Onconventioneel eigen groep?

Voor alle problemen, vragen, opmerkingen en tips aangaande (de werking van) de website en het forum van Lymeforum.nl.
Marco
Beheerder & Moderator

Onconventioneel eigen groep?

Berichtdoor Marco » Wo 29 Okt 2014, 20:16

Hoi iedereen,

Vandaag zijn de oude forumregels van lymenet ook meegegaan naar dit forum onder het motto dat we in ieder geval iets hebben staan (en een startpunt hebben). Vanuit dit punt zouden we deze regels eventueel ook kunnen veranderen.

Op dit moment staat er in de forumregels bijvoorbeeld dat we geen onconventioneel toelaten bij het deelforum medisch. Toch zijn best veel mensen onconventioneel bezig. Misschien is het een idee om de subgroep 'onconventioneel' (die nu onder speciale forums staat) een eigen groep / deelforum te geven (en dus dat deze één niveau hoger komt te staan)? of zijn er eventueel nog andere ideeën hierover?

Sproetje

Re: Onconventioneel eigen groep?

Berichtdoor Sproetje » Wo 29 Okt 2014, 20:22

Eerlijk gezegd vind ik dat onconventioneel ook een wetenschap als kopje kan hebben.
Maar op lymenet zelf zag je volgens mij ook wel veel onconventionele wetenschappelijke onderzoeken geplaatst staan.
Het probleem is denk ik dat sommige in beide passen.

Wetenschap is natuurlijk een ruim begrip.

Ik zou niet weten hoe je dat 123 kunt oplossen.

Iemand anders?

Troptard

Berichtdoor Troptard » Wo 29 Okt 2014, 20:31

Ik ben daar alvast voorstander van ! Zo heeft elkeen de keuze te kiezen wat ze willen ,krijgt onconventioneel meer ademruimte en moet niet achterop hinken en blijft medisch zuiver medisch alles mooi overzichtelijk voor iedereen
Zo hebben de mensen die door omstandigheden,slechte artsen of puur uit gezondheidsredenen de kans door te zoeken in onconventioneel en uit te zoeken wat hun alternatieven zijn
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Troptard

Berichtdoor Troptard » Wo 29 Okt 2014, 20:35

Sproetje schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat onconventioneel ook een wetenschap als kopje kan hebben.
Maar op lymenet zelf zag je volgens mij ook wel veel onconventionele wetenschappelijke onderzoeken geplaatst staan.
Het probleem is denk ik dat sommige in beide passen.

Wetenschap is natuurlijk een ruim begrip.

Ik zou niet weten hoe je dat 123 kunt oplossen.

Iemand anders?

Die kunnen in een onderrubriek in onconventioneel geplaatst worden onder onconventioneel wetenschappelijk onderzoek bvb ;)

En welke onderrubrieken zouden nog geplaatst kunnen worden in onconventioneel ?

Josie

Berichtdoor Josie » Do 30 Okt 2014, 12:20

Goed bezig Marco!
Je vraagt naar ideeën over de categorie ‘onconventioneel’ als eigen groep...
Belangrijk puntje...

Mijn persoonlijk mening:
Als je ‘onconventioneel’ een eigen groep wil geven, dan heeft denk ik ‘reguliere behandeling’ ook een eigen groep nodig, omdat die anders binnen ‘medisch’ te weinig tot zijn recht zou komen. Op de 2de plaats, de term ‘onconventioneel’ die zou specifieker kunnen. En als laatste puntje, er zijn binnen ‘onconventioneel’ veel verschillende ‘behandel’-vormen of om het zo maar te noemen ‘gradaties’. ;)

Ik vind het Duitse forum wel inspirerend. http://forum.onlyme-aktion.org/index.php
Ik krijg daar wel een voorbeeld-idee :idea: van:

Onder “Vragen, informatie en discussie”:
-Nieuws en actualiteiten
-Wetenschap
-Medisch
-Reguliere behandeling
-Alternatieve behandeling
met subcategorieën bijv.: 1.) ondersteunende middelen naast antibiotica, 2.) supplementen en kruiden, 3.) alternatieve therapieën, 4.) overige complementaire middelen.
-Algemeen
-Speciale forums
met subcategorieën: 1.) ondersteunende maatregelen bij de ziekte van Lyme (leefstijl, voeding, etc. geen behandelingen), 2.) zwangerschap en Lyme, 3.) kinderen en Lyme, 4.) gezondheid algemeen, 5.) Polls.

En dan misschien voor de overzichtelijkheid ‘Area 51’ verplaatsen naar een subcategorie onder Off-topic Café in de ‘Lyme-community’...
De Lymecommunity vond ik verder fijn zoals die was in het oude forum, uitsluitend de categorie ‘persoonlijke verhalen’ besloten, dus zichtbaar dat die categorie bestaat, maar niet toegankelijk voor bots, zoekmachines en niet-leden.

Lezers, dit is alleen maar mijn vrije brain-storm fantasie heh!!
Misschien zie ik belangrijke dingen over het hoofd!
Het is goed om hier over uit te wisselen.
Marco, maak niet te snel een beslissing, wacht totdat je een middenweg kan kiezen tussen verschillende meningen. Er zijn natuurlijk tal van mogelijkheden en verwoordingen.

Josie

Troptard

Berichtdoor Troptard » Do 30 Okt 2014, 12:58

De twee onderverdelingen reguliere en alternatieve behandeling spreken me wel aan

Kwestie dat iedereen voor zichzelf kan kiezen maar er toch een duidelijk onderscheid is

Goed denkwerk josie :idea:

Leuk trouwens zo een democratisch forum ;)

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 30 Okt 2014, 16:02

@Tropotard,
Troptard schreef:Leuk trouwens zo een democratisch forum ;)
zeker leuk en een verademing :)
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 30 Okt 2014, 16:46

Als men kiest voor de onderverdeling regulier - alternatief: dan lijkt mij dat de categorie "medisch" niet een aparte categorie meer dient te zijn: maar een subcategorie van regulier of men kan deze term misschien beter helemaal weglaten.

Elly

Berichtdoor Elly » Do 30 Okt 2014, 17:08

bamboe schreef:Als men kiest voor de onderverdeling regulier - alternatief: dan lijkt mij dat de categorie "medisch" niet een aparte categorie meer dient te zijn: maar een subcategorie van regulier. Alhoewel wat mij betreft kan de term "medisch" helemaal weg. Alles wat geneest is per definitie een medicijn.

Ik ben het helemaal met Bamboe eens!
Dus wat mij betreft ook gewoon een categorie regulier en alternatief.

En inderdaad: wat een verademing dat we gewoon mogen meedenken over hoe ons forum eruit komt te zien.

Elly.

Eus

Berichtdoor Eus » Do 30 Okt 2014, 19:47

Ik ondersteun het voorstel van Josie en het voorstel om "medisch" te verwijderen.

Verder denk ik dat het bij alternatieve behandeling uitsluitend "2.) kruiden" kan staan en "supplementen" bij het subforum "ondersteunende maatregelen".

Ik zou het fijn vinden als er een apart subforum komt voor andere tekenbeetziekten dan Lyme. Regelmatig zijn er immers mensen met uitsluitend een co-infectie, die zo prominent is, dat Lyme nog niet meetbaar is. Het is voor deze groep mensen fijn om verhalen van lotgenoten gecentraliseerd te hebben staan.

Terug naar “Feedback”