Beste Leden,
In Juli van het afgelopen jaar ben ik in de Ardennen door twee teken gebeten, waarvan er één zeker meer dan 48 uur heeft ingezeten. Twee weken later begon ik neurologische klachten te krijgen (hevige pijn in mijn arm en een doffe plek in mijn aangezicht rond mijn slaap). Ondanks een negatieve bloedtest, heb ik toen wel Amoxicilline gekregen.
De klachten zijn echter nooit volledig weggegaan en na een paar maanden kreeg ik er helaas ook wisselende pijnen, spiertrekkingen en fasciculaties bij. De huisarts heeft me hiervoor doxycycline voorgeschreven en doorverwezen naar de Neuroloog. Zij heeft vervolgens bloed afgenomen en een MRI scan gemaakt waarop niks bijzonders te zien was.
De doxycycline had uiteindelijk een positief effect op de meeste klachten, maar helaas niet op de wisselende pijnen en de spiertrekkingen. Later heb ik er ook nog oogklachten (eye-floaters en fotofobie/lichtgevoeligheid bij gekregen).
Ik ben zelf overtuigd dat al deze klachten te maken hebben met de tekenbeten, omdat het ziekteverloop bijna een perfecte match heeft en omdat ik vóór de tekenbeten kerngezond was. De neuroloog wilt echter niet mee in mijn verhaal omdat ik meerdere malen een negatieve bloedtest heb afgegeven. Helaas staan zowel mijn huisarts als mijn neuroloog ook wat sceptisch tegenover de Duitse bloedtesten.
Mijn vraag aan jullie is nu vooral of jullie mij via een prive berichtje kunnen helpen met het vinden van een ILADS-arts/Lyme arts die mij klinisch wilt verder behandelen of Duitse testen durft te gebruiken om een diagnose te stellen? Liefst in regio Antwerpen, Vlaams Brabant of Limburg, maar ben ook bereid om verder (Brussel, Zeeland, Nederlands Brabant en Limburg) te reizen!
Andere tips in mijn zoektocht naar een diagnose zijn ook meer dan welkom!
Alvast bedankt,
Rutger
ILADS-arts/Lyme arts gezocht
Terug naar “Vind een behandelaar”