Welke probiotica?

Josie

Re: Welke probiotica?

Berichtdoor Josie » Za 09 Dec 2017, 21:22

Ik heb de laatste tijd veel baat bij Equilibrium probiotica! Het is een combi van stammen die normaalgesproken op verse nog niet geoogste groenten zitten. Zodra de groenten in de winkel liggen zijn die stammen al grotendeels gesneuveld.

Ik merk wat meer energie, wat betere stoelgang (minder obstipatie), ontspannender gevoel in maag en darmen, beetje vermindering van brainfog en wat minder overgevoeligheidsreacties op voeding. :)
Alle andere probiotica die ik geprobeerd heb hebben nooit significante verbeteringen opgeleverd.

Josie

sammy

Berichtdoor sammy » Vr 22 Mei 2020, 10:55

Na jaren niet actief te zijn geweest op dit forum ben ik terug. Denk dat ik lyme heb: heb een verwijzing naar de lyme poli hopelijk kan ik er snel terecht maar het is coronatijd... . In het verleden was ik op het forum i.v.m. mijn zoon: meer on topic: ik gebruik zelfgemaakte melkkefir: makkelijk zelf te maken (zeker bij warm weer) kost haast niets ik kan elke dag wel een glaasje "oogsten" en het zit boordevol goede bacteriën (meer nog dan in de moeilijker te malen waterkefir). Woon je in de buurt van Nijmegen en wil je het komen ophalen pm me: dan ik kan je wel wat gratis korrels plus korte uitleg geven (ook gratis). Wil er niets aan verdienen, en ik geloof wel dat het baat (mijn vrouw en kinderen lusten het niet maar ik vind het heerlijk) wel een voorwaarde eraan: geef het als je meer heb ook gratis weg aan iemand die het goed kan gebruiken.
Gr.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Vr 22 Mei 2020, 11:45

Kefir is helaas minder geschikt voor mensen met histamine of mast cell problemen (MCAS).

Ik deed het zelf nooit goed op gefermenteerde dingen. En vrijwel alle probioticas waren weggegooid geld. Wellicht dat Mutaflor (E-coli) de enige was waar ik een klein beetje baat bij had, maar uiteindelijk was dat het geld ook niet waard.
Je moet je ook afvragen of het een goed idee is om een paar willekeurige bacterie stammen boven in de darm te dumpen, een regio die normaal steriel hoort te zijn. Balans daarmee herstellen lijkt onmogelijk in mijn ogen.

Maar goed, uiteraard ben ik nogal een buitenbeentje met mijn darmklachten door MCAS, dus dit geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Wat ik wel kan zeggen is dat probiotica zeker geen must is om de darmen te herstellen, ook niet bij antibiotica gebruik. Ik gebruik geen probiotica meer, eet wel een veelzijdig groente en fruit rijk dieet (veel koolhydraten, nauwelijks vet) en mijn darmen functioneren al een heel stuk beter. Maar dat komt ook vooral doordat ik mijn mast cellen beter onder controle heb.

Overigens vind ik het initiatief wel goed van je hoor Sammy, mensen helpen door gratis kefir weg te geven (ik weet die dingen groeien als kool, dus is het altijd zonde dat je iedere keer een deel moet weggooien...). Zo helpen we elkaar tenminste een beetje :)

sammy

Berichtdoor sammy » Ma 25 Mei 2020, 11:30

Hmm, ik probeer ook gezond te eten: veel groente en fruit (liefst biologisch) en ik dacht dat kefir ook wel gezond is voor mij (histamine of mast cell problemen heb ik, voor zover ik weet, niet: ik wist niet eens wat MCAS was). Goed om te lezen dat je een andere manier gevonden hebt om je darmen te herstellen.

Gr. Sammy

peace

Berichtdoor peace » Zo 02 Jan 2022, 20:00

Probeert u eens Probiotica van Solgar; Advanced 40+,2 tabletten in de ochtend tijdens de maaltijd innemen.
Of Probiotica Orthiflor Original, ook 2 tabletten in de ochtend, maar dan op een nuchtere maag. Zeker na een maand moet u resultaat kunnen zien.

Wel veel water drinken bij het nemen van Probiotica, zodat de ontlasting soepel blijft!

Belangrijk is dat de bacterie Bifidus Bifidum in de Probiotica zit, welk soort Probiotica-preparaat u ook kiest. Deze bacterie fungeert namelijk als een pleister voor uw darmen.

Ook zuivel doet dit voor de darmen, een pleister aanleggen. Een zachte en goede vorm om bijvoorbeeld te proberen (met kleine beetjes wanneer u geen zuivel gewend bent) is Skyr. Skyr is mede een rijke bron van eiwit/proteïne.

Skyr is ook minder verzurend voor je lichaam dan bijvoorbeeld magere yoghurt.
Zeer zeker aan te raden bij herstel van uw darmen!

Veel sterkte en houd u vooral moed!

Terug naar “Supplementen en kruiden”