Hallo,
Net terug van bezoek aan een infectieloog en internist van LUMC. Dit vanwege twee jaar al klachten na tekenbeet met EM. Volgens de arts zou ik met zekerheid geen Lyme meer kunnen hebben omdat ik immers al 4 weken een behandeling met doxycycline heb gehad. Hierna waren inderdaad de koortsaanvallen weg, echter zijn de klachten van koorts en allerlei andere lymeklachten opnieuw teruggekomen. Volgens de arts kon dit absoluut niet meer komen door Lyme. Hij beweerde dat met zekerheid Lyme is uitgesloten omdat deze 4 weken met doxycycline is behandeld. En volgens hem kan je dan echt geen Lyme meer hebben of terugkrijgen. Ik vroeg hem is het dan zo dat alle lymepatiënten met chronische lyme de lyme kwijtraken door 4 weken doxycycline? Toen zei hij ja, dat klopt. En dat je dan vervolgens hem het beste naar de SOLKpoli kan omdat de klachten niet te verklaren zijn. En erbij dat hij al veel mensen met Lyme had gezien die ondanks behandeling toch klachten hielden en dat men nog niet weet hoe dat komt. En dus tot die tijd het als een onverklaarbare klachten moet worden beschouwd. En dus het beste thuishoren in een SOLK poli.
Heeft deze arts het bij het juiste eind? Is het echt dat de Lyme met zekerheid weg is na 4 weken doxycycline en niet weer terug kan komen? Hij zei dat dit volgens de CBO richtlijn zo was en dit dan het advies was.
Op naar de SOLK na advies infectioloog?
Re: Op naar de SOLK na advies infectioloog?
Ik moet echt even reageren, want ik had ook een teek met EM na verwijdering door huisarts zelf.
Kreeg 14 dagen amoxicilline, ivm de zonneschijn (Juni)
Ondanks dat kreeg ik toch lyme gerelateerde klachten, incl. verhogingen.
Mijn huisarts bleef lange tijd volhouden dat het geen lyme meer kon zijn, ik was immers behandeld vlgs. protocol
Maar tjee, ik kreeg na verloop van tijd de meest vreemde diagnoses, die op zich wel klopten, maar niemand die het aan lyme wilde linken.
Op het laatst kon ik mijn hoofd niet eens meer bewegen.
Het heeft me jaren gekost, dat gevecht.
Veel tijd verloren daardoor.
Nu word ik eindelijk juist behandeld met langdurige ab, drie soorten.
Kreeg 14 dagen amoxicilline, ivm de zonneschijn (Juni)
Ondanks dat kreeg ik toch lyme gerelateerde klachten, incl. verhogingen.
Mijn huisarts bleef lange tijd volhouden dat het geen lyme meer kon zijn, ik was immers behandeld vlgs. protocol
Maar tjee, ik kreeg na verloop van tijd de meest vreemde diagnoses, die op zich wel klopten, maar niemand die het aan lyme wilde linken.
Op het laatst kon ik mijn hoofd niet eens meer bewegen.
Het heeft me jaren gekost, dat gevecht.
Veel tijd verloren daardoor.
Nu word ik eindelijk juist behandeld met langdurige ab, drie soorten.
- VerlorengezondheidM
Lyme bacteria survive 28-day course of antibiotics months after infection
Bron: https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 143613.htm
700 artikelen over persisterende Lyme.
Bron: viewtopic.php?t=1731
Bedoelt jouw arts onderstaande CBO-richtlijn toevallig?
Nieuwe richtlijn ziekte van Lyme onacceptabel voor Lymevereniging
Bron: https://www.perssupport.nl/persbericht/ ... vereniging
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Super bedankt alvast voor de reacties. Ik ben gebroken over dat ik zo niet serieus genomen werd! Boos en verdrietig ervan. Notabene onlangs nog door neuroloog laten vertellen dat mijn klachten waarschijnlijk door Lyme kwamen en nu komt deze man die notabene internist/infectioloog is me vertellen dat dit onzin is en dit niet kan. Gelukkig heb ik het Radboud nog waar ik in oktober heen kan. Durf daar amper meer heen al hoor ik daar betere verhalen over. Deze artikelen zal ik eens proberen om met deze arts over te hebben, ipv me te laten afschepen in het SOLKhoekje als zijnde 'zomaar onverklaarbare klachten' na tekenbeet met EM en positieve IGM na de beet kan ik toch niet mijn klachtenbeeld passend bij de ziekte van Lyme als onverklaarbare klachten laten aanpraten?
Zou een kopie van je testuitslag opvragen en deze meenemen naar het Radboud.
Onderzoek toont aan dat de Borrelia bacterie 28 dagen Doxycycline overleefd.
Jij hoort zeker niet bij de Solk Poli terecht te komen.
Henriëtte
Onderzoek toont aan dat de Borrelia bacterie 28 dagen Doxycycline overleefd.
Jij hoort zeker niet bij de Solk Poli terecht te komen.
Henriëtte
solk-poli heeft geen zin
ik ben ook een keer naar zo'n soort poli gestuurd, vanuit afdeling tropenziekte.
het heeft geen zin om daar tijd in te steken.
je kan dan nog beter naar het alternatieve circuit gaan.
daar kunnen ze ook lyme-testen doen en behandelen.
bij mij is de lyme ook al een paar keer op gedoken, omdat de ziekte om de 4 á 6 weken eitjes in je lichaam maakt, en als deze niet op tijd bestreden zijn en ingecapseld zijn, kunnen ze op zwakke momenten weer opduiken en je symptomen geven die lyme-aanduiden.
ik heb al diverse keren lange periodes van AB gehad, maar dit hielp niet.
ben nu aardig onder behandeling bij een natuurgeneeskundige
succes met je zoektocht.
ik ben ook een keer naar zo'n soort poli gestuurd, vanuit afdeling tropenziekte.
het heeft geen zin om daar tijd in te steken.
je kan dan nog beter naar het alternatieve circuit gaan.
daar kunnen ze ook lyme-testen doen en behandelen.
bij mij is de lyme ook al een paar keer op gedoken, omdat de ziekte om de 4 á 6 weken eitjes in je lichaam maakt, en als deze niet op tijd bestreden zijn en ingecapseld zijn, kunnen ze op zwakke momenten weer opduiken en je symptomen geven die lyme-aanduiden.
ik heb al diverse keren lange periodes van AB gehad, maar dit hielp niet.
ben nu aardig onder behandeling bij een natuurgeneeskundige
succes met je zoektocht.
meid1988 schreef:bij mij is de lyme ook al een paar keer op gedoken, omdat de ziekte om de 4 á 6 weken eitjes in je lichaam maakt, en als deze niet op tijd bestreden zijn en ingecapseld zijn, kunnen ze op zwakke momenten weer opduiken en je symptomen geven die lyme-aanduiden.
Het kan zijn dat je in de war bent met nematoden, die leggen wel eitjes, maar borrelia b. legt geen eitjes hoor.
Sproetje schreef:meid1988 schreef:bij mij is de lyme ook al een paar keer op gedoken, omdat de ziekte om de 4 á 6 weken eitjes in je lichaam maakt, en als deze niet op tijd bestreden zijn en ingecapseld zijn, kunnen ze op zwakke momenten weer opduiken en je symptomen geven die lyme-aanduiden.
Het kan zijn dat je in de war bent met nematoden, die leggen wel eitjes, maar borrelia b. legt geen eitjes hoor.
zoals ik begreep bij een voorlichting van st. tekenbeetziekten wel.
maar ik ben daarin geen expert
Hoihoi,
Gister ook in het radboud geweest, en goede ervaring opgedaan mbt de neurologen daar.
Ik denk dat het ook een kwestie is van tegen de juiste artsen aan te lopen.
Bij mij is dit 17 jaar lang misgegaan, of ik had de juiste artsen met weinig kennis die tenminste echt hun best wel deden, of ik had artsen weinig kennis die pretendeerden alles erover te weten.
Deze laatstgenoemden wil je liever niet tegenaan lopen, je gezondheid is er immers afhankelijk van.
Soms is het echter ook beleid wat blindelings gevolgd word.
1 slechte arts maakt geen slecht ziekenhuis en andersom evenmin.
Groetjes Moon.
Gister ook in het radboud geweest, en goede ervaring opgedaan mbt de neurologen daar.
Ik denk dat het ook een kwestie is van tegen de juiste artsen aan te lopen.
Bij mij is dit 17 jaar lang misgegaan, of ik had de juiste artsen met weinig kennis die tenminste echt hun best wel deden, of ik had artsen weinig kennis die pretendeerden alles erover te weten.
Deze laatstgenoemden wil je liever niet tegenaan lopen, je gezondheid is er immers afhankelijk van.
Soms is het echter ook beleid wat blindelings gevolgd word.
1 slechte arts maakt geen slecht ziekenhuis en andersom evenmin.
Groetjes Moon.
Terug naar “Reguliere Behandeling”