Lyme en lopen. Wandelstok of andere hulpmiddelen nodig?

Roxy

Re: Lyme en lopen. Wandelstok of andere hulpmiddelen nodig?

Berichtdoor Roxy » Di 23 Feb 2016, 16:06

Hoi greyhoudmum,
greyhoundmum schreef:dank voor de links. Sorry voor mijn late reactie maar een aantal slechte dagen weer gehad.
Lees het rustig wanneer je je weer wat beter voelt en genoeg puf en energie hebt. Of lees het wanneer dat lukt stukje voor stukje en leg het tussendoor weg.
Veel sterkte gewenst!

greyhoundmum schreef:Ik zal nog rustig kijken naar de wandelstok links.. er zitten wel hele leuke bij dus dat helpt mss ivm de drempel.
Top, dank je wel xx
Graag gedaan! Zo kunnen wij elkaar hier een beetje helpen.
Het kan inderdaad misschien helpen bij de drempel.
Ik heb er onlangs een hippe rode wandelstok bij gekocht, heb er nu 2. De hippe blauwe was laatst per ongeluk (concentratie, denken en brains :roll: , je kent dat vast wel....) ergens blijven liggen en toen had ik best een probleem want ik had de wandelstok de volgende dag nodig.
Laatst gewijzigd door Roxy op Di 23 Feb 2016, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Di 23 Feb 2016, 16:08

:lol: :lol: :lol: en een leesbril helpt ook niet :lol: :lol:

ach gelukkig begrijpen mensen dat wel.. en anders niet :D :lol:

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 23 Feb 2016, 16:10

greyhoundmum schreef: :lol: :lol: :lol: en een leesbril helpt ook niet :lol: :lol:

ach gelukkig begrijpen mensen dat wel.. en anders niet :D :lol:
hahaha nee, en en mooie hippe bril met ingebouwde plus glazen ook niet 8-) ;) !
Omdat mijn zicht per dag erg kan wisselen kan ik soms zonder bril ook wel eens beter lezen. Daar begrijpt men dan ook helemaal niets van :lol:. Boeit mij niet wat mensen er van vinden en denken hoor ;)!
Laatst gewijzigd door Roxy op Di 23 Feb 2016, 16:15, 2 keer totaal gewijzigd.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Di 23 Feb 2016, 16:14

Roxy schreef:Graag gedaan! Zo kunnen wij elkaar hier een beetje helpen.
Het kan inderdaad misschien helpen bij de drempel.
Ik heb er onlangs een hippe rode wandelstok bij gekocht, heb er nu 2. De hippe blauwe was laatst per ongeluk (concentratie, denken en brains :roll: , je kent dat vast wel....) ergens blijven liggen en toen had ik best een probleem want ik had de wandelstok de volgende dag nodig.

ohhh rood is ook mooi inderdaad.. valt goed op ook.

:oops: ja dat ken ik wel.. en dat "waar had ik het gelaten..." gevoel. Als ik mijn auto meeneem naar de winkel, gelukkig is er iemand mee want ik kan echt de auto niet meer terugvinden op de parkeerplaats :roll: Tijdje terug een rondje met de honden.. had ik geen eens door dat ik er eentje miste .. die kwam gelukkig met lijn en al mij achterna :lol:

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Di 23 Feb 2016, 16:20

Roxy schreef:Omdat mijn zicht per dag erg kan wisselen kan ik soms zonder bril ook wel eens beter lezen. Daar begrijpt men dan ook helemaal niets van :lol:. Boeit mij niet wat mensen er van vinden en denken hoor ;)!

Ik heb wazig zicht met lezen. was ook 2x naar verschillende opticiens voor oogtest.. uitslag geen leesbril nodig.
Heb jij ook dat wazig zicht? Is net of je ogen scheel gaan als je blijft kijken :shock:

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 23 Feb 2016, 16:29

Hoi greyhoundmum,
greyhoundmum schreef:
Roxy schreef:Omdat mijn zicht per dag erg kan wisselen kan ik soms zonder bril ook wel eens beter lezen. Daar begrijpt men dan ook helemaal niets van :lol:. Boeit mij niet wat mensen er van vinden en denken hoor ;)!

Ik heb wazig zicht met lezen. was ook 2x naar verschillende opticiens voor oogtest.. uitslag geen leesbril nodig.
Heb jij ook dat wazig zicht? Is net of je ogen scheel gaan als je blijft kijken :shock:

Ik heb sinds lange tijd oogproblemen dankzij Lyme en intoxicaties (vergiftiging). Het zicht is niet meer scherp en wisselt steeds.
Ook meegemaakt dat ik ineens mijn zicht bijna kwijt raakte en alleen nog maar schimmen kon zien. Dat heeft een paar maanden geduurd.
De oogarts in het Ziekenhuis en de optometrist wisten het toen niet en zaten na verschillende onderzoeken met de handen in het haar.

Het zicht is op een gegeven moment terug gekomen maar de oogproblemen van wisselend zicht, niet scherp kunnen zien, niet goed kunnen focussen, niet goed kunnen lezen, zijn blijvende klachten-beperkingen gebleven.
Een bril helpt daarbij niet.

Overgevoeligheid voor licht heb ik ook.
En ook nachtblindheid.

Ik kan de schermen van de telefoons en Ipads ook niet goed lezen. Ik heb een moderne foon waarbij de letters groot zijn en het scherm helderder te zetten is.
In de zomer kan ik als je buiten staat er weer niet goed op lezen en moet ik binnen of bijv in de Stationshal of de in Ziekenhuis centrale hal gaan staan om het te kunnen lezen :D !

Ken je het topic 'Oogproblemen door Lyme?' viewtopic.php?f=38&t=204&hilit=lyme+en+oogproblemen
Laatst gewijzigd door Roxy op Di 23 Feb 2016, 16:41, 2 keer totaal gewijzigd.

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Di 23 Feb 2016, 16:39

Roxy schreef:Ik heb sinds lange tijd oogproblemen dankzij Lyme en intoxicaties (vergiftiging). Het zicht is niet meer scherp en wisselt steeds.
Ook meegemaakt dat ik ineens mijn zicht bijna kwijt raakte en alleen nog maar schimmen kon zien. Dat heeft een paar maanden geduurd.
De oogarts in het Ziekenhuis en de optometrist wisten het toen niet en zaten na verschillende onderzoeken met de handen in het haar.

Het zicht is op een gegeven moment terug gekomen maar de oogproblemen van wisselend zicht, niet scherp kunnen zien, niet goed kunnen focussen, niet goed kunnen lezen, zijn blijvende klachten-beperkingen gebleven.
Een bril helpt daarbij niet.

Overgevoeligheid voor licht heb ik ook.
En ook nachtblindheid.

Ik kan de schermen van de telefoons en Ipads ook niet goed lezen. Ik heb een moderne foon waarbij de letters groot zijn en het scherm helderder te zetten is. In de zomer kan ik er als je buiten bent weer niet goed op lezen moet ik binnen gaan staan om het te kunnen lezen :D !

Ken je het topic 'Oogproblemen door Lyme?' viewtopic.php?f=38&t=204&hilit=lyme+en+oogproblemen

nee die topic ken ik niet .. zal die ook opzoeken.
Ik herken dat helemaal.. wazig, niet scherp, niet kunnen focussen, gevoelig voor licht, nachtblind enz. Eerst dacht de doctor, misschien van de medicijn maar iig een accommodatie probleem.
Wel handig de grote letters.. soms geef ik het op met lezen.. raak je kriegel van omdat ik het niet kan lezen.
En nee, zoals je zegt.. een bril helpt hier ook niet.
Had je ook steken achter je ogen? Branderig gevoel enz?
We wandel nu letterlijk vd wandelstok thema af lol :lol:

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 23 Feb 2016, 16:55

Hoi greyhoudmum,
greyhoundmum schreef:We wandel nu letterlijk vd wandelstok thema af lol :lol:
Geeft niets :D ;)!

En oog/zicht problematiek is ook weer een beperking die je aan de buitenkant van mensen niet kunt zien.
Als je het aan mensen vertelt vallen zij vaak van de stoel van verbazing en vragen dan hè? maar je hebt toch een bril en dan kun je toch weer goed zien? Nee dus....

Ik heb een rode bril, rode wandelstok en doe daarbij een rode trui, rood t-shirt, rode schoenen en je bent hélemaal hip :D :lol:!
Ik maak het een beetje luchtig.
Maar serieus: de wandelstok is voor mij een goed en prettig hulpmiddel gebleken.

Gisteren moest ik naar een bijeenkomst in de straat voor iets wat belangrijk voor mij is en waar ik naar toe moest gaan.
In de ruimte was het zo koud dat ik niet goed kon blijven staan. Ik heb thuis de wandelstok opgehaald en toen ging het goed om even een tijdje te kunnen blijven staan. Ja, de mensen keken allemaal naar mij toen ik weer terug kwam. Meis dat maakt mij niets uit. Gewoon terug kijken.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 23 Feb 2016, 17:25

Hoi greyhoundmum,
Ik denk dat je een wandelstok moet leren accepteren en integreren in het dagelijks leven. Dat kan wat tijd vragen.
De drempel is misschien minder hoog dan je denkt. Het grote voordeel is dat het je hulp/steun kan geven en een stukje vrijheid.

Ik heb een hele goede vriendin met ernstige Fibromyalgie. Zij is een stuk ouder dan ik en is een echte rock/metal chick. Ik ben geen rock/metal chick.
Zij ziet er altijd goed verzorgd uit als zij naar buiten kan gaan. Kleding is zwart, leren jasje/jack, schoenen, spijkerbroek, sieraden. Zij heeft een zwarte wandelstok en dat past goed bij haar.

Als wij samen over straat lopen met of zonder de wandelstok(ken) of ik lopend naast haar scootmobiel die zij bij langere stukken nodig heeft, wij zijn nogal verschillend :D qua uiterlijk, hebben wij nogal wat bekijks. Wij lachen er samen hard om.
Veel mensen kunnen jammer genoeg vaak alleen naar het uiterlijk kijken, denken vaak in hokjes (hokjesgeest) en hebben vaak vooroordelen.

Mijn vriendin en ik zijn qua uiterlijk verschillend maar dat zegt niets over hoe je als mens innerlijk bent. En daar is onze goede waardevolle vriendschap op gebaseerd; op overeenkomsten, raakvlakken, verschillen, hoe je in het leven staat, wederzijds respect, humor etc.
En verschillen vind ik vaak juist leuk en interessant. Heb je wat om over te kunnen praten :)! En een andere mening of visie over zaken hebben is ook goed daarin kun je elkaar respecteren.

Weet je waar het in de kern eigenlijk om gaat? je moet leren doen waar je je zelf het beste bij voelt. En wat een ander er van vindt? dat is totaal niet belangrijk.
En in het gezonde leven en in de maatschappij van vandaag de dag? mensen (gezonde- en zieke) hebben er altijd wel iets over te melden, of hebben te pas en te onpas een mening over andere gezonde- en zieke mensen. Dat moet je los proberen te leren laten en er boven leren staan en je gewoon je eigen ding leren doen!

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Zo 28 Feb 2016, 12:50

Ben helemaal met je eens Roxy.. ik geef ook niet om wat mensen denken.. ik loop nogal maf maar men weet dat wel. Ik merk als ik naar een winkel gaat en er lopen mensen die mij niet kennen.. kijken mensen wel.. een beetje van "wat mankeert dat kind.. rugklachten zeker?" .. ik grijns alleen maar :D

Geweldig Roxy dat je zo goed met je vriendin kan en ook veel lol kunt hebben.. moet ook kunnen
x

Terug naar “Overige”