Hoe verder?

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
roschr

Hoe verder?

Berichtdoor roschr » Di 05 Feb 2019, 12:40

Ik ben waarschijnlijk al in 2002 besmet met lyme en later in 2015 opnieuw een tekenbeet, beide keren net EN. Helaas wist ik dit niet in 2002....
Sinds 2010 ontwikkelde ik depressies en een angststoornis. Volkomen onverwacht en m.i. niet passend bij mij...
In 2015 na beet wel 4 weken doxy gehad en een klein jaar klachtenvrij geweest. In 2016, na een behandeling bij kaakchirurg begonnen lichamelijke klachten die nog steeds voortduren en alsmaar erger worden.
In 2016/17 1/2 jaar minocycline met plaquenile via dr. K. in Amsterdam. Weinig effect maar goed leefbaar. Daarna 1,5 jaar core protocol Buhner, klachten leken te stabiliseren.
Sinds september 2018 toename klachten, vooral in spieren en keel. Ook cognitief en stemming verminderd. Ik ben niet meer mezelf..
Half januari gestart met nieuwe AB kuur, azitromicine en Rimfapicine, wederom via dr. K. Nu dus drie weken bezig.
Ik ervaar verdere achteruitgang op alle vlakken met vooral pijn in hamstring/bil krijg en daardoor slechter slaap, moeilijker loop, etc. Ook geestelijk gaat het duidelijk slechter, somber, vlak en cognitief verslechterd.
Ik vraag me af of de AB wel wat doet en of de toename van klachten hieraan zijn toe te schrijven, herx, of dat de lyme zelf uitbreid. Echt een piek in klachten heb ik sinds AB niet ervaren, het gaat geleidelijk minder goed.
Voordat ik startte is er een bloedtest gedaan waaruit geen actieve borrelia kwam maar dit zegt natuurlijk niet alles. Dr. K. had dit vooraf al voorspeld. Wat wel naar voren kwam waren hogere waarden v.w.b. EVV en Chlamidia pheunomia. Maar ja, wat veroorzaakt wat?
Deze week zal ik opnieuw naar Amsterdam en overleggen hoe nu verder.
Iemand suggesties over mijn behandeling? Heeft iemand ook keel klachten? Het gevoel dat de wanden van je keel verslappen en hangen..

Dank voor jullie reacties!

meid1988

Re: Hoe verder?

Berichtdoor meid1988 » Di 05 Feb 2019, 19:43

bepaalde klachten/lichaamreacties herken ik wel.

ik zal je een pb sturen

Sproetje

Re: Hoe verder?

Berichtdoor Sproetje » Wo 06 Feb 2019, 12:38

Hallo Roscher,

Welkom op het forum.

Ik ben voor 2 jaar terug ook op chlamydia pneu pos getest, hier vind je meer info:

http://cpnhelp.org/

viewtopic.php?f=30&t=572

Wat die borrelia betreft, misschien heb je hier ook wat aan:

http://www.borelioza.org/materialy_lyme ... isease.pdf

bv
In fact the on going six year old Nantucket Island Lyme Treatment Study, showed IV antibiotics to have the highest relapse rate in late Lyme disease! This was because doctors put too much faith in IV antibiotics, as being so powerful, that they did not follow up IVs with oral antibiotics. The key to treating late Lyme appears to be the length of antibiotic treatment, not the method. If IVs are followed up by six months or more of oral antibiotics, the relapse rate dropped to 13%. (Dr. Leslie Fein MD, MPH, Magnarelli MD, MPH 96 LDF Conference)
…..
Incomplete antibiotic treatment of Lyme Encephalitis can harm the patient

Groetjes

Terug naar “Reguliere Behandeling”