Beste,
Ik heb 9 jaar Lyme . Ik krijg hiervoor regelmatig een AB kuur.
Sinds ik de typische lyme plek (EM )had en lyme geconstateerd was heb ik last van plekken op mijn huid.
Eerst de typische EM op mijn onderarm en daarna een plek op mijn onderbeen . Nu 9 jaar verder zijn mijn onderbenen bovenlijf en bovenramen en onderarmen vol met vlekken bedekt . Als ze ontstaan zijn ze rood en verdikt en jeuken/branden .Sommige plekken worden op den duur rustig en de zwelling neemt op den duur af en je houd er een aangetaste gehavende verkleurde huid aan over.
Voordat ik Lyme kreeg genas ik altijd heel goed en snel van wonden en sneetjes en schaafplekken maar nu is het een drama
De huisarts wil een huid biopsie doen maar ik twijfel of er wel Iets nuttigs uit kan komen.
Wie heeft soortgelijke huidproblemen en de ervaring of een biopt zinvol kan zijn?
9 jaar Lyme en huidproblemen..
Re: 9 jaar Lyme en huidproblemen..
Hee Martijn.
Welkom op het forum en de huidproblemen komen mij wel bekend voor. Zelf heb ik hiervoor toen clarythromicine gekregen in de hoop dat het zou weg trekken maar de AB kuur deed niks. Bij mij begint het met een klein acne achtig puntje dat zich langzaam steeds groter ontwikkeld (toevallig sprak ik iemand met lyme die exact hetzelfde had).
Ik smeer afentoe met cortifil creme (via de dermatoloog gekregen) en dan trekt het langzaam weer weg maar het blijft steeds terug komen alsof mijn immuunsysteem de huid zelf 'aanvalt'. Plus die hormoonzooi maakt je huid alleen maar dunner (Veel mensen met Lyme hebben al last van een dunne huid of ontwikkelen in een later stadium ACA).
Een biopsie kan zeker zinvol zijn maar heb die van mij afgezegd. Ik ben bang dat na het weg snijden van dat stukje huid dat het daarna gaat ontsteken of weer een 'nieuwe' zwakke plek gaat worden. Ik kijk het nog even aan, kan het alsnog laten doen natuurlijk.
In mijn persoonlijke verhaal staan wat foto's geloof ik van die plekken. Die plekken die jij omschrijft lijken weer net wat anders maar er zijn genoeg verhalen te vinden over mensen met de meest uiteenlopende huidklachten.
Hoe zit je qua suiker inname?
Groet en sterkte, Jaybee
Welkom op het forum en de huidproblemen komen mij wel bekend voor. Zelf heb ik hiervoor toen clarythromicine gekregen in de hoop dat het zou weg trekken maar de AB kuur deed niks. Bij mij begint het met een klein acne achtig puntje dat zich langzaam steeds groter ontwikkeld (toevallig sprak ik iemand met lyme die exact hetzelfde had).
Ik smeer afentoe met cortifil creme (via de dermatoloog gekregen) en dan trekt het langzaam weer weg maar het blijft steeds terug komen alsof mijn immuunsysteem de huid zelf 'aanvalt'. Plus die hormoonzooi maakt je huid alleen maar dunner (Veel mensen met Lyme hebben al last van een dunne huid of ontwikkelen in een later stadium ACA).
Een biopsie kan zeker zinvol zijn maar heb die van mij afgezegd. Ik ben bang dat na het weg snijden van dat stukje huid dat het daarna gaat ontsteken of weer een 'nieuwe' zwakke plek gaat worden. Ik kijk het nog even aan, kan het alsnog laten doen natuurlijk.
In mijn persoonlijke verhaal staan wat foto's geloof ik van die plekken. Die plekken die jij omschrijft lijken weer net wat anders maar er zijn genoeg verhalen te vinden over mensen met de meest uiteenlopende huidklachten.
Hoe zit je qua suiker inname?
Groet en sterkte, Jaybee
Volgens mij hoeft een biopt niet altijd nodig te zijn.
Uit uitgebreide bloed/lyme-testen kunnen ze ook al veel te weten komen.
Uit uitgebreide bloed/lyme-testen kunnen ze ook al veel te weten komen.
Hoi, ik heb er zelf geen last van, maar
Zou wel een biopt laten afnemen
Goed van je huisarts dat ie dat aanbiedt
claritromycine gaat niet goed in de huid
Sterkte
Zou wel een biopt laten afnemen
Goed van je huisarts dat ie dat aanbiedt
claritromycine gaat niet goed in de huid
Sterkte
Terug naar “Reguliere Behandeling”