennis' en waar mijn lichaam in ieder geval goed op heeft gereageerd, verder kan gaan.
Maar spannend blijft het!

Ik zal het t.z.t wel hier plaatsen, als ik meer nieuws heb.
Daisy
Luister naar je lichaam.
Terug naar “Alternatieve therapieën”