Hoe lang aantoonbaar?

Elinemo

Hoe lang aantoonbaar?

Berichtdoor Elinemo » Zo 09 Nov 2014, 22:41

Ik heb inmiddels uitgevogeld dat een vermeende ringworm, die ik ruim 11 jaar geleden tijdens mijn 3 weken tjechie dacht te hebben in mijn knieholte , zeer waarschijnlijk een EM is geweest.
Toen als zodanig niet herkend en aangezien de ring in mijn huid weg is getrokken ben ik er nooit mee naar een dokter geweest.
Stel dat daar het punt van besmetting is geweest, zou er dan nog iets te zien zijn in bloedtesten?

Ik heb pas de laatste jaren klachten gekregen, waarbij ik een tekenbeet van 5 a 6 jaar terug als mogelijke dader heb gezien. Mocht dat zo zijn zullen ze neem ik aan nog wel iets middels testen kunnen aantonen.

Of is bij actieve lyme (ga ik even van uit vanwege de klachten) er eigenlijk altijd wel iets positief omdat die spirogeten door je lijf hobbelen? Ik word overigens via pro healt getest. ;)
Groetjes Eline

paperwhite

Re: Hoe lang aantoonbaar?

Berichtdoor paperwhite » Zo 09 Nov 2014, 23:08

Hallo Eline,

Had je nu al een immunoblot laten doen ?

Elinemo

Re: Hoe lang aantoonbaar?

Berichtdoor Elinemo » Ma 10 Nov 2014, 19:03

Ik heb nu enkel een negatieve elisatest op zak , getest via de huisarts.
Verder ga ik donderdag naar Harderwijk om via pro health de hele mikmak te laten prikken.
Ik heb een intake gehad bij een lymearts en op basis van het verloop van de klachten, de veelheid van klachten en mijn geschiedenis (tekenbeten meer dan eens en veel gewerkt in dierenasiel in Spanje) heeft de arts aangegeven ip enkel op het klinisch beeld te willen starten met behandelen na de bloedtest.
Dat stelt me geloof ik wel gerust, al vind ik het ook wel iets heftigs hebben om antibiotica te nemen enkel op een klinisch beeld.
Ik hoop , hoe bizar het ook klinkt, toch op een bevestiging vanuit de testen.
Groetjes Eline

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”