Auto-vaccinatie.

Anne-roos

Auto-vaccinatie.

Berichtdoor Anne-roos » Ma 05 Jan 2015, 11:28

Hallo allemaal.

Ik kwam iets tegen op internet, helemaal nieuw voor mij..
De zgn. auto-vaccinatie.
Dit heeft niets met de huidige vaccinatie's te maken in de zin van giftige adjuvants en in een lab gekweekte ziektekiemen.
Heeft een van jullie hier wel eens van gehoord of over gelezen?
Wat vinden jullie ervan?

http://www.geneeskunst.nl/samenvatting/ ... vaccinatie

Hoofdstuk 9. Autovaccinatie
Autovaccinatie is een methode die in de diergeneeskunde wordt toegepast bij ontstekingen die met antibiotica niet zijn te genezen; dus niet om een ziekte te voorkómen, wat het gebruikelijke doel is van vaccinatie. Bij autovaccinatie wordt gebruik gemaakt van weefsel of weefselvocht van het zieke dier zelf. Dit wordt bewerkt zodat het na injectie bij dat dier een genezingsreactie opwekt.

Ook bij de mens wordt autovaccinatie wel hier en daar toegepast, vooral in Duitsland. Doel van autovaccinatie is in dit geval om ontstekingsresten van een doorgemaakte infectie op te ruimen en daarmee de chronische ziekte te genezen. Dit gebeurt meestal met het bloed van de patiënt.

Door de autovaccinatie wordt het immuunsysteem ge-herprogrammeerd, te vergelijken met een computer die na jarenlang gebruik steeds trager is geworden en opnieuw geïnstalleerd wordt. Dit “resetten” van het immuunsysteem heeft echter veel meer tijd nodig dan bij een computer. De genezingsverschijnselen kunnen soms wel een halfjaar op zich laten wachten. Bij de ziekte van Lyme soms nog langer. Hoe taaier een bacteriesoort, des te langer duurt het voordat het immuunsysteem er in slaagt om het microörganisme er onder te krijgen. Des te langer moet dan ook met de autovaccinatie worden doorgegaan.

http://www.geneeskunst.nl/samenvatting/7._bacterien :

In het boek “Cell Wall Deficient Forms; Stealth Pathogens” (2001), een neerslag van het levenswerk van de ooit voor de Nobelprijs genomineerde Amerikaanse microbiologe Lida H. Mattman (afb.), worden duizenden dierproeven beschreven, uitgevoerd gedurende de geheholmes_300le 20ste eeuw, die aantonen dat met materiaal dat geen kweekbare bacteriën bevat toch bacteriële ziekten kunnen worden opgewekt; en dat niet alleen.

Weefsels of vloeistoffen afkomstig van dieren of mensen met een auto-immuunziekte, veroorzaken na inspuiting bij de proefdieren ziekten die sprekend lijken op de ziekte die aanwezig is bij de mens of het dier waarvan de vloeistof of het weefsel afkomstig is. In het licht van de moderne inzichten, gebaseerd op het PCR onderzoek (zie hoofdstuk 4) zou het in deze gevallen kunnen gaan om Cell Wall Deficient bacteriën, bacterieel DNA, of nog kleinere bacteriële fragmenten.

Sproetje

Re: Auto-vaccinatie.

Berichtdoor Sproetje » Ma 05 Jan 2015, 15:31

Hoi Anne-Roos,

Toevallig was er gisteravond laat op de KRO een stuk over naar ik geloof eenzelfde manier van onderzoek om de asbest kanker aan te pakken op de TV
Vanaf 25:30 tot 26:40, helemaal aan het einde v.h. filmpje wordt het uitgelegd door Joachim Aarts, Ampfia ziekenhuis Breda:

http://reporter.kro.nl/seizoenen/seizoe ... 04-01-2015

Ik geloof dat dit zo'n beetje hetzelfde principe is als dat wat jij bedoelt?
Laatst gewijzigd door Sproetje op Wo 30 Jan 2019, 17:17, 3 keer totaal gewijzigd.

Anne-roos

Berichtdoor Anne-roos » Ma 05 Jan 2015, 16:08

Hoi Sproetje!
Nou zeg, dat is ook toevallig...
Dankjewel, ik zal het gaan bekijken!

Ik hoor nu dat het ook bekend staat als ' Eigen bloed therapie'.
Dat zegt misschien meer dan auto-vaccinatie...

Groetjes!

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 05 Jan 2015, 16:54

@Anne-roos,
Interessante materie. Voor mij onbekend maar ik ga de informatie en artikelen zeker lezen.
Een ander vraagje misschien weet je dat praktiseert de arts nog of is hij met pensioen?
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Anne-roos

Berichtdoor Anne-roos » Ma 05 Jan 2015, 20:19

Hallo Roxy en Sproetje.

Ik heb het filmpje bekeken maar het gaat in dit filmpje niet over de auto-vaccinatie hoewel het ook zeer interessant is!
De auto-vaccinatie of EIgen Bloed Therapie werkt als volgt:

http://www.geneeskunst.nl/samenvatting

Hoofdstuk 11. Bereiding van het autovaccin
Om het autovaccin te kunnen bereiden wordt met een gesloten systeem (vacutainer) via een venapunctie een beperkte hoeveelheid bloed afgenomen in een serie buisjes.

Vervolgens wordt dit bloed bewerkt via een protocol waarbij uitsluitend fysische invloeden worden toegepast.
Er wordt dus niets aan het bloed toegevoegd noch wordt er iets uit verwijderd.

Besmetting met bacteriën van buitenaf is uitgesloten. Wat betreft de steriliteit in de klassieke zin des woords is er dus geen verschil tussen het bloed bij afname en het preparaat dat later weer wordt ingespoten.

Nadat de vereiste behandelstappen zijn doorlopen wordt het autovaccin op gestandariseerde wijze onderzocht op de aanwezigheid van pathogene kiemen. Indien deze test negatief is uitgevallen wordt het autovaccin op gezette tijden bij de patiënt onderhuids ingespoten in de buurt van een lymfklierstation. Dit kan ook door de patiënt zelf gedaan worden. Het preparaat wordt verder in de koelkast bewaard.

Een enkele maal treden als gevolg van de injecties voorbijgaande, lichte verergeringen van de bestaande ziekteverschijnselen op. Deze tijdelijke verergeringen wijzen er op dat het immuunsysteem reageert op de behandeling, hetgeen uiteraard ook de bedoeling is. Hetzelfde geldt ingeval een verborgen haard in de kaak (een oude ontsteking bij een tand of kies) of elders in het lichaam, aan het licht komt door de autovaccinatie.

Als je googeld op Eigen Bloed Therapie is er veel meer te vinden en zo kwam ik op een post uit het vorige Lyme (forum) net:
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=6130.
Dit is de site die wordt genoemd en dus ook bij lyme zou moeten werken.
http://www.gezondbeterworden.nl/particu ... rapie.html
Helaas worden de ervaringen van de mensen uit het topic niet gemeld.

Meneer K. uit W. ( van deze laatst genoemde site) is dus wel praktiserend, Roxy.

Groetjes.

Wijziging door de moderator: naam behandelaar gewijzigd in eerste letter van de achternaam

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 06 Jan 2015, 15:59

Even tussendoor,

Meneer K. is toch de oud-voorzitter van de medische werkgroep Lymevereniging?
Tenminste ik had daarover ook een bericht gelezen op het oude forum.

http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?t=328

Wijziging door de moderator: naam behandelaar gewijzigd in eerste letter van de achternaam

lkunst

Berichtdoor lkunst » Za 04 Jul 2015, 14:20

Hallo Anne Roos,
De site waarover het hier gaat vermeldt wel degelijk ervaringen van patiënten, o.a. bij Lyme, maar ook bij auto-immuunziekten
Chronische Lyme is vergelijkbaar met een auto-immuunziekte, omdat in beide gevallen bacteriële restanten het ziektebeeld onderhouden.
Ga in het menu naar Autovaccinatie en dan in het submenu rechts naar onderdeel 12: Perspectief voor de patiënt.
Het resultaat van autovaccinatie is in de praktijk mede-afhankelijk van de kwaliteit van de darmflora van de patiënt (darmflora wordt ook wel microbiota genoemd).
Om daar meer over te weten adviseer ik het boek te lezen: "Het brein in je buik" van de Amerikaanse professoren J en E Sonnenburg (Nederlandse vertaling 2015).
De darmmicrobiota is dubbel relevant bij Lymepatiënten, doordat 1/ een te kort schietende darmflora iemand bevattelijker maakt voor het ontstaan van chronische Lyme en 1/ de darmflora door antibioticakuren sterk wordt verzwakt. En die worden bij geconstateerde Lyme nu eenmaal toegepast. Een goede darmflora is alleen mogelijk op basis van een juist voedingspatroon en dat wordt in het boek duidelijk gemaakt.
Overigens moet deze autovaccinatie niet verward worden met de klassieke 'eigenbloed behandeling', die natuurgeneeskundige artsen soms gebruiken als symptoombehandeling bij allergische toestanden, zoals o.a. hooikoorts, asthma en galbulten (urticaria). Het effect van de eigenbloedbehandeling berust op cytokinen, die onmiddellijk na het afnemen van bloed daarin ontstaan. Deze cytokinen hebben een voorbijgaand gunstige reactie op allergie. Het effect van autovaccinatie daarentegen berust op de vorming van antistoffen tegen onderdelen van de genoemde bacteriële restanten.
L.Kunst

raftafari

Berichtdoor raftafari » Zo 28 Feb 2016, 22:55

wauw. waarom klinkt dit zo veelbelovend =o
waarom horen we hier niet meer van.
als je de site zo leest heeft het bijna enkel voordelen (op matig prijskaartje na dan)
de consulten zijn redelijk van prijs en het maken van het autovaccin ook (175eur maar stond wel niet hoelang en hoeveel dit is. per inspuiting? per maand? per liter?)
ik denk eerlijk gezegd dat dit een superbehandeling kan zijn op de lange weg in combinatie met gezonde voeding en eventueel immuumondersteunende middelen zoals kokosolie?
=D
heeft er iemand al ervaring mee gehad of kent iemand die dit heeft gedaan of...?
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear

Taraluna

Berichtdoor Taraluna » Vr 02 Feb 2018, 16:29

Ik ben in december met deze behandeling gestart en tot nu toe zeer tevreden.

Terug naar “Overige”