Lyme en lopen. Wandelstok of andere hulpmiddelen nodig?

Roxy

Re: Lyme en lopen. Wandelstok of andere hulpmiddelen nodig?

Berichtdoor Roxy » Zo 28 Feb 2016, 14:16

Hoi greyhoundmum,
greyhoundmum schreef:ik loop nogal maf maar men weet dat wel. Ik merk als ik naar een winkel gaat en er lopen mensen die mij niet kennen.. kijken mensen wel.. een beetje van "wat mankeert dat kind.. rugklachten zeker?" .. ik grijns alleen maar :D
Een nieuwe Borrelia besmetting in 2014 die direct fors inhakte op mijn neurologische systeem zorgde er voor dat ik bijna niet meer kon lopen. Dat was eerlijk gezegd behoorlijk schrikken. Het ging voetje voor voetje en ik had een flinke krachtvermindering in de benen en bij het zetten van een stap verkramping in de spieren.
Ik heb toen een wandelstok gekocht.

Het lopen gaat intussen een stuk beter maar ik heb de wandelstok nog regelmatig nodig en het handige van een opvouwbare versie is dat je het gemakkelijk kunt meenemen in een tas. Zo heb ik het altijd bij mij.
Het is mij een paar keer overkomen dat ik de wandelstok niet bij mij had en toen had ik een redelijk probleem. Na schade en schande wijzer geworden :D en daarna dus altijd bij mij.

Je krijgt bij mij intussen ook een nieuwe 'leuke situatie' :? ;).. de ene keer loop ik met een wandelstok en de andere keer niet.
Tel daarbij op dat de buitenkant voor mensen (die mij niet kennen) er nog steeds best goed uitziet (zien mensen als gezond), dan heb je een leuk raadseltje voor mensen.. en zie je in de wolkjes Afbeelding Afbeelding boven hun hoofd of aan hun gezichten (buren, dames van de yogales, mensen in of van winkels, etc.) vaak de vraagtekens ontstaan.
Dat begrijpen mensen niet en sommigen stellen er vragen over. Dat vind ik goed en ik kan gemakkelijk kort uitleggen hoe het zit en dan is het duidelijk.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Zo 28 Feb 2016, 14:30

Roxy schreef:Een nieuwe Borrelia besmetting in 2014 die direct fors inhakte op mijn neurologische systeem zorgde er voor dat ik bijna niet meer kon lopen. Dat was eerlijk gezegd behoorlijk schrikken. Het ging voetje voor voetje en ik had een flinke krachtvermindering in de benen en bij het zetten van een stap verkramping in de spieren.
Ik heb toen een wandelstok gekocht.

jeetje Roxy dat is wel heftig. Ik heb wel als ik te lang zit dat ik "vast zit" bij het staan. Alles doet pijn en zit op slot en dat verkrampen/krachtverlies ken ik ook. Heb jij ook zo'n last van rugpijn en heup pijn.. ik heb dat iedere moment vd dag .. net of als iemand messen langzaam rond draait. Straalt ook naar je kont spier, benen, schenen, knie gewrichten enz

Roxy schreef:Het lopen gaat intussen een stuk beter maar ik heb de wandelstok nog regelmatig nodig en het handige van een opvouwbare versie is dat je het gemakkelijk kunt meenemen in een tas. Zo heb ik het altijd bij mij.
Het is mij een paar keer overkomen dat ik de wandelstok niet bij mij had en toen had ik een redelijk probleem. Na schade en schande wijzer geworden :D en daarna dus altijd bij mij.

zeker een goeie .. een opvouwbare stok.. past zo in je tas denk ik?

Roxy schreef:Je krijgt bij mij dan intussen ook een nieuwe 'leuke situatie' :? ;).. de ene keer loop ik met een wandelstok en de andere keer niet.
Tel daarbij op dat de buitenkant voor mensen (die mij niet kennen) er nog steeds best goed uitziet (zien mensen als gezond), dan heb je een leuk raadseltje voor mensen.. en zie je in de wolkjes Afbeelding Afbeelding boven hun hoofd vaak de vraagtekens ontstaan..
Dat begrijpen sommige mensen niet en stellen er vragen over. Dat kan ik gemakkelijk kort uitleggen en is het duidelijk.

Dat is het hem juist.. je ziet vaak niet aan de "buitenkant" dat iemand wat heeft. Soms heb je idd zin om iets uit te leggen en soms ook niet. Hier woon ik in een vrij kleine gemeenschap dus iedereen kent elkaar zowat.. dus wie het niet weet, weet via via toch later.. spaart een hoop geklets :lol: :lol:

Roxy, heb je een link naar jouw verhaal? Ik was aan zoeken maar mss over het hoofd gezien met mijn "je weet wel" ogen :lol: :lol:

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 28 Feb 2016, 14:43

Hoi greyhoundmum,
greyhoundmum schreef:Ik heb wel als ik te lang zit dat ik "vast zit" bij het staan. Alles doet pijn en zit op slot en dat verkrampen/krachtverlies ken ik ook. Heb jij ook zo'n last van rugpijn en heup pijn.. ik heb dat iedere moment vd dag .. net of als iemand messen langzaam rond draait. Straalt ook naar je kont spier, benen, schenen, knie gewrichten enz
Ik herken rugpijn en pijn in de heup. Mijn rug (wervelkolom), vanaf nek tot onderaan rug, gaat na een aantal weken vast zitten. Daarvoor ben ik bij een chiropractor in Amsterdam voor behandeling en daar heb ik erg goed baat bij.

Op een gegeven moment in 2012-2013 waren mijn lichaam, de spieren en het bindweefsel in het totale lichaam zo verkrampt en verstijfd geraakt, door Lyme, neurotoxines en intoxicaties (= vergiftigingen) dat daardoor de rugwervels scheef getrokken werden en extra erge pijnen veroorzaakte. De chiropractor maakte zich toen behoorlijk zorgen.
Dankzij de natuurlijke behandelingen die ik volg gaat het ook een stuk beter met deze klachten.

Er loopt bij mij nog iets naast. Ik heb in het verleden een auto-ongeluk gehad, iemand gaf geen voorrang en reed 120 waar je 50 mocht rijden en ramde de auto waar ik voorin zat, waardoor er problemen in de nek, tussen rug en onderrug (wervels) zijn ontstaan. Dat moet behandeld blijven. De tussen liggende tijd bij de chiropractie behandelingen is langer aan het worden en dat is een positieve ontwikkeling.

greyhoundmum schreef:Dat is het hem juist.. je ziet vaak niet aan de "buitenkant" dat iemand wat heeft. Soms heb je idd zin om iets uit te leggen en soms ook niet. Hier woon ik in een vrij kleine gemeenschap dus iedereen kent elkaar zowat.. dus wie het niet weet, weet via via toch later.. spaart een hoop geklets :lol: :lol:
Ik heb vaak ook geen zin om iets uit te leggen en doe dat vaak ook niet. Bij sommige mensen wel en bij andere niet. Die laat ik lekker kijken en denken :D ;)!

greyhoundmum schreef:Roxy, heb je een link naar jouw verhaal? Ik was aan zoeken maar mss over het hoofd gezien met mijn "je weet wel" ogen :lol: :lol:
;) ja, die 'oogjes' van ons Afbeelding
Hier kun je mijn verhaal lezen viewtopic.php?f=17&t=45
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Zo 28 Feb 2016, 15:24

Hoi Roxy,

bedankt voor de link naar je verhaal.. heb de eerste 3 pagina's gelezen (doe ik in stukjes.. komt beter binnen).
Heftig zeg met al de co's erbij.
Ik heb geen idee of ik co's hebt ja/nee maar merk wel dat mijn luchtwegen (bekend probleem voor mij) nu heftiger zijn maar kan vw de antibiotica behandeling.

je hebt wat meegemaakt zeg ook het ongeluk. :shock:

Ik ben helemaal nieuw met de lyme verhaal maar probeer mij veel in te lezen.. heb nu bijna 3 maanden AB op zitten.. vd week naar de huisarts hopelijk voor het volgende lading

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 28 Feb 2016, 15:31

Hoi greyhoundmum,
greyhoundmum schreef:je hebt wat meegemaakt zeg ook het ongeluk. :shock:
Politie heeft toen gezegd als die bestuurder die het ongeluk veroorzaakte de auto iets anders had geraakt was het fout afgelopen. Weer eens engeltjes op de schouder gehad ;)!
Ik heb later het autowrak, een degelijke sterke Volvo, nog eens gezien en dan realiseer je nog eens dat je veel geluk hebt gehad.
greyhoundmum schreef:Ik ben helemaal nieuw met de lyme verhaal maar probeer mij veel in te lezen.. heb nu bijna 3 maanden AB op zitten.. vd week naar de huisarts hopelijk voor het volgende lading
Ik ben vanaf 2012 bekend geworden met Lyme. Daarvoor had ik wel eens gehoord van Lyme maar ik had eigenlijk geen idee wat de ziekte precies was en inhield.
Na veel lezen (ook in stukjes, ik kon toen niet veel meer lezen en zeker geen lange teksten...) en door contact met (ex) Lyme-ME patiënten ben ik heel veel wijzer geworden.

Heel veel sterkte ook voor jou bij de behandelingen!

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Ma 29 Feb 2016, 15:10

Roxy schreef:Politie heeft toen gezegd als die bestuurder die het ongeluk veroorzaakte de auto iets anders had geraakt was het fout afgelopen. Weer eens engeltjes op de schouder gehad ;)!
Ik heb later het autowrak, een degelijke sterke Volvo, nog eens gezien en dan realiseer je nog eens dat je veel geluk hebt gehad.

:shock: :shock: :shock: heftig zeg!! Ik kan je reactie wel voorstellen. Gelukkig maar dat de Engeltje op je schouder zat. :D

Roxy schreef:Ik ben vanaf 2012 bekend geworden met Lyme. Daarvoor had ik wel eens gehoord van Lyme maar ik had eigenlijk geen idee wat de ziekte precies was en inhield.
Na veel lezen (ook in stukjes, ik kon toen niet veel meer lezen en zeker geen lange teksten...) en door contact met (ex) Lyme-ME patiënten ben ik heel veel wijzer geworden.

Heel veel sterkte ook voor jou bij de behandelingen!

Dank je wel Roxy voor de sterkte wensen. Jij ook natuurlijk.
Ik hoop dat het bij mij iedere keer ook beter word maar na 3 tekenbeten en de ergste 12 jr terug (6 jaar klachten) kan het zijn dat ik nog ff bezig bent.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 06 Mar 2016, 21:04

Een feestje reizen met het OV de trein deze week?

Al 27.000 aanmeldingen studentenactie tegen NS http://www.telegraaf.nl/binnenland/2533 ... air__.html
Het is de bedoeling dat dinsdag 8 maart zoveel mogelijk studenten in de trein gaan zitten, gekleed in het oranje of roodwitblauw.
Jippie! :mrgreen: weer een feestje deze week bij het reizen met het OV per trein?... voor een Lymie die van de week een rondje Nederland moet afreizen naar behandelaars ivm medische afspraken? Hmm waarschijnlijk not Afbeelding een feestje.

Met alle respect voor de jonge generatie maar studenten vind ik af en toe toch wel een beetje verwend.
Zij hebben de beschikking over goedkoop reizen met het OV (trein, bus, metro, tram) en ludieke acties zijn leuk maar zal voor nog minder zit plaatsen gaan zorgen en nog meer drukte in de overvolle treinen.
En misschien ook gaan zorgen voor chaos en vertragingen?

Het moeten staan in de trein tijdens een treinreis is voor mij erg lastig en niet vol te houden. En met het 'gezonde en jeugdige uiterlijk' gaan mensen niet voor je op staan.
Ik zal de wandelstok moeten gaan gebruiken en gaan inzetten.. dan gaat er vaak wel iemand voor je op staan en anders wordt het een kwestie van vragen of iemand voor je op gaat staan.

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Ma 07 Mar 2016, 08:11

Jee zeg!! net uitgerekend dan Roxy dat je met de trein moet.

Hopelijk is het oke gegaan en je wel een zit plek hebt kunnen bemachtigen.. anders hopelijk heb je wat aan je wapenstok :lol: .. oeps wandelstok bedoel ik ;) gehad om duidelijk te maken dat je echt moest gaan zitten.

Hoop dat je medische afspraken goed zijn verlopen. :)

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 08 Mar 2016, 14:18

Het was een 'storm in een glas water', gelukkig :D

Vandaag op Utrecht CS: Studentenactie tegen NS flopt: geen 28.000, maar 25 actievoerders http://www.volkskrant.nl/economie/stude ... /?scn=4fa8

Protestactie tegen NS geflopt, studenten laten het massaal afweten http://www.omroepbrabant.nl/?news/24554 ... eten+.aspx

Gisteren op Utrecht CS en verder naar het zuiden mega druk op de stations en in de treinen. Dan heb ik de wandelstok echt nodig.

Veel mensen zijn druk, druk, druk, hebben haast en zijn vaak aan het rennen en tegelijk lezende of druk doende met of kletsend in de Iphones :roll: , en botsen dan tegen je aan als je niet oplet.
Met wandelstok kan ik dan steviger blijven staan en de balans houden. Tsja, ik zou zo af en toe hier en daar wat kunnen pootje haken met het stokje :D, maar dat doe ik maar niet ben ik te aardig ;) voor.
Goed blijven staan en mensen aankijken met mooie blauwe ogen als zij in botsing met je komen en 'losgerukt' worden van de Iphone helpt vaak al goed :D.
Veel mensen beseffen zich dan wel even (voor 1 minuutje...hahahaha) dat zij niet helemaal handig bezig zijn en maken excuses en of krijgen een kleur op de wangen.

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Wo 09 Mar 2016, 10:28

Roxy schreef:Het was een 'storm in een glas water', gelukkig :D

Hoi Roxy, phew gelukkig zeg, voor jou dan.. je zou er midden in zitten in een mega drukke meute van studenten. Jammer voor de actie opzicht maar ze bedenken heus weer wat leuke acties :lol:

Roxy schreef:Gisteren op Utrecht CS en verder naar het zuiden mega druk op de stations en in de treinen. Dan heb ik de wandelstok echt nodig.
Veel mensen zijn druk, druk, druk, hebben haast en zijn vaak aan het rennen en tegelijk lezende of druk doende met of kletsend in de Iphones :roll: , en botsen dan tegen je aan als je niet oplet.

Ja dat is DE bekende straat beeld tegenwoordig.. zelfs met iphone op de fiets! iemand zag ik laatste al bellend te paard :lol: :lol:

Roxy schreef:Met wandelstok kan ik dan steviger blijven staan en de balans houden. Tsja, ik zou zo af en toe hier en daar wat kunnen pootje haken met het stokje :D, maar dat doe ik maar niet ben ik te aardig ;) voor.
Goed blijven staan en mensen aankijken met mooie blauwe ogen als zij in botsing met je komen en 'losgerukt' worden van de Iphone helpt vaak al goed :D.
Veel mensen beseffen zich dan wel even (voor 1 minuutje...hahahaha) dat zij niet helemaal handig bezig zijn en maken excuses en of krijgen een kleur op de wangen.

Je hebt het aardig onder controle zo te lezen :lol: en wel fijn om te lezen dat je lief met je wandelstok omgaat :lol: menig oude mensje die er wat van zou kunnen leren..de meeste zijn echt schatjes maar heel af en toe zijn ze "gevaarlijk" met scootmobiel en rollator bezig :lol:

Terug naar “Overige”