Lyme ELISA test, eerlijk en betrouwbaar??

VerlorengezondheidM

Re: Lyme ELISA test, eerlijk en betrouwbaar??

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 26 Jan 2018, 00:44

En ik maar denken waarom ik telkens toch negatief test op die standaard ELISA Lyme test :oops:
The Voice of the People on Lyme Disease
Helke Ferrie
Vitality, May 2012

Oh Lord, give me patience, but hurry, for my heart is sinking into black despair!

The Minister’s response is appalling: it does not address the irrefutable, documented facts outlined in the petition, bypasses the core problem of Chronic Lyme disease, ignores the key demand – current, scientifically validated and reliable testing which is not available in Ontario and forces those who can afford it to go to the US – and simply re-affirms that all is well with that bogus two-tiered ELISA-plus Western-blot test which MPP Bailey’s petition wants to be make history. How can a government defend a test that is known to be 95% false negative? Even if it is supported by federal guidelines? Truly, Health Canada sees no evil, Public Health hears no evil, and the Ministry of Health speaks no evil.

Bron: http://helkeferrie.com/the-voice-of-the ... e-disease/

Als ik dr. H. van het AMC tenminste goed heb beluisterd en begrepen, blijft de ELISA Lymetest het uitgangspunt.....

Hoop doet leven.
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 04 Feb 2018, 10:11

The 2-tier serology assay missed 85.7% of the cases of early Lyme disease with spirochetemia

Bron: https://www.change.org/p/the-us-senate- ... u/22255324
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 11 Feb 2018, 20:32

Wij schrijven......1988 :?
Seronegative Lyme Disease

Bron: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NE ... 2013192203
Lyme Test Negative?

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 29 Jul 2018, 22:31

22 Reasons why your Negative Lyme Test may be Wrong

Bron: http://whatislyme.com/22-reasons-why-yo ... -be-wrong/
Lyme Test Negative?

Jaybee

Berichtdoor Jaybee » Do 09 Aug 2018, 16:12

Verschrikkelijk is het ja. Reguliere arsten doen tegenwoordig alleen nog maar aan symptoom bestrijding is mijn eigen ervaring. Ook al ben je nog zo zeker van jezelf, dan nog praten ze je het liefste aan dat het in je hoofd zit. Dit heeft mij destijds zoveel stress bezorgd dat ik zeker weten zieker ben geworden, ik was zogenaamd de gezondste jongen van het dorp met psychische problemen.

Na lang aandringen bij huisarts nummer 2 hebben ze een ELISA test gedaan en er kwam natuurlijk geen lyme uit. Natuurlijk was dit ook gelijk een rede om niet verder te zoeken terwijl een western blot test wel op zijn plaats was geweest. Te belachelijk voor woorden, ik ben uiteindelijk uit het reguliere gestapt omdat ik letterlijk bang was dat ik iemand daar wat aan zou doen als dit zo doorging. Mijn eerste huisarts hoef ik ook echt niet tegen te komen op straat want die was nog te beroerd om een algemeen bloedbeeld af te nemen.

Dit moet echt gaan veranderen globaal..
https://quantumleap.is/

Je lichaam is een zeldzame Lamborghini, laat jezelf niet afschepen..

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Za 18 Aug 2018, 15:57

Moon schreef:Ff omhoog kicken

Met bulls eye!
Meerdere zelfs.... negatieve Hollandse Elisa.
Positieve westernblot in Amerika .
Positieve ltt augsburg.

Hoi Moon :)

Ik vroeg mij laatst af of die -50% van dr. Horowitz niet wat te positief was, zie onderstaande link van microbioloog T Grier.

The nature of all antibody is to seek out the proper antigen. The level of free antibody available is variable and often inadequate for the amount of antigen available. As antigen increases (i.e. The bacteria are dividing faster than the immune system can handle), free antibody drops.

What a high ELISA test may be a better indicator of is what level of immunity is the patient capable of mounting against this infection? A high titer is the same thing as saying the patient has a high natural immunity, and a low can mean that the patient may be overwhelmed by infection.

In one year-long study by Dr. Sam Donta, MD, done on chronic Lyme patients, the initial ELISA tests proved to be more than 66+% inaccurate (1996 LDF Conference lecture).

Bron: https://sites.google.com/site/floridaly ... -tom-grier
Lyme Test Negative?

Moon

Berichtdoor Moon » Za 18 Aug 2018, 16:45

Zakt je broek toch ook van af, niet dan?
Hier willen ze me iedere keer een opnieuw een elisa laten doen, maar ik weiger hardnekkig.
Momenteel kan ik bv moeilijk schrijven ten gevolge van neuralgische amyotrofie aan mijn rechter schouder/nek/arm en hand.
Helse pijn, jaja....fijn die neurolyme.

En huisartsen kennen het niet eens laat staan dat ze weten dat het 1 een gevolg is van het ander.

Hebben ze weer een excuus om mij opnieuw te testen, wat ik dus beslist niet doe.
Totaal nutteloos en heeft totaal geen zin :evil:

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 19 Aug 2018, 12:11

Moon schreef:Zakt je broek toch ook van af, niet dan?

Zeg dat wel; dat artikel van dr. Sam Donta komt notabene uit 1996 en wij leven (=creperen) nu in 2018.

Ik zie monteurs van autodealers in 2018 al werken met 30% nauwkeurige test-meetapparatuur om storingen / onregelmatigheden te 'detecteren' bij auto's...

'Mijn gezondheid is mij alles waard' :?

'De patiënt staat centraal' :?

'Zelfredzaamheid' :?

'Met marktwerking in de zorg wordt 'onze' zorg beter en goedkoper (voor wie wordt er niet bij vermeld)' :?

Hier een artikel uit 1990 :shock:

Sequestration of antibody to Borrelia burgdorferi in immune complexes in seronegative Lyme disease

Bron: https://www.sciencedirect.com/science/a ... 3690906066

P.s.: Lees ik het nou goed dat bij die immuun complexe groep seronegatieve patiënten met name een reactieve 41 Kd Antigen wordt gevonden?

Waarom is in China, tenminste als ik mij niet vergis een positieve P41 band voldoende voor een diagnose Lyme?

Als Lyme (werkelijk) zo zeldzaam is waarom verklaart het Chinese RIVM dan aan Dr. Richard Horowitz dat 6% van hun bevolking Lyme heeft?

Als co-infecties eerder regel dan uitzondering zijn; waarom wordt daar anno 2018 in de standaard test procedure van Lyme nog steeds geen rekening mee gehouden?

Of komt het financieel beter uit dat co-infecties een uitzondering zijn i.p.v. de regel, weet iemand toevallig hoe dat zit?

Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4795628/

Bepaalde aanwezige co-infecties kunnen testresultaten van bepaalde soorten Lymetesten beïnvloeden; ik ben geen arts maar dat lijkt mij toch behoorlijk relevant!

HIV and co-infections

The majority of deaths occur in sub-Saharan Africa where rates of opportunistic co-infections are disproportionately high.

Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3697435/
Laatst gewijzigd door VerlorengezondheidM op Do 30 Aug 2018, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Lyme Test Negative?

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Do 30 Aug 2018, 06:42

Spät- und chronische Borreliose - Donta Studie

Der ELISA hat sich als unzuverlässiger Test für viele Patienten mit Lyme-Borreliose herausgestellt - sowohl im Anfang der Infektion als auch im späteren Verlauf der Krankheit (8, 10). Ein Grund für die mangelhafte Sensitivität des ELISA ist die Verwendung von kompletten Organismen, was zu einer starken Hintergrundabsorption führt. Nach Korrektur des starken Hintergrundes kann nur ein kleiner Prozentsatz von Positiven gefunden werden.

Weil der Westernblot die Proteine der Borrelien trennt, können spezifische Reaktionen sichtbar und genauere Interpretationen der Ergebnisse gemacht werden. Über 75 % der Patienten mit chronischer Lyme-Borreliose haben einen negativen ELISA, während der Western Blot positiv ist (8,10). Patienten mit oligoartikularer Arthritis könnten eher stabile IgG-Antworten und positive ELISA-Tests und IgG-Western Blots haben (13).

Im Westernblot sind die ersten Immunreaktionen bei Lyme-Borreliose die auf das 41kd Flagellin Protein und das 23 kdOspC (Outer Surface (= Äussere-Oberfläche-) Protein.

Typischerweise gibt es während der Zeit des Erythema Migrans eine IgM-Reaktion auf das 23 kd und 41 kd Protein, aber keine IgG-Reaktionen. Innerhalb der nächsten Wochen bleibt die IgM-Reaktion bestehen, manchmal begleitet von weniger spezifischen Reaktionen auf 60 kd und 66 kd Proteine, und nun werden IgG-Reaktionen auf 23 kd und 41 kd Proteine sichtbar.

Daher scheint das Auftreten einer Immunantwort auf das 23 kd und 41 kd Protein -bei gleichzeitigem entsprechendem klinischen Bild- der Diagnosebeweis für Lyme-Borreliose zu sein.

Während das 41 kd Protein nicht nur bei Borrelia burgdorferi auftritt, scheint das 23 kd Protein nur bei Borrelia burgdorferi aufzutreten. Ebenso offensichtlich eindeutige Proteine von Borrelia burgdorferi sind die Proteine

31 kd (Osp A) und
34 kd (Osp B),
35 kd,
37 kd,
39 kd sowie
83/93 kd.

http://www.borreliose.de/html/index.php ... %3DPrinter

Henriëtte

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Do 30 Aug 2018, 11:25

Beste Henriëtte,
Dank voor je bijdragen. Zou jij bij het plaatsen van Duitse tekst er een Nederlandse samenvatting of vertaling bij willen geven voor degenen (de meesten) die geen Duits kunnen? Dankje!

Leia, moderator

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”