Hoi beste lymies,
Binnenkort ga ik weer eens langs de huisarts voor een gezondheidscheck; wat raden jullie aan om allemaal te controleren?
Bedankt!
Advies: gezondheidscheck
Re: Advies: gezondheidscheck
Klachten op het moment:
- Droge huid/mond, veel dorst
- Veel urineren
- Nek/rug/schouder/ruggengraat spierpijn en stijfheid
- Zware benen
- Depressie (komt en gaat, nu voel ik me helder en fris)
- Krakende gewrichten
- Moeite met concentreren/woorden vinden
- Droge huid/mond, veel dorst
- Veel urineren
- Nek/rug/schouder/ruggengraat spierpijn en stijfheid
- Zware benen
- Depressie (komt en gaat, nu voel ik me helder en fris)
- Krakende gewrichten
- Moeite met concentreren/woorden vinden
Sowieso zou ik schildklier, b12, b6 laten checken.
Dank Joost! Welke waardes voor de schildklier moet ik naar vragen? Ik heb vaak gehoord over T3, T4 en THS, of maakt het niet veel uit?
Bedankt, echt fijn!

-
Bezinkingsnelheid, algemeen bloedbeeld lymfocyten...CRP, LDH, GOt (ast), ALAT , ck,vit. D., glucose, epstein-barr,magnesium.
Eventueel MR van de wervelzuil.
Eventueel MR van de wervelzuil.
Vraag ook een M-proteine onderzoek erbij.
Oh, ja en kruis aan:
Eiwitscr.(N)
M-prot type
M-prot. conc
Oh, ja en kruis aan:
Eiwitscr.(N)
M-prot type
M-prot. conc
Laatst gewijzigd door Sproetje op Vr 17 Apr 2015, 14:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Dank voor de tips Paperwhite en Sproetje, wat zijn al die dingen? Ik ben een leek op gebied van medische termen.
Ik zal de onderzoeken proberen te beargumenteren en prioritiseren bij de huisarts. Hij is nogal conservatief. 
Gezonde groet!

Gezonde groet!
Inderdaad B12 als ik je klachten zo lees, echter zijn de Homocysteine en Methylmalonzuur of zelf actieve B-12 testen een betere indicator van je daadwerkelijke B12 status maar vaak kijken ze onterecht alleen naar je B12 waarde. Vitamine D3 is ook vaak laag bij immuunreacties.
Ferritine en CRP ivm mogelijke ontstekingen.
Leukocyten en Erytrocyten.
Ferritine en CRP ivm mogelijke ontstekingen.
Leukocyten en Erytrocyten.
-
Hallo Lemon,
Bezinkingssnelheid leucocyten zijn algemene onderzoeken die op infectie kunnen wijzen. CRP duidt op ontstekingen. Dit zijn vaak weinig kostelijke standaard onderzoeken die altijd worden gedaan bij een standaardonderzoek. Got ,Alat zijn levertesten. Ze zijn vaak licht verhoogd bij lyme. Evenals LDH. Epstein-Barr antistoffen zijn vaak verhoogd bij lyme. Epstein-Barr is het virus dat klierkoorts veroorzaakt. 95% heeft antistoffen tegen dit virus. Bij lyme kunnen deze antistoffen om onbekende reden sterk verhoogd zijn.
Magnesiumtekort kan vermoeidheid en spierkramp geven.
Een MR van de wervelzuil doet men niet zo gauw meer om kosten te besparen. Op MR kunnen ook ontstekingsletsels te zien zijn. Er kunnen hernia's zijn. Die kunnen door lyme veroorzaakt zijn, maar uiterrrad komen die ook voor als je geen lyme hebt.
Insulineresistentie komt frequent voor bij lyme. Glucose nuchter laten meten is ook nuttig om suikerziekte uit te sluiten.
Bezinkingssnelheid leucocyten zijn algemene onderzoeken die op infectie kunnen wijzen. CRP duidt op ontstekingen. Dit zijn vaak weinig kostelijke standaard onderzoeken die altijd worden gedaan bij een standaardonderzoek. Got ,Alat zijn levertesten. Ze zijn vaak licht verhoogd bij lyme. Evenals LDH. Epstein-Barr antistoffen zijn vaak verhoogd bij lyme. Epstein-Barr is het virus dat klierkoorts veroorzaakt. 95% heeft antistoffen tegen dit virus. Bij lyme kunnen deze antistoffen om onbekende reden sterk verhoogd zijn.
Magnesiumtekort kan vermoeidheid en spierkramp geven.
Een MR van de wervelzuil doet men niet zo gauw meer om kosten te besparen. Op MR kunnen ook ontstekingsletsels te zien zijn. Er kunnen hernia's zijn. Die kunnen door lyme veroorzaakt zijn, maar uiterrrad komen die ook voor als je geen lyme hebt.
Insulineresistentie komt frequent voor bij lyme. Glucose nuchter laten meten is ook nuttig om suikerziekte uit te sluiten.
Dank NMDA voor de B12 uitleg en Paperwhite voor de uitgebreide informatie! Heel fijn!
Terug naar “Gezondheid Algemeen”