Hebben jullie baat bij kinesitherapie?
Ik kreeg eerst de diagnose fibromyalgie en vond na lang zoeken een kinesiste die hier ervaring mee had ( alternatieve massage: geen oefeningen!). Ik ga wekelijks.
Eerst hielp het dus echt voor mijn stramme spieren.
Maar nu, na 2 jaar, krijg ik spierpijn NA de behandeling.
Wat denken jullie? Stop ik er beter mee? Of wil dit zeggen dat ik na 7 maanden ab nog steeds achteruit ga?
Kinesitherapie
Re: Kinesitherapie
Hope, beetje late reactie maar ik heb ook jaren fysiotherapie gehad. Is dat hetzelfde als in België kinesitherapie?
Eerst had ik nog spiertraining, toen ik steeds verder achteruitging alleen nog maar massage en rek- en strekoefeningen. Naarmate ik nog verder achteruitging (ik wist toen nog niet dat het lyme was) verdroeg ik de massage ook niet meer, ik kreeg daar juist meer pijn, zwellingen en stijfheid van.
Ik doe nu dagelijks nog alleen de rek- en strekoefeningen en op goede dagen heel lichte spieroefeningen. Dat doe ik gewoon zelf zonder fysiotherapeut.
Josie
Eerst had ik nog spiertraining, toen ik steeds verder achteruitging alleen nog maar massage en rek- en strekoefeningen. Naarmate ik nog verder achteruitging (ik wist toen nog niet dat het lyme was) verdroeg ik de massage ook niet meer, ik kreeg daar juist meer pijn, zwellingen en stijfheid van.
Ik doe nu dagelijks nog alleen de rek- en strekoefeningen en op goede dagen heel lichte spieroefeningen. Dat doe ik gewoon zelf zonder fysiotherapeut.
Josie
Re: Kinesitherapie
Heel erg bedankt voor je reactie, Josie!
Beter laat dan nooit.
Ja, dat is hetzelfde als fysio, ik koos de titel niet goed...
Rek- en strekoefeningen lukken ook niet meer... Dus ik blijf achteruitgaan na 8 maanden ab...
Hier wordt ik bang van....
Beter laat dan nooit.
Ja, dat is hetzelfde als fysio, ik koos de titel niet goed...
Rek- en strekoefeningen lukken ook niet meer... Dus ik blijf achteruitgaan na 8 maanden ab...
Hier wordt ik bang van....