Ziekte van Parkinson ontstaat mogelijk in de darm

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
VerlorengezondheidM

Re: Ziekte van Parkinson ontstaat mogelijk in de darm

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Wo 28 Dec 2016, 11:40

Syphilis and Lyme Disease -- which together have two of my very favorite Latin names -- Treponema pallidum and Borrelia burgdorferi -- belong to a group of bacteria called spirochetes that look like squiggles and move like corkscrews. Spirochetes don't just inflict misery on humans and other animals, though. Many of them do just fine on their own in rivers, ponds, lakes, and oceans. Here's one captured from a salt marsh in San Francisco Bay.

Geldt dit ook voor de Borrelia's?

Je zult maar per ongeluk een slok water binnenkrijgen tijdens het zwemmen.

Bron: https://blogs.scientificamerican.com/ar ... -bacteria/
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 28 Dec 2016, 18:22

VerlorengezondheidM schreef:Je zult maar per ongeluk een slok water binnenkrijgen tijdens het zwemmen.

:lol:

Geen idee of je ziek kunt worden van water met een borrelia erin, misschien als je het gewoon doorslikt dat ie dan dood gaat in de maag?
Maar ik zou dan niet gaan duiken denk ik.
Stel je krijgt het per ongeluk via je neus naar binnen, zit ie meteen in de hersenen

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Wo 28 Dec 2016, 18:26

:mrgreen:
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Eus

Berichtdoor Eus » Wo 28 Dec 2016, 20:32

Heeft het opeten van een teek risico op ziekte van Lyme?

De Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding (LCI) is een aantal keren gebeld door een GGD met de vraag of er risico is op het krijgen van de ziekte van Lyme na het inslikken van een teek. Het gaat meestal om kleine kinderen die een teek hebben opgegeten die van een hond of kat is afgevallen. Soms was er ook een vermoeden dat het kind op de teek had gekauwd en er is een enkele maal zelfs antibiotica door een huisarts voorgeschreven. In de LCI-richtlijn Lymeziekte is deze situatie niet beschreven. Welk risico lopen deze kinderen?

Bron; http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... e_van_Lyme

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Ma 02 Jan 2017, 17:06

@Eus,

Bedankt voor je constructieve bijdrage in deze :-)

@Sproetje en anderen,

Tijdens het grasduinen kwam ik dit tegen.

Ian Curtis leed aan epilepsie, wat de reden was waarom bij optredens van Joy Division de belichting steeds gedimd moest zijn. Desalniettemin kreeg hij soms nog aanvallen, waarna hij van het podium gedragen moest worden. Hij had een eigen, excentrieke dansstijl, die veel fans deed twijfelen of hij nu een aanval kreeg of aan het dansen was.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ian_Curtis

Epilepsy Drug May Treat Parkinson's
The epilepsy drug zonisamide may help curb the tremors and other movement problems of Parkinson's, a Japanese study shows.

Bron: http://www.webmd.com/parkinsons-disease ... parkinsons
Lyme Test Negative?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 27 Jan 2017, 16:26

Ik vroeg me af hoe het RIVM zo zeker weet of je geen borrelia binnen kunt krijgen wanneer je een besmette teek in de mond krijgt en bv gaat kauwen
Ben de referenties gaan bekijken maar zie alleen deze twee staan:

1.van den Broek PJ, van Everdingen JE, Gassner F, Evenblij MH (eindredacteur). Ziekte van Lyme. Stichting bio-wetenschappen en maatschappij. Cahier 1, 2012, 31e jaargang.
2.LCI-richtlijn Lymeziekte.

Weet iemand misschien waar dat precies beschreven staat in die referentie stukken?
Ik heb zitten zoeken maar kon het nergens vinden, miss. lees ik erover heen.

Wel valt het me op dat de onderstaande studies niet als referenties worden genoemd:

Burgess EC: Experimental inoculation of mallard ducks (Anas platyrhynchos platyrhynchos) with Borrelia burgdorferi. J Wildl Dis. 1989; 25(1): 99–102. PubMed Abstract | Publisher Full Text

Burgess EC: Experimentally induced infection of cats with Borrelia burgdorferi. Am J Vet Res. 1992; 53(9): 1507–11. PubMed Abstract

Burgess EC, Amundson TE, Davis JP, et al.: Experimental inoculation of Peromyscus spp. with Borrelia burgdorferi: evidence of contact transmission. Am J Trop Med Hyg. 1986; 35(2): 355–9. PubMed Abstract

Burgess EC, Patrican LA: Oral infection of Peromyscus maniculatus with Borrelia burgdorferi and subsequent transmission by Ixodes dammini. Am J Trop Med Hyg. 1987; 36(2): 402–7. PubMed Abstract

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 27 Jan 2017, 18:59

Er staat een mail-adres, daar zou je heen kunnen mailen.

Er staan geen referenties naar onderzoeken in maar de reden dat RIVM dit schrijft, staat in deze alinea;
Als er gekauwd wordt op een besmette teek komen de Borrelia-bacteriën uit de darm en speekselklieren van de teek mogelijk kortdurend rechtstreeks in de mondholte en daarmee op het (intacte) mondslijmvlies. De bacterie kan dan geen gebruik maken van de mechanismen die normaal gesproken op gang komen in de teek om de huid te doordringen (of in dit geval het slijmvlies). Bij de korte periode in de mond worden deze bacteriën ook nog blootgesteld aan allerlei enzymen met een antibacteriële werking. Wanneer de teek met Borrelia-bacteriën doorgeslikt wordt, zal het zure milieu in de maag zorgen voor uitschakeling van de bacterie.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 27 Jan 2017, 19:07

Misschien moet ik ze gewoon eens vragen hoe ze dat weten.

Dat zal dan denk ik alleen voor mensen gelden en niet voor dieren, want die kunnen na orale toediening wel antistoffen tegen borrelia ontwikkelen.

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 27 Jan 2017, 19:12

Dat zou goed kunnen, alhoewel ik wel benieuwd ben hoe dat dan werkt. Het is ethisch gezien ook lastig om een proef te doen bij mensen, denk niet dat er zich proefpersonen zullen melden...

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 27 Jan 2017, 19:13

Vrijwillig? :lol: :lol: ik denk het ook niet

Maar soms worden er rigoureuze methodes uit de trukendoos toegepast, zoals bv bij het onderzoeken hoe een bepaald medicijn uitwerkt op mensen:

http://nos.nl/uitzending/19475-nieuwsuur.html
(Vanaf 12:45)

Of zoals een Nederlandse zorgorganisatie ooit heeft uitgevoerd onder de Oegandese bevolking met het middel MMS

Maar ja, hoe dat dan met geïnfecteerde teken zou moeten?
:?:

Terug naar “Gezondheid Algemeen”