Hoi iedereen,
Ik had een vraag: is het mogelijk om (een) co-infectie(s) te hebben zonder dat je Borrelia hebt?
Zelf ben ik positief getest op Bartonella Henselae. Bartonella Quintana was twijfelachtig.
De testen op Borrelia waren negatief (getest in Berlijn).
(ik weet uiteraard dat Borrelia zich in feite kan verstoppen en dat je het toch kan hebben ondanks een negatieve test).
Groetjes,
Co-infectie(s) zonder Borrelia?
Re: Co-infectie(s) zonder Borrelia?
Hallo emma,
Ik heb meerdere malen gehoord en of gelezen in een Lyme groep van lotgenoten dat het ook kan zijn dat als je met de antibiotica of een natuurlijke-/complementaire begint voor Bartonella dat op een gegeven moment de Borrelia toch/alsnog naar boven kan komen en wel een positieve Borrelia uitslag (Berlijn) kan geven.emma_b schreef:Ik had een vraag: is het mogelijk om (een) co-infectie(s) te hebben zonder dat je Borrelia hebt?
Zelf ben ik positief getest op Bartonella Henselae. Bartonella Quintana was twijfelachtig.
(ik weet uiteraard dat Borrelia zich in feite kan verstoppen en dat je het toch kan hebben ondanks een negatieve test).
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
Ik had een vraag: is het mogelijk om (een) co-infectie(s) te hebben zonder dat je Borrelia hebt?
Zelf ben ik positief getest op Bartonella Henselae.
Nee, dat is niet mogelijk, want dat heet dan infectie, en dat kan natuurlijk wel, ook van Bartonella alleen, en dat hoeft dan niet eens van een teek te zijn.
Roxy schreef:Hallo emma,Ik heb meerdere malen gehoord en of gelezen in een Lyme groep van lotgenoten dat het ook kan zijn dat als je met de antibiotica of een natuurlijke-/complementaire begint voor Bartonella dat op een gegeven moment de Borrelia toch/alsnog naar boven kan komen en wel een positieve Borrelia uitslag (Berlijn) kan geven.emma_b schreef:Ik had een vraag: is het mogelijk om (een) co-infectie(s) te hebben zonder dat je Borrelia hebt?
Hoi Roxy,
Dankje voor je reactie

Ik had ook zoiets op een forum gelezen inderdaad.
abx schreef:Ik had een vraag: is het mogelijk om (een) co-infectie(s) te hebben zonder dat je Borrelia hebt?
Zelf ben ik positief getest op Bartonella Henselae.
Nee, dat is niet mogelijk, want dat heet dan infectie, en dat kan natuurlijk wel, ook van Bartonella alleen, en dat hoeft dan niet eens van een teek te zijn.
Hoi abx,
Logisch ja. Mijn vraagstelling was niet helemaal correct. Bedoelde inderdaad of het mogelijk was om bijvoorbeeld 1 á 2 soorten Bartonella te hebben zonder Borrelia. Ik weet dat sommige mensen de kattenkrabziekte hebben en er niets van merken. Ik weet sinds kort dat ik Bartonella Henselae heb (en Bartonella Quintana is niet zeker). En heb ontzettend veel last van veel symptomen die overeenkomen met Bartonella Henselae (alle zichtklachten, hoofdpijnen, vermoeidheid, brandende pijn onder de voeten).
Groetjes,
Ik weet dat sommige mensen de kattenkrabziekte hebben en er niets van merken
Ik heb zelf Bartonella opgelopen 20 jaar voor dat ik Lyme opliep, van een kat inderdaad. Hiervan werd ik toen direkt en kort ziek, waarna ik er nooit meer last van heb gehad. Bartonella Henselae (IgG) antistoffen zijn altijd bij mij aantoonbaar gebleven als serologisch litteken. Ook gedurende mijn Lyme-ziekte is Bartonella niet geheractiveerd. Ook een mogelijke nieuwe Bartonella co-infectie bij mijn Lyme-gevende tekenbeet heeft mogelijk door de reeds aanwezige antistoffen geen kans gehad.
- VerlorengezondheidM
@Emma en anderen,
Bartonella komt voor als co-infectie van HIV en als co-infectie van Lyme; ik vraag mij oprecht af of Bartonella wel zoveel schade kan veroorzaken als deze separaat voorkomt daarnaast:
Bron: LDN2016 lees meer
PLUS rekeninghoudend met onderstaande.
Bron: http://articles.mercola.com/sites/artic ... sease.aspx
Mijn eerste LTT Borrelia van IMD Berlin was ook negatief bij onze Lyme arts; als ik het mij niet vergis wordt er (tegelijkertijd?) een tweede Lyme test (IFA?) gedaan door de Lyme arts, althans zo heb ik dat van haar begrepen omdat ik daar kritische vragen over had gesteld naar aanleiding van mijn positieve testuitslagen van de Elispot/Lymespot van BCA-Augsburg (na gevolgde AB-behandelingen dat moet ik er wel bij zeggen!)
Ik wil je niet bang maken maar ook niet ten onrechte geruststellen, succes en beterschap gewenst.
Groetjes VGM
Bartonella komt voor als co-infectie van HIV en als co-infectie van Lyme; ik vraag mij oprecht af of Bartonella wel zoveel schade kan veroorzaken als deze separaat voorkomt daarnaast:
MULTIPLE SYMPTOMS = MULTIPLE INFECTIONS
Bron: LDN2016 lees meer
PLUS rekeninghoudend met onderstaande.
Lab tests rely on the normal function of these cells to produce the antibodies they measure. If your white cells are infected, they don’t respond to an infection appropriately. Interestingly, the worse your Borrelia infection is, the less likely it will show up on a blood test. In order for Lyme tests to be useful, you have to be treated first. Once your immune system begins to respond normally, only then will the antibodies show up.
This is called the “Lyme Paradox”—you have to be treated before a proper diagnosis can be made.
Bron: http://articles.mercola.com/sites/artic ... sease.aspx
Mijn eerste LTT Borrelia van IMD Berlin was ook negatief bij onze Lyme arts; als ik het mij niet vergis wordt er (tegelijkertijd?) een tweede Lyme test (IFA?) gedaan door de Lyme arts, althans zo heb ik dat van haar begrepen omdat ik daar kritische vragen over had gesteld naar aanleiding van mijn positieve testuitslagen van de Elispot/Lymespot van BCA-Augsburg (na gevolgde AB-behandelingen dat moet ik er wel bij zeggen!)
Ik wil je niet bang maken maar ook niet ten onrechte geruststellen, succes en beterschap gewenst.
Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
- VerlorengezondheidM
@Emma,
Was jou IFA Borrelia ook negatief?
Lyme Test Negative?
Om het nog ingewikkelder te maken,
De vraag of je alleen besmet kunt zijn met co-infecties, zonder Borrelia is denk ik goed mogelijk
Veel mensen hebben nooit een teek gezien en zijn ondanks dat toch door een besmette teek gebeten.
Nu is het natuurlijk wel zo dat niet iedere teek de borrelia bij zich draagt, zo ook hetzelfde met alle co-infecties.
Er zijn voldoende studies waarin teken zijn gevonden zonder borrelia, maar wel met andere pathogenen.
Maar andersom dus ook: Wel Borrelia en bv géén Bartonella en/of Anaplasma, enz enz...
De vraag of je alleen besmet kunt zijn met co-infecties, zonder Borrelia is denk ik goed mogelijk
Veel mensen hebben nooit een teek gezien en zijn ondanks dat toch door een besmette teek gebeten.
Nu is het natuurlijk wel zo dat niet iedere teek de borrelia bij zich draagt, zo ook hetzelfde met alle co-infecties.
Er zijn voldoende studies waarin teken zijn gevonden zonder borrelia, maar wel met andere pathogenen.
Maar andersom dus ook: Wel Borrelia en bv géén Bartonella en/of Anaplasma, enz enz...
abx schreef:Ik heb zelf Bartonella opgelopen 20 jaar voor dat ik Lyme opliep, van een kat inderdaad. Hiervan werd ik toen direkt en kort ziek, waarna ik er nooit meer last van heb gehad. Bartonella Henselae (IgG) antistoffen zijn altijd bij mij aantoonbaar gebleven als serologisch litteken. Ook gedurende mijn Lyme-ziekte is Bartonella niet geheractiveerd. Ook een mogelijke nieuwe Bartonella co-infectie bij mijn Lyme-gevende tekenbeet heeft mogelijk door de reeds aanwezige antistoffen geen kans gehad.
ABX,
Ik vroeg me af of Bartonella wel een serologisch litteken geeft, de meeste bacteriën doen dat niet, behalve Borrelia.
VGM,
VerlorengezondheidM schreef:Bartonella komt voor als co-infectie van HIV en als co-infectie van Lyme; ik vraag mij oprecht af of Bartonella wel zoveel schade kan veroorzaken als deze separaat voorkomt
Degene die zich daar veel mee bezig houdt is Edward B. Breitschwerd
Het is nog een vrij onontgonnen gebied, maar ik dacht ook dat hij tijdens de Norvect conferentie een voorbeeld gaf van iemand met alleen een Bartonella besmetting (tenminste zo had ik dat begrepen), hij legt daar uit dat deze altijd moeilijk te vinden zijn (middels serologie) en de betreffende persoon kreeg langdurig doxy voorgeschreven, ze was zoals hij zei: ernstig ziek
Maar wie weet hoe Bartonella zich verhoudt tot bv Yersinia of andere pathogenen...
VerlorengezondheidM schreef:@Emma,
@verlorengezondheidM
Wat is IFA Borrelia precies?
Heb net even gekeken naar mijn uitslag (van IMD Berlijn).
Het enige dat rood staat is de: Eosinofiele Granulocyten.
Groetjes,
Emma