Dag allemaal,
In januari heb ik de diagnose ME/CVS gekregen. Ik heb therapieën gehad maar de klachten blijven terugkomen. Met ups en downs.
Ik heb in het voorjaar via de huisarts oa mn bloed laten testen op Lyme, uitslag negatief.
Ik ben nu onder behandeling bij een natuurgeneeskundige arts en zij denkt sterk aan Lyme.
Bijna alle symptomen komen overeen met mijn klachten.
Het blijft gewoon lastig want ik weet dat veel andere ziektes (net zoals ME/CVS) overlappen met elkaar qua klachten.
Ik wil heel graag een test laten doen welke betrouwbaarder is dan een standaard onderzoek bij een lab.
Maar waar kan ik het beste terecht? Of raden jullie me aan nogmaals via de huisarts te laten testen, ik heb ergens gelezen dat de antistoffen niet altijd zichtbaar zijn in begin stadium. Dus maanden later misschien nog eens laten testen???
Ik ben echt radeloos want twijfel of de diagnose die ik nu heb wel klopt....
Gr Annemieke
Welke (bloed)test is betrouwbaar?
- VerlorengezondheidM
Re: Welke (bloed)test is betrouwbaar?
Hoi Annemieke,
Welkom op het Lyme-forum.
Heb je ook al een Western Blot Lyme test gedaan bij je huisarts of internist of alleen de standaard Elisa Lymetest, zo nee vraag hier alsnog om?
Vraag ook een kopie van je uitslagen zodat je zelf kunt zien of eventueel hier navraagt of deze wel echt negatief zijn en geen grensgeval is bijvoorbeeld.
De Western Blot kan net als de Elisa test ook vals negatief zijn maar met een positieve reguliere lymetest sta je wellicht relatief sterker.
Hier heb ik nog wat additionele informatie over Lyme testen, lees meer
Hopelijk heb je er wat aan.
Succes!
Gr. VGM
Welkom op het Lyme-forum.
Heb je ook al een Western Blot Lyme test gedaan bij je huisarts of internist of alleen de standaard Elisa Lymetest, zo nee vraag hier alsnog om?
Vraag ook een kopie van je uitslagen zodat je zelf kunt zien of eventueel hier navraagt of deze wel echt negatief zijn en geen grensgeval is bijvoorbeeld.
De Western Blot kan net als de Elisa test ook vals negatief zijn maar met een positieve reguliere lymetest sta je wellicht relatief sterker.
Hier heb ik nog wat additionele informatie over Lyme testen, lees meer
Hopelijk heb je er wat aan.
Succes!
Gr. VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”