Goedemiddag,
Ik ben pos getest op lyme Eia en Western Blot IGM en
pos IGG Eia en neg IGG Western Blot.
Nu heb ik net 4 weken doxy 200 mg erop zitten.
Klachten zijn niet weg en dus heb ik een afspraak bij een lyme poli.
Nu vraag ik met het volgende af;
Zij willen bloed testen, heeft dit uberhaupt zin na een maand doxy?
Ik had namelijk tijdens de kuur Pro Health in Weert gebeld, dacht laat ik zelf alles wel testen, zo duur is dat nou ook weer niet, en die zeiden, valt niets te testen, moet je 10 weken 'schoon' (van antibiotica) voor zijn.
En voor het geval ze een lumbaalpunctie voorstellen, geeft dat dan wel een goed beeld na een doxy kuur?
Eerlijk gezegd zit ik daar niet op te wachten. Heb gelezen dat je er een flinke terugslag van kunt krijgen en dat het (zonder de antibiotica) ook al niet heel nauwkeurig is.
'Bewezen' is het al dat ik lyme heb, vanwege de tests maar voornamelijk ook vanwege alle klachten dus ik vraag me dan af wat er nog te testen is en wil liever gelijk doorpakken.
Omdat ik toch zelf een beetje wil sturen hoe nu verder lees ik me suf maar ik kom er niet goed uit wat ik nou zelf de beste optie zou vinden.
Is dat;
oraal antibiotica en dan in hogere dosis/combinatie of
Ceftriaxon via infuus en dan hoe lang?
Ik moet a.s. donderdag dus als er nog iemand is die hier wat van weet en mij zou kunnen adviseren dan hoor ik dat graag.
gr.
Testen zin na antibiotica kuur?
Re: Testen zin na antibiotica kuur?
Hoi,
Misschien is onderstaande onderzoek iets om te lezen:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3132871/
Het is wel aan te raden om langere tijd ab vrij te zijn voordat je je weer opnieuw wil laten testen, antibioticum beìnvloed je immuunsysteem.
Ik neem aan dat voor een lumbaalpunctie hetzelfde geldt, hoewel er gezegd wordt dat doxy niet goed de bloedhersen barriere passeert.
Sterkte met je verdere keuzes
pvd schreef:Nu heb ik net 4 weken doxy 200 mg erop zitten.Klachten zijn niet weg en dus heb ik een afspraak bij een lyme poli.
Misschien is onderstaande onderzoek iets om te lezen:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3132871/
pvd schreef:Zij willen bloed testen, heeft dit uberhaupt zin na een maand doxy?Ik had namelijk tijdens de kuur Pro Health in Weert gebeld, dacht laat ik zelf alles wel testen, zo duur is dat nou ook weer niet, en die zeiden, valt niets te testen, moet je 10 weken 'schoon' (van antibiotica) voor zijn.
Het is wel aan te raden om langere tijd ab vrij te zijn voordat je je weer opnieuw wil laten testen, antibioticum beìnvloed je immuunsysteem.
pvd schreef:En voor het geval ze een lumbaalpunctie voorstellen, geeft dat dan wel een goed beeld na een doxy kuur?
Ik neem aan dat voor een lumbaalpunctie hetzelfde geldt, hoewel er gezegd wordt dat doxy niet goed de bloedhersen barriere passeert.
Sterkte met je verdere keuzes
Bedankt voor de info.
Heb al stukken gelezen, interessant maar het blijft nog altijd lastig om een weloverwogen keuze te maken. En ik zie niets staan over Ceftriaxon maar kan eroverheen hebben gelezen.
Heb al stukken gelezen, interessant maar het blijft nog altijd lastig om een weloverwogen keuze te maken. En ik zie niets staan over Ceftriaxon maar kan eroverheen hebben gelezen.
Hoi,
Nee, niet ceftriaxon, maar omdat je zei dat je doxy had gehad
Over Ceftriaxon staat wel e.e.a. online, maar ikzelf ben niet erg bedreven, gezien ik nooit cef heb gehad, en hoogstws. ook nooit zal krijgen.
Wel kan ik je nog een schemaatje geven, helaas staat ceftriaxon daar ook niet bij.
https://www.biologischmedischcentrumbmc ... dazole.htm
Nee, niet ceftriaxon, maar omdat je zei dat je doxy had gehad
Doxycycline reduced spirochetal structures ∼90% but increased the number of round body forms about twofold.
Over Ceftriaxon staat wel e.e.a. online, maar ikzelf ben niet erg bedreven, gezien ik nooit cef heb gehad, en hoogstws. ook nooit zal krijgen.
Wel kan ik je nog een schemaatje geven, helaas staat ceftriaxon daar ook niet bij.
https://www.biologischmedischcentrumbmc ... dazole.htm
Ja, die staatjes had ik al bestudeerd, bedankt, maar hoe weet je welke Burdorferi B-31 of S-297 hebt?
Ik had al begrepen van alles wat ik heb gelezen dat Doxy alleen zo wie zo niet geschikt is, vanwege de cystes, ik had ook plaquenil moeten hebben, volgens mij ook een veel hogere dosis of een combinatie van antibiotica's of dus Ceftriaxon schijnbaar.
Er zijn zoveel verschillende behandelmethodes, ik vind het maar lastig.
Waarom heb jij geen Ceftriaxon gehad? Geven ze dat niet aan iedereen die orale antibiotica heeft geprobeerd?
Ik had al begrepen van alles wat ik heb gelezen dat Doxy alleen zo wie zo niet geschikt is, vanwege de cystes, ik had ook plaquenil moeten hebben, volgens mij ook een veel hogere dosis of een combinatie van antibiotica's of dus Ceftriaxon schijnbaar.
Er zijn zoveel verschillende behandelmethodes, ik vind het maar lastig.
Waarom heb jij geen Ceftriaxon gehad? Geven ze dat niet aan iedereen die orale antibiotica heeft geprobeerd?
Ik weet niet exact op welke strains er getest wordt bij Armin labs, maar daar kwam bij mij Borrelia burgdorferi ss b 31 uit.
Nou, of je orale ab hebt gehad had er in mijn geval niet zoveel mee te maken, maar ik was door omstandigheden niet in de gelegenheid om mijn afspraak bij de lyme poli in Apeldoorn na te komen.
Wie weet was mijn lumbaalpuntie daar wel pos. uitgevallen.....dan had ik wel iv cef kunnen krijgen daar.
Maar ik denk dat je iv cef ook beter kunt combineren met bv plaquenil voor een beter resultaat.
T. Grier heeft daar ook e.e.a. over geschreven.
Ben later via een andere weg bij een vrij gevestigde arts onder behandeling gegaan.
Deze schrijft alleen orale ab voor.
pvd schreef:Waarom heb jij geen Ceftriaxon gehad? Geven ze dat niet aan iedereen die orale antibiotica heeft geprobeerd?
Nou, of je orale ab hebt gehad had er in mijn geval niet zoveel mee te maken, maar ik was door omstandigheden niet in de gelegenheid om mijn afspraak bij de lyme poli in Apeldoorn na te komen.
Wie weet was mijn lumbaalpuntie daar wel pos. uitgevallen.....dan had ik wel iv cef kunnen krijgen daar.
Maar ik denk dat je iv cef ook beter kunt combineren met bv plaquenil voor een beter resultaat.
T. Grier heeft daar ook e.e.a. over geschreven.
Ben later via een andere weg bij een vrij gevestigde arts onder behandeling gegaan.
Deze schrijft alleen orale ab voor.
Interessant.
Toevallig heb ik namelijk net een heel rapport gelezen van ene Marty Ross die beweert dat oraal net zo goed is als iv (mits juist gedoseerd, juiste combi) en als dat kan wil ik dat eerst proberen want zit echt niet te wachten op een opname.
Dit stukje heb ik eruit gekopieerd om voor te leggen aan de neuroloog morgen bij het MCL.
"I find that benzathine penicillin G (Bicillin LA) 1.2 million units given 3 to 4 times a week or high dose oral amoxicillin 500mg 3-4 pills 3 times a day is nearly as effective as IV antibiotic regimens. These treatment regimens deliver effective drug levels that penetrate tissues and the brain."
https://www.treatlyme.net/guide/best-lyme-tests
Hoe gaat het dan nu met jou? Hoe lang heb je al lyme? En hoe lang antibiotica al?
Toevallig heb ik namelijk net een heel rapport gelezen van ene Marty Ross die beweert dat oraal net zo goed is als iv (mits juist gedoseerd, juiste combi) en als dat kan wil ik dat eerst proberen want zit echt niet te wachten op een opname.
Dit stukje heb ik eruit gekopieerd om voor te leggen aan de neuroloog morgen bij het MCL.
"I find that benzathine penicillin G (Bicillin LA) 1.2 million units given 3 to 4 times a week or high dose oral amoxicillin 500mg 3-4 pills 3 times a day is nearly as effective as IV antibiotic regimens. These treatment regimens deliver effective drug levels that penetrate tissues and the brain."
https://www.treatlyme.net/guide/best-lyme-tests
Hoe gaat het dan nu met jou? Hoe lang heb je al lyme? En hoe lang antibiotica al?
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”