Welke probiotica?

maureen1971

Re: welke probiotica

Berichtdoor maureen1971 » Vr 31 Jul 2015, 18:06

Picc catheter gaat jammergenoeg niet lukken, krijg binnen nu en 2 weken een perifeer infuus. Moest eergisteren van de arts in Rotterdam meteen stoppen met de azitromycine, nu 2 dagen later koorts en hondsberoerd, pijnlijk lichaam, hoofdpijn en in en in moe, ik dacht niet op de antibiotica te reageren, maar ws dus wel!

hope

Berichtdoor hope » Vr 31 Jul 2015, 19:16

Ai, beterschap!

jayz

Berichtdoor jayz » Zo 02 Aug 2015, 16:21

En anders zelf waterkefir maken! Daar zitten gigantisch veel goede bacteriën in! Drink het zelf bijna dagelijks.

hope

Berichtdoor hope » Za 05 Sep 2015, 22:30

Al een beetje beter?

maureen1971

Berichtdoor maureen1971 » Ma 14 Sep 2015, 15:26

Nu 3 weken ceftriaxon via infuus gehad, hierdoor is de mist in mijn hoofd verminderd, maar ben nog erg moe, tijdens infuus weinig darmproblemen gehad, nu weer voor 8 weken Doxycycline, eerste paar dagen weer last van darmen, maar nu gelukkig niet meer

raftafari

Re: Welke probiotica?

Berichtdoor raftafari » Zo 12 Jun 2016, 23:26

Ik denk persoonlijk dat een correct dieet niet mag ontbreken bij probiotica.
Zo krijgen de juiste bacteriën in de darmen optimale kansen om te groeien.
Vooral vezelrijk en heeeel groen eten. veel soorten salades bvb (niet allen de kropsla maar vele soorten) zijn zeer bevorderlijk voor de bacteriën.
Simpelweg bananen kunnen soms ook helpen. (eet maar eens een hele tros bananen en probeer de dag nadien maar eens te gaan =p)
maar ook vastere onverteerbaardere substanties worden ook vaak aangeraden. dan denk ik aan bvb de schil van graan, hennepzaad, chiazaad, ... dit zijn voor de bacterien ideale hechtpunten om aan te kunnen groeien.
probiotica alleen zal het niet redden maar geven de goede bacterien meer ademruimte en kansen. de probiotica bacterien zelf leven maar zeer kortstondig en zijn vaak na een week of sneller al weer uitgestorven.
daarom kan je best verder denken als enkel probiotica.
(als ik fout zitof jullie gaan niet akkoord mogen jullie het zeker zeggen hoor, dit is mijn mening en kennis ervan)
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear

wombat

Berichtdoor wombat » Za 11 Feb 2017, 12:33

Ik ben momenteel ook op zoek naar goede probiotica. Ik heb 2 weken azitrhomycine genomen maar had hiervan bloederige diarree. Dat is een veelvoorkomende bijwerking van dit antibioticum. Ik had een zeer zware herx met schade en ben moeten stoppen.

Van chlorella krijg ik diarree. Nu gebruik ik yakult, maar zoek nog andere.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Za 11 Feb 2017, 15:42

Raftafari snapt het!
Probiotica is behoorlijk waardeloos als je niet de juiste fermenteerbare vezels eet! Sowieso zijn probioticasupplementen overrated in mijn ogen. Je kunt goedkoper zelf groentes fermenteren (zoals zuurkool!) en die opeten, dan krijg je vele malen meer lactobacillus bacterieen binnen dan je ooit via een pilletje of poedertje kunt krijgen.
Mutaflor en Prescript Assist zijn overigens de betere niet-lacto gebaseerde probiotica en dit waren dan ook de enigen waar ik een klein effect van kon merken.

Maar key is dus fermenteerbare groentevezel eten!
FOS, GOS en resistent zetmeel in poedervorm is in mijn ogen onnatuurlijk en stimuleert wellicht flora daar waar je het niet wilt (te hoog in de darm), dus houdt het bij de langzaam verteerbare vezels zoals in uien, artisjokken, asperges, bananen, aardappels, peulvruchten en andere voorbeelden zoals Raftafari ook al benoemt.

wombat

Berichtdoor wombat » Ma 13 Feb 2017, 12:59

Deze groenten eet ik al lang. Zuurkool is zware kost voor gevoelige darmen. Ik krijg er evenveel diarree van als van ab. Ab is natuurlijk een aanslag op de darmen. Mutaflor heb ik nog niet geprobeerd, ik kijk even na waar ik het kan krijgen

RoelA

Berichtdoor RoelA » Di 14 Feb 2017, 19:27

Wellicht dat je kefir kunt proberen? Zachter voor de darmen wellicht, en ook veel lacto bacterieen.

Mutaflor kun je het goedkoopst in Duitsland krijgen. Duitse apotheken versturen het zonder recept toe.
Als je in de grensregio woont kun je misschien het beste even langsgaan.

Terug naar “Supplementen en kruiden”