Waarom de ophef? Nou… schrijven dat de
lymebehandeling beter zal werken en iemand met sprongen vooruit zal gaan als diegene anders gaat denken is een SOLK-benadering en over het algemeen niet van toepassing voor lymepatiënten. Ik haal graag dergelijke misverstanden uit de lucht, voel mij verder niet persoonlijk aangesproken.
Roxy, je had nog geen antwoord gegeven op mijn vraag wie of wat je precies bedoelde met ‘fout gedrag’. Of een voorbeeld ter verduidelijking? Ik vind het nogal wat om mensen op internet die je verder niet kent in een apart topic te veroordelen op hun gedrag als zijnde een oorzaak van hun ziek blijven.
Je had het acceptatie onderwerp ook anders kunnen formuleren dan was het allemaal niet zo’n probleem geweest. Ik begrijp dat je het niet kwaad bedoelt. Empathie en de ander verbetering wensen, gunnen en elkaar inspireren, zijn wat anders dan iemand bekritiseren onder het dreigement dat diegene als hij/zij niet doet wat je zegt, veel zieker zal blijven.
Het omgaan met het ziek zijn doet iedereen toch verschillend en iedereen zoekt de voor hem/haar eigen best werkende en meest constructieve manier hierin (mag ik hopen

).
Daisy schreef:Het is een citaat uit een boek over Lyme van Inge van Ulden.
Oh vandaar...
Josie