Allergische reactie Fasigyn

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
RoelA

Allergische reactie Fasigyn

Berichtdoor RoelA » Do 21 Mei 2020, 20:50

Voor lymepatienten is het vaak lastig om onderscheid te maken tussen een herx en een allergische reactie. Ik weet dat ik zelf een hoop dingen in het verleden heb geslikt waarbij ik me slechter voelde en dit altijd wegschoof onder de noemer "herx"...
Inmiddels weet ik gelukkig wel beter, maar deze laatste keer was het ook gewoon overduidelijk:

De laatste maanden gaat het namelijk best de goede kant op, ook deels dankzij de tinidazol die ik ben gaan slikken. Door omstandigheden van de pandemie heb ik moeten overschakelen van fabrikant. Voorheen had ik de Tiniba, en nu kreeg ik Fasigyn voorgeschreven. Awel, binnen 2 dagen na omschakelen lag ik met ernstige darmirritatie, misselijkheid, slapeloosheid en psychische klachten op bed. Nu was het wel duidelijk, dit kon niet aan het actieve ingredient tinidazol liggen, ik had hier immers geen last van met de Tiniba...
Wat blijkt, Fasigyn bevat Natrium Lauryl Sulfaat, een stofje wat bijvoorbeeld ook in shampoo en tandpasta zit. Sommige mensen zijn hier gevoelig voor, waaronder mensen zoals ik met een mast cell probleem (MCAS).
Een interessante case study beschrijft exact dit probleem bij MCAS:
https://sa1s3.patientpop.com/assets/docs/95623.pdf

Waarom stoppen ze ook zo'n stom stofje in een antibiotica vraag je je af?! :x
Pas dus op als je met medicatie start. Een verslechtering is niet altijd een teken van een herx!

RoelA

Re: Allergische reactie Fasigyn

Berichtdoor RoelA » Do 21 Mei 2020, 20:55

Oh ja, ik ben dus per direct gestopt met de Fasigyn. En inmiddels kalmeren mijn klachten weer en zit ik weer bijna op mijn oude niveau.
Mocht er iemand alsnog interesse hebben in het middel, stuur me dan een berichtje.

elant5061

Berichtdoor elant5061 » Vr 21 Aug 2020, 00:08

Hallo, ik heb fasigyn nodig.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Ma 26 Okt 2020, 18:27

elant5061 schreef:Hallo, ik heb fasigyn nodig.

ok, ik heb je nu al een aantal keer een bericht gestuurd, maar volgens mij lees je de PB niet?

Terug naar “Reguliere Behandeling”